Cilla Skrevet 28. juni 2002 #1 Skrevet 28. juni 2002 vi er bedt til 30 års lag til venn, og nå lurer vi altså på om det passer seg å gi pepper selv om han har samboer. de ha vært sammen i 1 1/2 år, holder på å bygge hus men har ingen planer om å forlove/gifte seg. Er pepper feil, eller kan han få det fordi han ikke er gift. har kjøpt en gave og lurte på å legge pepperet ved siden av gaven.
jbkaarud Skrevet 28. juni 2002 #2 Skrevet 28. juni 2002 Jeg hadde ikke gitt pepper til en 30-åring med samboer, men hvis alle dere andre er gifte, så kan det jo kanskje bli litt morsomt allikevel
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2002 #3 Skrevet 29. juni 2002 Jeg ville ikke gitt pepper til en som hadde samboer. Da har han jo på en måte etablert seg - og det er jo ikke alle som gifter seg heller?! Min samboer fyllte 30 for noen måneder siden - og der var det ikke noe pepperbøsser blandt presangene. Det kan jo ha sammenheng med at folk visste at vi skulle gifte oss nå i sommer, men... Klem fra Carine
Gjest mettemo Skrevet 29. juni 2002 #4 Skrevet 29. juni 2002 Når mannen min fylte 30 år fikk han pepper av kammeratene.Vi var da samboere, ingen av oss reagerte på det Syntes faktisk at det var litt morsomt.Han fridde noen mnd senere, han hadde tatt hintet sa han.
Gjest svenskbrud Skrevet 30. juni 2002 #5 Skrevet 30. juni 2002 Förlåt en fråga från en som inte riktigt förstår... :o Jag undrar vad pepper är eftersom det inte "passar" sig att ge till en som bor i hop med någon. undrar.....
jbkaarud Skrevet 30. juni 2002 #6 Skrevet 30. juni 2002 Det er en gammel tradisjon at dersom en dame/mann ikke er gift innen hun/han er 30 år, så får hun/han pepper i 30-årsgave. Nå likestiller man jo samboere og gifte, så derfor passer det ikke helt å gi pepper i 30-årsgave til en samboer.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #7 Skrevet 1. juli 2002 I vårt miljø er det vanlig at samboere får pepper i gaven som en morsom liten påminnelse om at det er på tide å komme seg til alters : )
lurius Skrevet 1. juli 2002 #8 Skrevet 1. juli 2002 Min samboer fikk pepper av sine venner da han ble 30 for to år siden. Da hadde vi vært samboere i et år og forlovet i et år. Jeg synes at tradisjonen med å gi pepper til en som ikke er gift enda må tas med litt humor, uansett om personen er samboer eller ikke så er det vel bryllupsdagen som teller for om personen får pepper eller ikke på sin 30- års dag?
Mistyen Skrevet 1. juli 2002 #9 Skrevet 1. juli 2002 Hadde ikke sett på det som feil egentlig. Det kalles jo for peppermø (mø=jomfru!!!), og da er det vel svært få, som i det hele tatt skulle hatt pepper ved fylte 30??? Pepper er en artig liten sak til ugifte mener jeg da, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå