shoppedilla Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Vi tenker å selge leiligheten vår i september/oktober i år. Den er fra 2008 så lys og fin, men bare 34kvm. Vi tenker å begynne allerede nå med ting som bør gjøres før salg sånn at vi får fordelt utgiftene litt. Det vi ser kjapt er jo sparkling av hull etter skruer og male over lister. Så vurderer vi om vi skal bytte ut dusjen som er på badet i dag med sånne dusjdører som kan foldes inn. Det dusjes allerede rett på veggen, men i dag virker det så trangt egentlig med dusjhjørnet mellom doen og vasken. Er dette en invistering det lønner seg å gjøre? Jeg har også med årene fått mer kunnskap om håndtverk og jeg ser at enkelte lister er helt utrolig dårlig kappet og montert. Bør vi bytte disse? Man må helt innpå for å se det og noen steder kikke under kjøkkenskap. Så har vi stikkontaktene, disse er av typen mega klumpete! Ikke disse typisk utenpåliggende som kanskje er 2cm, våre stikker 5cm minst ut fra veggen. Lønner det seg å bytte disse? Og er det lovlig om jeg får en heismontør til å gjøre det for meg? Jeg har nok kunnskap til å få det til selv, men det er jo ikke lov Vi skal selvsagt ha minst mulig møbler og nips osv ved salg. Er mer hva byggeteknisk som lønner seg.
Rotemor Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Jeg ville fått megler til å ta en runde i huset. Jeg ville aldri foretatt meg noe ulovlig når det gjelder det elektriske! Men det er vel lov å bytte stikkontakter??( vet ikke dette, assa). Jeg ser ikke gevinst i akkurat det uansett. Dusjhjørne hadde jeg droppet. Det er sannsynligvis fukt i vegg, slik at kabinett anbefales. Dette sier jeg bare på generelt grunnlag, da fukt er uungåelig da. Ellers hadde jeg kun overflatebehandlet der det trengs.
shoppedilla Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2015 Nei, jeg tukler ikke med det elektriske selv når det skal selges! Ville jeg aldri funnet på uansett hvor mye kunnskap jeg har når jeg ikke har fagbrev, men jeg vet hvor rask jobb det er. De stikkontaktene gjør at møbler blir stående synlig langt ut fra veggen, derfor jeg vurderer det. Jeg ser ikke bort i fra alt det allerede er fukt i veggen på badet! Jeg er overrasket hvor dårlig eller slurvete håndverket er ellers i leiligheten nå som jeg har vært med på en del oppussing. Grunnen til at jeg vurderer å bytte til dører som kan foldes er jo for å få mer luft på badet. Det er ikke plass til et kabinett der uansett. Nå kom jeg på at enkelt silikonarbeid er dårlig og vannlåsen til vaskemaskina er ødelagt. Man må skru av alt vann i leiligheten om vaskemaskina skal kobles fra så den må jeg få fikset. Det bygges nye leiligheter rett ved siden av så jeg må få vår leilighet til å virke hakket mer fristende 1
Rotemor Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Dusjdører er vel ganske kostbart og gir neppe noe utslag på takst eller salgbarhet vil jeg tro....? Om badet er lite,så er det lite uansett ....slik tenker nå jeg Endret 26. januar 2015 av Rotemor 1
Puny Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Dusjdører er vel ganske kostbart og gir neppe noe utslag på takst eller salgbarhet vil jeg tro....? Om badet er lite,så er det lite uansett ....slik tenker nå jeg Jeg har en venninne som gjorde dette, byttet fra dusjforheng til sånne dører som går innover og det kostet rundt 3000, det er ikke allverdens... Til TS: jeg tror jeg ville satset på dusjdører og sparkling, stikkontakter og skjeve lister er vel ikke det første man legger merke til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå