Gå til innhold

Mygl på dynetrekk?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en skikkelig ekkel lukt på favoritt dynetrekket mitt.

Jeg har nok ikke tørket det på skikkelig måte- for det lukter ganske vondt av det- nesten som om det er myglet eller noe..

Jeg lurer på om det er noe man kan gjøre med det! Er så kjipt om det er helt ødelagt! Er et fantastisk deilig damask sengesett til dobbeltdyna mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter vel mUgl??

Sto noe om dette for noen uker siden her inne. Noen snakket om å vaske klærne med eddik for å få bort lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland ut epleeddik i vann og legg dynetrekket i bløtt noen timer. Vask på vanlig måte på så høy temperatur som dynetrekket tåler, og la tørke raskt. Det beste er å la sengesettet tørke utendørs om du har mulighet til det.

Årsaken til den vonde lukta er sansynligvis at du har latt dynetrekket ligge for lenge i vaskemaskinen før du hang det opp, eller at det har tørka for sakte på snora. Det er viktig at det henger godt utover sånn at det kommer luft til alle steder. Når jeg tørker trekket til dobbeltdyna henger jeg det sånn at det tar et helt tørkestativ (sånn sammenleggbart med to "vinger") alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har nok ikke vert helt tørt nei. da kan det sette seg blåmann i det også.8ordslag9 da får du sorte prikker i det som du ikke får bort.

Legg det i vann over natten i utblandet mateddik. Vask det på nytt. I siste skyllevann kan du ha i par-tre skjeer med eddik igjen.

heng det ut til tørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...