Gå til innhold

2015 blir året der jeg blir en bevisst forbruker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gjøre det jeg kan for å gjøre verden til ett bedre sted. Nå blir nok ikke min innsats veldig avgjørende for noe som helst, men da vet jeg hvertfall at jeg gjør bevisste valg som tar hensyn til andre.

Hva trenger jeg å tenke på? Hvor er det fint å handle som bevisst forbruker?

Skjønner at jeg blir nødt til å legge h&m, cubus og gina på hylla, men det er jeg forberedt på!

Kan dere som kan noe om dette dele tips og råd for å gjøre det litt enklere å bli en bevisst forbruker?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Det viktigaste du kan gjere er å klare deg med det du har. Ver kreativ i staden for å kjøpe nytt, og bytt kleda dine med plagg som passar betre i staden for å kaste og så kjøpe nytt.

Gjest Badabing
Skrevet

Så flott! :)

Det jeg synes har hjulpet meg:

Planlegg innkjøp bedre. Ikke kjøp på impuls. Bytt klær med venninner (eller søstre). Er det noe du trenger, let på finn.no eller i bruktbutikker. Det finnes dessverre ingen gode merkeordninger for klær, så det er ikke lett å kjøpe "etiske klær". Bomullsproduksjon og skinnproduksjon er ikke bra, så gå for økologisk bomull, bambus eller hamp til sokker og undertøy. Det meste annet kan faktisk kjøpes brukt. Jeg kjøper masse på finn som selges etter å ha vært brukt én gang.

Spis mer vegetarisk. Planlegg også matinnkjøp så du slipper å kaste mat. Finn noen basisoppskrifter som kan brukes til å lage "restegryter". (Jeg har ofte en linsesuppe på mandager hvor jeg bruker grønnsaker som er igjen etter helgen)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...