AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Katten vår nekter å gå ut nå som det er kaldt + snø ute. I utgangspunktet greit nok, men ho begynner å bli litt slitsom å ha inne dagen lang. Ho har for mye energi å få ut stakkars, og ho hadde nok hatt godt av å løpe fra seg ute. Ho er dessverre lite interessert i leker, selvom vi har mye forskjellig. De få gangene vi har fått ho ut legger ho seg på trappa og mjauer, så det å få ho ut har vi egentlig bare gitt opp sånn som været er for tiden... Noen som har tips til hva vi kan gjøre? Litt slitsomt med en katt med raptus halve dagen Anonymous poster hash: b4983...26d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Jeg ville ikke tvunget katten ut når det er kaldt. Dyreplageri. Så lenge den tisser ute er alt greit. Anonymous poster hash: 256db...39f 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Vi tvinger den ikke ut, selvfølgelig. Vi har prøvd noen ganger å få ho ut, men gitt opp fort Katten tisser alltid inne, så det får vi ikke gjort noe med uansett. Anonymous poster hash: b4983...26d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Vil hun ikke ut så vil hun ikke ut.. hadde du likt at noen tvinger deg til å gå ut i kulda når du virkelig ikke vil ut? Anonymous poster hash: 8638e...df2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Vi tvinger den ikke ut, selvfølgelig. Vi har prøvd noen ganger å få ho ut, men gitt opp fort Katten tisser alltid inne, så det får vi ikke gjort noe med uansett.Anonymous poster hash: b4983...26d Har dere skrapebrett og klatrestativ? Anonymous poster hash: 256db...39f
Aurora M. Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Prøv å gå ut sammen med henne. Ta med en leke som hun kan løpe etter. Det gjør underverker for en dorsk innepus full av oppsamlet energi. Ellers er det jo lov å oppmuntre til å gå ut selv om været ikke er det beste da. Bare det ikke er kaldt. Pusina mi er ekstremt kresen på været. Hun hater alt av vått og kaldt vær som pesten. Nå er det mildt her, men regner LITT- og det er nok til å gjøre henne særdeles lite lysten på å gå ut. Jeg tror det gjør henne godt likevel, for jeg merker hun er roligere og mer tilfreds etter å ha luftet seg litt. Blir vel litt som med oss når vi gruer til å gå ut i regnet, men kjenner hvor deilig det er etterpå. Så jeg følger henne ned, og oppmuntrer henne kraftig til å ta steget ut i det fuktige element (hun finner skjul om det er det hun vil). Jeg stryker henne og liksom gir henne noen små forsiktige oppmuntrende klapp på baken. Jeg vet da at om hun virkelig ikke hadde villet ut, hadde hun vært sta nok til å blånekte.
illywhack Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Min katt er heller ikke spesielt lysten på å ut. Men han er veldig redd av seg også da.. Han er ute i 5-10 min, og kommer løpende inn (vi lar døra stå oppe, sist vi lukket døra stakk han av.. ), med buskete hale og bærer og styrer seg. Eller så snuser han litt ut døra, og setter seg i vinduet for å se på fugelene i stedet. Men skal prøve å være med ut, kanskje det hjelper! Ta med favorittleken og leke litt på verandaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå