Gå til innhold

Veldig usikker angående kostholdet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en veldig treningsglad jente, har jeg nå begynt å tenke litt mer over kostholdet mitt, om jeg får i meg det jeg skal ha, og om jeg eventuelt burde endre noe. Kan påpeke at jeg aldri planlegger matinntaket mitt, da jeg for noen år tilbake hadde et spiseproblem, og derfor ikke vil tilbake til denne tilstanden igjen. Derfor spiser jeg når jeg føler for det, og den mengden jeg føler for. Likevel har jeg nå begynt å tenke over dette, men da med tanke på at jeg trener så mye som jeg gjør, og det da naturligvis er viktig med et godt kosthold.

Jeg trener 5-6 ganger i uka. Jeg driver mye kondisjonstrening (løping, ellipsemaskin, gåturer, skiturer osv.), og også en del styrketrening og saltimer på treningssenteret (styrketimer, pulstimer, teknikktimer osv.).

En typisk matdag kan se slik ut for meg:

08.00: To brødskiver med ost og skinke, agurk, en frukt, en yoghurt med müsli.

11.00: To frukter.

13.00: To knekkebrød med cottage cheese og egg, agurk, en questbar, en frukt, to glass melk.

17.00: En porsjon kyllingkjøttdeig, grønnsaker, ris og saus.

20.00: En questbar.

21.30: To brødskriver med ost og skinke, agurk, frokostblanding og nøtter med yoghurt, ett glass melk.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Hilsen jente 20 år, 160 cm og 51-52 kg.

Anonymous poster hash: 17acb...69f
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser bortimot perfekt ut! Hvis det fungerer for deg er det kjempefint, ellers ville jeg ha spist noe fett+protein sammen med frukten (evt bare en frukt+noe annet), og byttet ut baren med noe annet, mat. Du kan bytte ut noen av brødskivene med noe annet, hva du vil, og varier pålegget litt, spis gjerne fiskepålegg, men det ser veldig greit ut for meg. Grønt lys!

Endret av Pringle
Skrevet

Ser bortimot perfekt ut! Hvis det fungerer for deg er det kjempefint, ellers ville jeg ha spist noe fett+protein sammen med frukten (evt bare en frukt+noe annet), og byttet ut baren med noe annet, mat. Du kan bytte ut noen av brødskivene med noe annet, hva du vil, og varier pålegget litt, spis gjerne fiskepålegg, men det ser veldig greit ut for meg. Grønt lys!

Hvorfor skal jeg bytte ut baren? Den inneholder jo mye proteiner, og veldig lite karbohydrater... Er jo ikke usunne i det hele tatt :) Og så er jeg en smule avhengig, da...

Skrevet

Hvorfor skal jeg bytte ut baren? Den inneholder jo mye proteiner, og veldig lite karbohydrater... Er jo ikke usunne i det hele tatt :) Og så er jeg en smule avhengig, da...

De regnes vel som en måltidserstatter? Ekte mat er best. Erstatninger er og forblir mindreverdige. Og det at du føler deg "avhengig" er også et tegn på at du bør være forsiktig.

Skrevet

De regnes vel som en måltidserstatter? Ekte mat er best. Erstatninger er og forblir mindreverdige. Og det at du føler deg "avhengig" er også et tegn på at du bør være forsiktig.

Questbar er en proteinbar, ikke en måltidserstatter på lik linje med f.eks. nutrilett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...