Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg ikke har fått mensen når jeg trodde jeg skulle få den. Har ikke hatt regelmessig da jeg har gått på p-piller.

Jeg sluttet på pilla 24 des og fikk etterblødning... det gikk en uke ++ dager og jeg fikk noe som kunne minne om EL, haddet sex det dagene. Jeg håpet jo på at jeg var gravid, og gikk hele tiden å tenkte på det. Jeg tok en test 8 dager etter antatt befruktning, men den viste blankt ikke gravid. Nå lurer jeg på om det kanskje var for tidlig å ta den testen. Nå har jeg heller ikke fått mensen, men fått noe slim som kan minne om EL, og det kom faktisk akkurat den dagen jeg antok at jg skulle få EL (etter sist gang) men har ikke hatt noe mensen... Nå skjønner jeg ingen ting. Kan jeg få EL uten mensen? Og er det en mulighet for at jeg faktisk er gravid uten å vite dt Nå?

Anonymous poster hash: 14551...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EL vil føre til enten mensen eller graviditet, noe annet er umulig. Å teste 8 dager etter eggløsning er for tidlig. Det er heller ikke uvanlig at kroppen tuller litt etter å ha sluttet på hormonell prevensjon.

Anonymous poster hash: 83c50...799

Skrevet

EL vil føre til enten mensen eller graviditet, noe annet er umulig. Å teste 8 dager etter eggløsning er for tidlig. Det er heller ikke uvanlig at kroppen tuller litt etter å ha sluttet på hormonell prevensjon.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.. for å beskrive det enklere om jeg kanskje ikke gjorde det i første omgang :)

24 des pilleslutt-el-forventet mens, men 0 mens- el igjen.. ?!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.. for å beskrive det enklere om jeg kanskje ikke gjorde det i første omgang :)

Enten så er du gravid, eller så hadde du ikke EL da du trodde det første gangen. Som sagt er det umulig å ha EL uten at det enten fører til mens eller graviditet. Kroppen klarer ikke holde på et ubefruktet egg og vil støte det ut.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Men hvordan kan du vite at du faktisk hadde EL første gang?

Det er litt poengløst å snakke om "forventet mens" når du nettopp har sluttet på p-piller, det er nemlig nesten umulig å si når du "bør" få mensen kort tid etter pilleslutt.

Du må bare smøre deg med tålmodighet, og teste for graviditet med jevne mellomrom om mensen ikke dukker opp.

Skrevet

Men hvordan kan du vite at du faktisk hadde EL første gang?

Det er litt poengløst å snakke om "forventet mens" når du nettopp har sluttet på p-piller, det er nemlig nesten umulig å si når du "bør" få mensen kort tid etter pilleslutt.

Du må bare smøre deg med tålmodighet, og teste for graviditet med jevne mellomrom om mensen ikke dukker opp.

Er det noe annet som er slimete som eggehvitte som kan dras mellom fingrene i ca to dager som kommer ut der nede da? Dett trappet gradvis opp, og gradvis ned... om ikke det var El så har jeg vel baret unaturlig slim som kommer ut der nede nå og da. høres normalt ut!

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Er det noe annet som er slimete som eggehvitte som kan dras mellom fingrene i ca to dager som kommer ut der nede da? Dett trappet gradvis opp, og gradvis ned... om ikke det var El så har jeg vel baret unaturlig slim som kommer ut der nede nå og da. høres normalt ut!

Kan være vanlig utflod, eller det kan hende kroppen forberedte seg på EL uten å få det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...