Gå til innhold

Hva pokker tenker folk med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så provosert! Noen nyinnflyttede i hjembygda mi har to rottweilere. Også slipper de dem løs midt i sentrum. Når jeg hørte dette tenkte jeg "så kult at de har så god kontroll på hundene sine". Der tok jeg feil. Jeg og tanten min gikk og luftet hennes lille blandingshund. Vi så de rottweilerene og eieren i enden av gaten når vi rundet et hushjørne, den ene var løs og tanten min hadde sin hund i bånd. Da vi kom litt nærmere sprang den løse hunden bort til oss, vi trodde den ville hilse, men den gikk rett til angrep på tanta sin hund. Vi slo og sparka og fikk rottweileren vekk med hjelp av mannen som også slet med å holde sin andre hund vekke. For en fæl opplevelse. Tanten sin hund slapp unna med 3 knuste ribben og rundt 10 sting både i hodet, nakken og på siden.

Mannen skulle betale og det gjorde han også, beklaget seg veldig. Men herregud. Han har sikkert lagt merke til at hundene ikke er helt stabile før, også slipper han de løs?! Og rottweilere også, som allerede har et dårlig rykte blandt folk. Det hjelper jo ikke dette...

Anonymous poster hash: c77b6...ed7
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda. Fryktelig dårlig gjort på mange måter. Nå har han beklager seg, men om hundene overhodet ser ut til å være ute av kontroll en gang til ville jeg anmeldt episoden.

Anonymous poster hash: fe5d9...5c3

Skrevet

Obligatorisk hundesertifikat kan ikke komme for tidlig...

Anonymous poster hash: 9fb97...9ba
  • Liker 6
Skrevet

Det finnes mange hundeeiere som ikke nødvendigvis tenker så mye over slike ting.
Vi lar for eksempel ikke vår hilse på andre hunder, han liker dem ikke, så enkelt er det. Problemet blir jo ikke han, for han får ikke gå bort til andre hunder, når vi møter andre hunder går vi enten ut av stien (såpass langt ut at folk skjønner at vi ikke er interessert i å hilse) eller står helt stille.
Vi sier ifra til de som kommer at vi ser helst at de ikke får hilse, for vår liker ikke nødvendigvis alle andre (hundene, han elsker mennesker). Det er mer normalt at responsen vi får lyder noe ala "ja, men min er så søt og snill". Da begynner jeg å undre over om de får med seg at jeg sier at min faktisk kan bite den andre hunden? Det har jo ingenting å si hvor søt og snill den andre her (selv om de ikke alltid er så søt og snill..)

Dette er de som er i bånd. Det er utrolig kult når vi møter på hunder som ikke går i bånd for å si det sånn.. nei, det burde påbudt med bånd alle andre steder enn i utmark/fjellet o.l. Hva hvis den søte og snille hunden løper bort til f.eks en som reagerer som min? Eller bort til et menneske som er livredd for hunder? For å ikke nevne at de mest lydige hundene kan plutselig reagere av en eller annen grunn og faktisk bite.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt flere episoder med hundeeiere som bruker flexiline.. Gjerne med musikk på ørene eller mobilen i hånden, og som ikke legger merke til at jeg kommer med min hund. Han liker ikke ett typisk møte på stien/fortau når fremmede overivrige hunder kommer rett mot han. Det ender ofte opp med at den andre hunden får seg ett solid jafs i øret eller barten, før eier får med seg hva som skjedde....

Anonymous poster hash: c64dc...a72

Skrevet

Hva gjør dere i ettertid etter slike episoder?? Lar det gå, eller anmelder? Hva skal i tilfellet være "kriterie" for å anmelde??

Anonymous poster hash: 62a10...90e
Skrevet

Jeg hadde anmeldt det. Vet ikke om det hadde hjelpt men....

Syns det er forbaska att folk med (større) hunder ikke klarer å kontrollere de. Gjelder selvsagt alle med hund..

mange som er så utrolig sløve og skremmer livet av oss som tar ansvar og holder hundene i bånd.

Anonymous poster hash: 46208...649
Skrevet

TS burde anmeldt her, hunden har skadet og dermed er det en politisak, hvertfall når det er snakk om knekte ribbein!

Anonymous poster hash: bb4aa...8c5
  • Liker 1
Skrevet

Enig med siste taler.

De bør anmeldes før det går enda verre. Lar de fortsatt udyra sine gå løse?

Anonymous poster hash: 9e52e...83a
Skrevet

TS burde anmeldt her, hunden har skadet og dermed er det en politisak, hvertfall når det er snakk om knekte ribbein!

Enig med siste taler.

De bør anmeldes før det går enda verre. Lar de fortsatt udyra sine gå løse?

TS her, greia er at eieren har betalt for skadene...

Skrevet

TS her, greia er at eieren har betalt for skadene...

Det skulle bare mangle.

Men har han tatt lærdom av episoden da, eller får bikkjene fortsatt gå løst?

Skrevet

Om han har betalt eller ikke er irrelevant. Poenget er at hunden hans skadet en annen hund så ille at den antagelig ville dødd av skadene uten dyrlegehjelp. Derfor skal du anmelde. Hundene hans er en fare for andre. Hjelper ikke om han er villig til å betale; skaden har skjedd og kommer garantert til å skje igjen

At han har betalt er egentlig bare en fordel ift anmeldelse. Da kan han ikke benekte straffeskyld, for han har allerede innrømmet straffeskyld. .

Skrevet

Om han har betalt eller ikke er irrelevant. Poenget er at hunden hans skadet en annen hund så ille at den antagelig ville dødd av skadene uten dyrlegehjelp. Derfor skal du anmelde. Hundene hans er en fare for andre. Hjelper ikke om han er villig til å betale; skaden har skjedd og kommer garantert til å skje igjen

At han har betalt er egentlig bare en fordel ift anmeldelse. Da kan han ikke benekte straffeskyld, for han har allerede innrømmet straffeskyld. .

Hva når eier av løshunder ikke betaler og man anmelder? Snakk om angrep på annen hund, dyrlegeregning og flere vitner. . Hvordan tar det seg ut ifht anmeldelsen?

Anonymous poster hash: 62a10...90e

Skrevet

Da blir det politietterforskning, med vitnesamtaler osv. Og så ser politiet da etter etterforskning om det blir sak mot han.

Særlig hvis det er vitner, anmeld alltid! Særlig sånn klimaet er nå ift dyrepoliti så må politiet step up og ta de sakene ekstra på alvor.

Særlig fordi du vet aldri hva som skjer neste gang. Hva om det er et barn den hunden går løs på, istedet for en annen hund? Jeg synes det er fryktelig leit å avlive hunder, men har de først angrepet (ikke bare lite bitt, men ordentlig ANGREP) så er det bare å avlive for å beskytte andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...