Gå til innhold

Rydde før megleren kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier en leilighet som nå skal selges. Megler kommer på onsdag for å ta bilder av leiligheten. Hvor mye må jeg rydde i forkant?

Tenker å fjerne det meste av mine ting og sette inn i skap, men bør skapene ryddes innvendig? Bør kaffemaskinen og kullsyremaskinen fjernes fra kjøkkenbenken? Vi har en åpen hylle til bøker, er det ok? På soverommet er det også veldig liten plass fordi det er et skrivebord som er utleiers der. Har ikke tilgang på bod, så har liksom ikke noen plass å sette ting.

Anonymous poster hash: 33d6e...94b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leier en leilighet som nå skal selges. Megler kommer på onsdag for å ta bilder av leiligheten. Hvor mye må jeg rydde i forkant?

Tenker å fjerne det meste av mine ting og sette inn i skap, men bør skapene ryddes innvendig? Bør kaffemaskinen og kullsyremaskinen fjernes fra kjøkkenbenken? Vi har en åpen hylle til bøker, er det ok? På soverommet er det også veldig liten plass fordi det er et skrivebord som er utleiers der. Har ikke tilgang på bod, så har liksom ikke noen plass å sette ting.

Dette bør du få vite om i god tid før nsdag i alle fall. Vi fikk beskjed om å rydde alt, vaske og pusse alle glassflater/vinduer, speil etc...

Anonymous poster hash: 245f9...dcb

Skrevet

Kan huseier kreve at dere skal rydde og vaske leiligheten i det hele tatt?

Kan de sende inn noen for å ta bilder når dere ting er i leiligheten?

Lurer veldig på hvordan reglene rundt dette faktisk er.

Skrevet

Jeg er usikker selv, fikk bare beskjed at megler gjerne ville komme så fort som mulig for å ta bilder, jeg sa at onsdag var greit slik at jeg skulle få noen dager på meg.

Er TS

Skrevet

Ganske sikker på at dere ikke trenger å gjøre noe med leiligheten før de kommer.

Jeg hadde støvsugd gulvene, passet på at kjøkkendisker og slikt var rene, men jeg hadde ikke brydd meg om å gjøre en kjempe grundig vask nå av vinduer og alt som er. Slik kan de gjøre selv om de ønsker det.

• Liker 3
Skrevet

Kan huseier kreve at dere skal rydde og vaske leiligheten i det hele tatt?

Kan de sende inn noen for å ta bilder når dere ting er i leiligheten?

Lurer veldig på hvordan reglene rundt dette faktisk er.

Det pleier å stå i kontrakten...

Skrevet

Det pleier å stå i kontrakten...

Det står ingenting om det i vår kontrakt. Det står at leiligheten skal rundvaskes med overlevering, men det er enda minst en måned til.

TS.

Skrevet

Jeg har nettopp solgt leiligheten min, og her er hva jeg fikk beskjed om av megleren:

-Leiligheten skal være ryddig og rengjort. Husk også vinduene (skitne vinduer synes godt på bilder)

-Rydd unna personlige ting som f.eks. tannbørste, dusjsåpe, håndklær, personlige bilder

-Sjekk at alle lyspærer fungerer

-Fjern jakker og sko i gangen

-Blomster/planter tar seg godt ut, f.eks. orkidéer eller hvite roser

-Fruktfat fungerer også fint som dekorasjon

-Fjern de mest hverdagslige tingene fra kjøkkenbenken

-Fremstill leiligheten som mest mulig nøytral, slik at interessenter kan forestille seg "sitt eget hjem"

-Tenn stearinlys, gjerne hvite, det skaper stemning, og f.eks. en lykt enten utenfor utgangen eller på balkongen

-Evt fargerike duker kan f.eks. fjernes fra bordene for å gjøre det mest mulig nøytralt. Det samme med tepper.

Dette er gode tips jeg fikk fra megler :) De gjelder både ved fotografering og ved visninger ;) Du kan jo også se på andres annonser på nettet hvordan det ser ut på bilder der :)

• Liker 1
Skrevet

Dette er gode tips jeg fikk fra megler :) De gjelder både ved fotografering og ved visninger ;) Du kan jo også se på andres annonser på nettet hvordan det ser ut på bilder der :)

Er det forventet at jeg som leietaker skal fikse alt dette på to dagers varsel? Greit nok at det skal være ryddig og rent, men jeg vet ikke om jeg har tid til å vaske vinduer og jeg har strengt tatt ikke råd til å kjøpe inn til fruktfat eller blomster.

Skrevet

Jeg har nettopp solgt leiligheten min, og her er hva jeg fikk beskjed om av megleren:

-Leiligheten skal være ryddig og rengjort. Husk også vinduene (skitne vinduer synes godt på bilder)

-Rydd unna personlige ting som f.eks. tannbørste, dusjsåpe, håndklær, personlige bilder

-Sjekk at alle lyspærer fungerer

-Fjern jakker og sko i gangen

-Blomster/planter tar seg godt ut, f.eks. orkidéer eller hvite roser

-Fruktfat fungerer også fint som dekorasjon

-Fjern de mest hverdagslige tingene fra kjøkkenbenken

-Fremstill leiligheten som mest mulig nøytral, slik at interessenter kan forestille seg "sitt eget hjem"

-Tenn stearinlys, gjerne hvite, det skaper stemning, og f.eks. en lykt enten utenfor utgangen eller på balkongen

-Evt fargerike duker kan f.eks. fjernes fra bordene for å gjøre det mest mulig nøytralt. Det samme med tepper.

Og dette må jo utleier ta seg av. Ikke leietaker.

Jeg hadde hatt det normalt ryddig. Dersom ting må ryddes vekk, så får utleier komme og fikse det. Skal det vaskes ekstra, får utleier også gjøre det. Dersom det er ønskelig å fjerne møbler etc før fotografering og visning, så får utleier finne en løsning hvor dette kun er ute av leiligheten i avtalt fotograferings- og visningstid.

• Liker 2
Skrevet

Tja.. Du skulle vel spurt megler litt før da.. Ikke riktig årstid å vaske vinduer på, iallfall ikke utendørs.Uansett så er det bare tips fra min megler, resten er opp til deg. Tips nr to, tre, fire, syv,åtte og ni, -kan jeg likevel ikke se for meg at skal være så vanskelig å ordne

Skrevet

Så lenge ts rydder plass for telys og kuskinn megler skal bruke for bildene sine så burde det vel gå greit..

Anonymous poster hash: d492f...fbc
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge ts rydder plass for telys og kuskinn megler skal bruke for bildene sine så burde det vel gå greit..

Anonymous poster hash: d492f...fbc

Kuskinn er sååå harry og ikke nøytralt. :kvalm:

Anonymous poster hash: 7c6fd...e5c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...