AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Må ha en kickatart nå, for å merke resultater og få mer motivasjon. For nå er det like før jeg gir opp. Jeg spiser 1200kcal på treningsfrie dager, og 1800 kcal dager jeg trener. Planen nå er å gå ned til 1200 kcal uansett om jeg trener eller ikke. MEN, dager jeg trener er jeg ekstra nøye med å få i meg nok proteiner. Rundt 1,5 - 2 gram pr kroppsvekt tenker jeg er ok. Altså at det samlede kaloriinntaket aldri skal overstige 1200 pr dag, men at en stor del av mitt kosthold inneholder mye proteiner. Mye proteiner for å bygge muskler, og kaloriunderskudd for å forbrenne fett. Treningsuka mi ser ut slik som dette: Mandag: spinning 45min, styrke 45-60min. Tirsdag: intervalltrening på mølle 25-35 min. Onsdag: spinning 45min, styrke 45-60min. Torsdag: FRI, Evt moderat mosjon eller treningsDVD hjemme i min egen stue. Fredag: spinning 45min, styrke 45-60min. Lørdag + søndag: FRI Vet jeg kanskje burde byttet ut en treningsdager i uka med en av helgedagene, men dette passer jeg og min hverdag best. Jeg er 27 år, 173 cm høy og veier 72kg. Fettprosent 28%, vann 51%, bmi 24,1. Hva tenker dere om dette? Er ikke snakk om å ligge så lavt i matinntak resten av livet, men nå i noen måneder fremover. Så etter det legger jeg meg rundt 1800kcal igjen på treningsdager og 1500kcal når jeg har fri fra trening. Eller noe sånt. Jeg har på en måte ødelagt forbrenningen min da jeg var yngre fordi jeg gikk så mye opp og ned i vekt hele tiden ved å sulte meg så jeg kan ikke servere kroppen min så alt for mye nå uten å legge på meg. Så det er dette jeg må holde meg til for å vedlikeholde vekta. Funker bra for meg. Anonymous poster hash: 8cb49...247
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Hei, Ts igjen: Ser jeg skrev at jeg skulle kun spise en del proteiner de dager jeg trener, men det jeg mener er at jeg bør få i meg det jevnlig, uansett trening eller ikke. 1,5 - 2 gram pr kroppsvekt. Så det vil sinat jeg bør ligge et sted imellom 106 - 144 gram proteiner hver dag. Håper noen kommer med innspill eller tips. Eventuelt stopper meg helt, om jeg er helt på bærtur;))Anonymous poster hash: 8cb49...247
Lizliz Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 Du er på bærtur! Nei bare nei. Aldri i verden om du skal ned på 1200 i gjennomsnitt med så mye trening.. ( eller i det heletatt ) Gjør du det kommer du til å ødelegge forbrenningen din helt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Med 1200 kcal daglig og den treningsmengden i noen måneder kommer du til å gå på en kjempesmell før du er i mål. Anonymous poster hash: ca59f...85e 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Du er på bærtur! Nei bare nei. Aldri i verden om du skal ned på 1200 i gjennomsnitt med så mye trening.. ( eller i det heletatt ) Gjør du det kommer du til å ødelegge forbrenningen din helt. Jeg gjorde det før. Gikk greit. Gikk aldri sulten. Men da trente jeg ikke så mye styrke da. Kun kardio nesten. Så det er ikke lurt altså? Ikke for en liten periode heller? Føler alt går så innmari sakte, mister lysten til å prøve snart. Ts Anonymous poster hash: 8cb49...247
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Du kan bare droppe alt som heter trening om målet er en mer fit kropp. For med så lite mat så gjør du ikke annet enn å bryte ned kropp og muskler. Så der sparer du jo mye tid på trening da Hold deg til 1500 kcal på hverdager og 18-2000 på treningsdager. Da vil du bygge opp kroppen på en sunn og god måte og faktisk få resultater av treningen. Endret 26. januar 2015 av Runforit 2
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Jeg gjorde det før. Gikk greit. Gikk aldri sulten. Men da trente jeg ikke så mye styrke da. Kun kardio nesten. Så det er ikke lurt altså? Ikke for en liten periode heller? Føler alt går så innmari sakte, mister lysten til å prøve snart. Ts Anonymous poster hash: 8cb49...247 Sakte? Du har brukt år av livet ditt på å la kropp og form forfalle. Da må du investere tid på å bygge det opp igjen. Å bli fit, sterk og veltrent er noe du må jobbe for over tid. Å sulte deg kombinert med overtrening vil kun gjøre skade og mest sannsynlig gi deg en spiseforstyrrelse eller føre til at du går på en kjempesmell og legger på deg enda mer og du er inni en jojoslankers helvete. Endret 26. januar 2015 av Runforit 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Du kan bare droppe alt som heter trening om målet er en mer fit kropp. For med så lite mat så gjør du ikke annet enn å bryte ned kropp og muskler. Så der sparer du jo mye tid på trening da Hold deg til 1500 kcal på fredager og 18-2000 på treningsdager. Da vil du bygge opp kroppen på en sunn og god måte og faktisk få resultater av treningen. Men taper jeg muskler når jeg spiser så mye proteiner da? Tenkte det var proteiner som var viktig og som bygde musklene, og ikke antall kalorier. Hva restenav maten inneholdt trodde jeg var så og si likegyldig. (Når det gjelder å bygge muskler). Ts Anonymous poster hash: 8cb49...247
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Men taper jeg muskler når jeg spiser så mye proteiner da? Tenkte det var proteiner som var viktig og som bygde musklene, og ikke antall kalorier. Hva restenav maten inneholdt trodde jeg var så og si likegyldig. (Når det gjelder å bygge muskler). Ts Anonymous poster hash: 8cb49...247 Kroppen klarer bare å ta opp så mye proteiner. Resten går ut av nr 2. Ja, muskler trenger proteiner, men kroppen trenger nok kalorier for å i det hele tatt fungere og for å klare å bygge seg opp etter trening. Det handler om et balansert kosthold slik at du ikke blir feilernært og utvikler mangelsykdommer. Med et så stort underskudd som 1200 kcal drepe all muskelmasse uansett om du stappet i deg proteiner da kroppen vil tære på muskler ved underernæring. Du skjønner vel selv at 1200 kcal er oppskrift på katastrofe. Eter en hard kardioøkt så brenner du ca. 500 kcal. 12000-500 kcal er 700 kcal. Altså har du gitt kroppen 700 kalorier å leve på. Det kalles sulting og er oppskrift på katastrofe. 1
Lizliz Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Jeg gjorde det før. Gikk greit. Gikk aldri sulten. Men da trente jeg ikke så mye styrke da. Kun kardio nesten. Så det er ikke lurt altså? Ikke for en liten periode heller? Føler alt går så innmari sakte, mister lysten til å prøve snart. Ts Anonymous poster hash: 8cb49...247 At du aldri gikk sulten er ikke en pekepinn på at det er ok for kroppen din i det heletatt. At det har gått bra før er heller ikke et godt argument. Dersom du sliter med å gå ned i vekt slik du holder på nå ( 1800 og 1200 ) så har du mest sannsynlig ødelagt forbrenningen din forrige gang du var ned på 1200 i gjennomsnitt. Gi dette tid er du snill. Hvorfor så utålmodig? Prøv Å gi deg selv små mål som du kan krysse av underveis og nyt veien til målet ditt, ikke fokuser kun på hvor bra det skal bli når du endelig har nådd målet. Jeg gjentar , du er på bærtur!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Føler tallene våre er ganske sammenliknbare, så under komme rmin historie: Jeg er 29 år, 174 høy, 62 kilo og fettprosent på 18,5%. Sensommer 2014 lå fettprosenten min på 24%, og jeg veide 67-69 kilo uansett hvor mye jeg trente og hva jeg spiste. I høst begynte jeg å telle kalorier NØYE, og myfitnesspal ga meg 1200 kcal å spise, pluss eventuelt treningskalorier. Så stort sett spiste jeg rundt 1400 på treningsdager, og rundt 1200 på treningsfrie dager. Jeg løper mellom 1 og 3 mil i uken, og trener styrke 3 dager, pluss svømmer stort sett en dag.I tillegg går jeg mye tur da jeg har hund. Og jeg gikk stadig ikke ned. Begynte å tenke litt på om jeg kanskje spiste for lite, og bestemte meg for å satse på mer mat (jeg spiser rent, og mye proteiner, men også karbohydrater og rett fett). Nå spiser jeg ca 1600 kcal på treningsfrie dager (hvileforbrenningen min er 1480 kcal, og jeg strever litt med dårlig matlyst i perioder så må virkelig jobbe for å få i meg nok mat), og på treningsdager spiser jeg hvert fall 2000 kcal, som regel nærmere 2200. Trener eller går lang tur stort sett hver dag. Og da skjedde det noe med både vektnål og fettprosent. Så jeg vil tro det samme skjer hos deg som hos meg; du spiser altfor lite. Og med så mye trening må du faktisk fokusere på å få i deg nok mat. Anonymous poster hash: f0651...126 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå