AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Hei!! Jeg hAr mottatt et vedtak jeg skal klage på. I brevet står det ingenting om klage eller klagefrist. Jeg ringte nav og dama var sur som ei padde . Hun nektet å svare på spørsmålene mine og ga ingen informasjon. Jeg spurte hvor lang klagefrist jeg har - og om det var tre Mnd. Damen sa hun ikke kunne svare. Mener nå at nav har informasjonsplikt ?? Hvor kan jeg lese mer om det ? Vil klage på dette i brevet også. Anonymous poster hash: 73a9b...e70
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Mener generell klagefrist er 6 uker på ting fra NAV. Men slike ting skal stå i vedtaket, og holder du deg innenfor 3 uker er du iallefall sikker.. Anonymous poster hash: a74bc...c3d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1967-02-10 Forvaltningsloven er den som brukes av Nav mht klagefrist. Nav har veiledningsplikt. Vanlig klagefrist er 6 uker hos Nav. Men den kan og være kortere. Spørs litt hvilken navsak dette er...?Anonymous poster hash: b023d...338
Gjest Nori Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Det er forvaltningsloven som regulerer dette. Se §29. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1967-02-10?q=forvaltningsloven Du skulle også ha fått informasjon om klagefrist og klagegangen når du mottok vedtaket. Endret 26. januar 2015 av Nori
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Hvor kan jeg finne noe informasjon om veiledningsplikten til nav? Tydelig at nav haf brutt denne til meg. Ønsker å klage på det i tillegg Anonymous poster hash: 73a9b...e70
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Du må lese i Forvaltingsloven, kjære du, det må vi andre gjøre. Snakker du om nav sosial eller trygd?Anonymous poster hash: b023d...338
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Forvaltningsloven+-+Saksbehandlingsrundskriv+-+Kapittel+III.+Alminnelige+regler+om+saksbehandlingen.169425.cms Google er et bedre spørreverktøy enn kgAnonymous poster hash: b023d...338
Gjest Magdalene Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Ringte du dette 55553333? Der kan du be de sette deg over til din saksbehandler. Er ikke vedkommende inne da, har han/hun 48 timer på å ta kontakt med deg.
Gjest Phoenix Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Hei!! Jeg hAr mottatt et vedtak jeg skal klage på. I brevet står det ingenting om klage eller klagefrist. Jeg ringte nav og dama var sur som ei padde . Hun nektet å svare på spørsmålene mine og ga ingen informasjon. Jeg spurte hvor lang klagefrist jeg har - og om det var tre Mnd. Damen sa hun ikke kunne svare. Mener nå at nav har informasjonsplikt ?? Hvor kan jeg lese mer om det ? Vil klage på dette i brevet også. Anonymous poster hash: 73a9b...e70 Hva slags vedtak har du fått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå