Gå til innhold

Har du anmeldt en eks før? Hvordan er saksgangen i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å anmelde eksen for trakassering da han har vært veldig slem mot meg spesielt etter det ble slutt. Her er det snakk om ekstrem sjalusi. Ønsker også besøks- og kontaktforbud. Har noen erfaring med dette? Vet jeg bare kan stikke til politiet og snakke med noen. Men er nysgjerrig på hvordan andre har opplevd en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 435d9...656

Skrevet

Det er mange detaljer fra både forholdet ditt og tiden etter som påvirker utfallet av en eventuell anmeldelse til politiet. Jeg jobber selv i politiet, og vil fraråde deg å ta dette på et offentlig forum.

Ring til ditt stedlige politi og få en avtale om tidspunkt for samtale. Det er ikke noe krav at du må anmelde noe som helst, men der vil du få informasjon og svar på alle spørsmål du måtte ha.

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Jeg var hos politiet pga en plagsom eks. De trodde på det jeg sa, men mente at jeg måtte ha noe skyld i det.For de kjente jo til "Per", og han var ikke slik som jeg fortalte. Bakdelen med å bo på et lite sted.

De kontaktet han ihvertfall, og ba han holde seg unna meg. Funket ikke.

Anonymous poster hash: 4ad7d...fb3
Skrevet

Vurderer å anmelde eksen for trakassering da han har vært veldig slem mot meg spesielt etter det ble slutt. Her er det snakk om ekstrem sjalusi. Ønsker også besøks- og kontaktforbud. Har noen erfaring med dette? Vet jeg bare kan stikke til politiet og snakke med noen. Men er nysgjerrig på hvordan andre har opplevd en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 435d9...656

Først og fremst MÅ du ta kontakt med politiet. Dem kan veilede deg på best mulig måte.

Selv har jeg stått i det, og saksgang er bare drite langt i. Jeg satt med sterke beviser, bilder/legevakt/innbrudd/drapstrusler/ meldinger samt. Beskjeder han la igjen på svarer.. Min ble henlagt!!!!

MEN jeg fikk ordet besøksforbud på dagen grunnet alvorlig situasjon.. Samt. Kunne jeg få voldsalarm som min beskyttelse.

Valget kunne vært at jeg ønsket å gjennomgå denne saksgangen... Men jeg ble rett og slett så sliten av dette tross 2 år med et helvete.

Jeg var fornøyd når det endelig hadde roet seg ned og orket ikke dette.. Ble en psykisk påkjenning på alle måter.

Husk å ta vare på ALT som kan bevises, ikke ta imot telefon slik at beskjeder må gå på meldinger/telefonsvarer.

I mitt tilfelle fikk jeg 6mnd besøksforbud om gangen, slik at jeg vær 6mnd måtte legge inn nytt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8dea0...6f1

Skrevet

Skulle likt å anmelde min x for nesten 10 år med grov psykisk misshandling. De hadde vel bare ledd av meg og sett rart på meg. Litt på samme måter som leger og psykologer gjør...

Mann misshandlet av kvinne...de ler vel av meg etter jeg har gått ut døra.

Anonymous poster hash: 3eac6...34f

• Liker 1
Skrevet

Skulle likt å anmelde min x for nesten 10 år med grov psykisk misshandling. De hadde vel bare ledd av meg og sett rart på meg. Litt på samme måter som leger og psykologer gjør...

Jeg har snakket med en mann som har gjennomgått psykisk mishandling og jeg ser ikke på det med latter! Har opplevd å være i et forhold med fysisk og psykisk mishandling og det er ikke noe som er ok med det uansett om jeg hadde byttet kjønn.

Anonymous poster hash: cf5b2...f83

Skrevet

Dette er forjævlig! Jeg håper virkelig du anmelder. Blir så forbannet når jeg hører om at folk ler av mishandling av menn . Jeg ler ihvertfall ikke! Hilsen dame

Anonymous poster hash: 7a3e2...570

Skrevet

Men hvordan skulle jeg bevise det uansett? Jeg vet jo at det ikke går. Ingen så hva som skjedde. Ikke en gang jeg selv så det før etterpå...

Jeg skulle ønske alt hun gjorde og sa ble borte. Så kunne jeg turt å bli kjent med andre jenter uten at mindreverdighetsfølelsen presset meg til totalt sammenbrudd :( Det ble ikke bedre av at jeg møtte ei som er i et nedbyrytende forhold som jeg fallt for. Sladra til den gale steroideterroristen sin så jeg ble truet og løy til han og.

Vet ikke hva jeg skal gjøre...prøve antideppresiva kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...