Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skifter der klær på ungene hverdag selv om klærene ikke er noe særlig dritten? jeg gjør hvertfall, og lurer på om noen andre har slikt kles forbruk så klesvasken alltis står til taket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser an tøyet, er det noe de har hatt på seg bare et par timer pga besøk eller noe, og de ikke har vært ute og lekt med tøyet så går det gjerne en dag til. Men har de vært ute og lekt så går tøyet til vask. Samme med oss voksne, bukser og gensere ser jeg litt an, undertøy og sokker rett til vask.

Skrevet

Jeg vasker det som har vært brukt på skolen hver dag. Klær som har vært brukt inne, i selskap e.l. kan brukes en dag til som regel. Sokker og truser byttes hver dag uten unntak.

Gjest Alisia
Skrevet

Barna bytter klær hver dag fra innerst til ytterst. Med en lite unntak er gensere som kan brukes gjerne to dager dersom de selvsagt er ren. Bukser blir alltid skittent.

Regntøy vasker jeg maks to dager i uken om nødvendig for gutten min som går i barnehage. Penklær kan brukes også to ganger, men det er heller skjelden det lar seg gjøre.

:husarbeid:

Jeg som voksen bytter hverdag fra innerst til ytterst også, men gensere og bukser legger jeg igjen i skapet om det er rent eller at jeg har gått lite med det. alt fra undertøy, sokker,topper og teskjorter skiftes hver dag og truser og bh kan jeg skifte flere ganger om nødvendig. Og vel så det. :ler:

Skrevet

I ALLE dager!!!! :o

Nå føler jeg meg skikkelig urenslig her!!!! Ikke tale om at jeg vasker alt tøy etter én dags bruk, selv ikke om det er en flekk på eller to. NOPE! Undertøy skiftes og vaskes hver dag, så klart, men at ikke to-åringen kan gå i barnehagen med bukse med flekk på? Hvorfor det???? :roll: Jeg vasker MØKKETE klær, ikke halvbrukte...

CD

Skrevet

Ida er MØKKETE når hun kommer fra barnehagen, og får rene klær om vi ikke fortsetter utelek etter middagen. Om vi skal være inne får hun ett bad/ en vask og rene klær. Disse klærne brukes da i barnehagen dagen etter.

Skrevet

:o Jeg har ikke nok klær til å vaske alt etter en dags bruk jeg. Og ikke har jeg økonomien til det heller. Og hvorfor man skal gjøre det skjønner jeg overhodet ikke... Erik får gjerne med seg en bukse i barnehagen som han hadde dagen før og han. Det går helt fint. Hvorfor være helt ren når man går der og det tar max en time så er han møkkete?? Jaja... hver sin smak! :roll:

Skrevet

mine gutter( skole barn) skifter til" andre klær etter skloetid, på den måten har de "fin klærene litt lengre, mens "fritdss-klærene"går oftere i vask.Men det er klær som er ganske utvaska.

Skrevet

Jeg ser også ann litt på klærene om de kan brukes flere ganger,men yttertøy og sokker blir skiftet hver dag.

koldbruna :babysmokk:

Skrevet

Sønnen min må stort sett skifte hver dag fordi det er møkkete. Men om det mot formodning ikke skulle være skittent så brukes det en dag til. (Det skjer sjelden... )

Vasker ikke klær uten at de er synlig skitne, eller lukter svette/røyk eller noe. Klær er etter min definisjon ikke skitne selv om de har vært i kontakt med hud i noen timer, og jeg har annet å gjøre enn å vaske rene klær.

(Undertøy og slikt blir naturligvis vasket etter en gangs bruk)

Skrevet

undertøy skifter hver dag. Men ser ann bukser og genser om de er møkkette eller ei. og kan gjerne bruke det to dager..

Skrevet

Dere som sier de ikke blir møkkete nok i barnehagen, har dere seriøst sett et barn i en barnehage en hel dag...? Har dere anelse om hvor mye støv og skitt, fuglebæsj, blomsterstøv, snørr og tårer fra andre unger osv, for ikke å snakke om møkkete vann, melk, mat ..... som barna er borti i løpet av dagen?

:o

Jeg hadde aldri i verden sendt mitt barn avgårde med samme tøy to dager på rad, og vit at vi som jobber i barnehagen merker godt hvilke barn som har rent tøy og hvilket barn som ikke har det.

Skrevet

Vel jeg har ikke mine barn i barnehage, har de med på jobben selv og ser hva de er borti hele dagen hver dag, så da vet jeg godt om klærne trenger å skiftes eller ikke. Og har jeg skiftet på barna etter jobben og de bare har hatt på seg tøyet inne et par timer og det ikke er møkkete så kan de fint ha på seg det samme dagen etter.

Skrevet

Du har selvsagt rett Tabby, jeg snakker om barnehagebarn.

Gjest Poirot
Skrevet

vit at vi som jobber i barnehagen merker godt hvilke barn som har rent tøy og hvilket barn som ikke har det.

So?

Skrevet

Ja jeg skjønte det. Jeg jobber ikke i barnehage, men passer en god del barn i løpet av en uke selv, jobber med å passe dem mens foreldrene trener, og jeg legger også merke til om noen barn stadig kommer med møkkete klær. Når jeg jobber kvelden så er det mange som kommer rett fra barnehage og da har de jo ikke skiftet, men det blir til at man legger merke til det. Men jeg tenker som så at litt skitten er bare sunt, da ser man at barnet har vært ute og lekt og kost seg. Er det masse skitt og/eller noen barn som stadig er møkkete som også har vært hjemme etter barnehagen så tenker jeg jo mitt.

Skrevet

Skifter klær på mine stebarn hver dag, ja... Som regel er det synlig møkk på klærne (to barnehagebarn og et skolebarn), det skjer sjelden at ei bukse kan brukes to dager på rad.

Barnas mor gjør det ikke, vet jeg - og jeg føler meg derfor en smule pertentlig... Men jeg er ikke komfortabel med å sende unger i barnehagen med klær som gjør at de ansatte i barnehagen kan se hva vi hadde til middag dagen før... :)

Men det blir MYE klesvask ja, det gjør det. Men heller det enn møkkete unger... Så klart de blir møkkete i løpet av dagen, men de skal ihvertfall ha vært rene om morgenen...

Og når det er så varmt som det er nå *svette*, så tørker jo vasken på null komma niks :)

Gjest Anonymous
Skrevet

ja de skifter hver dag,og det sliter enormt på klærne med all denne klesvasken,men jeg vil at ungene ikke skal gå i samme tøy i flere dager.

Selv om det ikke er skittent av flekker så lager jo barn også lukter på klærne.

Og når de ikke gjør det så synes jeg det uansett er fint å se at de ikke går i det samme tøyet i flere dager.

Finnes nok av slike barn som skifter etter x-anntall dager. om det er fordi unga krangler det til seg og vil ha det på denne måten eller om det er pga late foreldre vet jeg ikke.

Men jeg gjør ikke sånn mot unga mine i alle fall.

Klær som lukter godt og er rene til enhver tid fortjener unga.

At det blir slitte klær og litt ekstra vask gjør ingenting.

Maskina må gå hver dag uansett.

:husarbeid::husarbeid::husarbeid::husarbeid: :husarbeid:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...