AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #1 Skrevet 26. januar 2015 Er større sjangse får å få tvillinger hvis man skal gå igjennom prøverørs ? Anonymous poster hash: 675ec...304
Queen of the world Skrevet 26. januar 2015 #2 Skrevet 26. januar 2015 Er større sjangse får å få tvillinger hvis man skal gå igjennom prøverørs ?Anonymous poster hash: 675ec...304 ja
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #3 Skrevet 26. januar 2015 ja Hvor mye større er sjangsen ? Anonymous poster hash: 675ec...304
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Har du lyst på tvillinger? Anonymous poster hash: 165ff...b2c 1
-luring- Skrevet 26. januar 2015 #5 Skrevet 26. januar 2015 Mener jeg leste en plass at sjansen for å få tvillinger dersom man har satt inn 2 egg, er bare 20 %. Men jeg har hørt om mange som har tvillinger pga prøverør, så om prosenten stemmer er jeg ikke helt sikker på gitt Ønsker du tvillinger? :D
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Jeg trodde de var blitt så flink nå at de ikke satte inn mer enn et egg? Før kastet de jo inn en klase med egg i damen, og håpet at i hvert fall ett av de skulle bli befruktet. Det ble en babyboom av flerlinger på den tiden. Anonymous poster hash: fbf4b...6b4
ano_nym26 Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 jeg vil tro det kommer an på om du har tvillinger i familien, etter det jeg forstår så er ikke sjansen så mye større for å få tvillinger under prøverørsbehandling. De vil helst bare sette tilbake 1 befruktet egg, det er hvertfall den informasjonen jeg har fått. de setter inn 2 egg dersom man må gjennom flere enn 3 behandlinger tenker jeg, og da er det selvsagt litt større sjans for tvillinger
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Om man bare setter inn 1 egg så er sjansen like stor for at det skal bli eneggede tvillinger som hos alle andre. Men om man setter inn 2 egg så er sjansen ca 25% for at begge fester seg og det blir tvillinger. Men man får som regel bare satt inn 1 egg. Det er som oftest på det siste forsøket eller eggene er av dårlig kvalitet man får sette inn 2 egg. Anonymous poster hash: f1036...536
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Det er nok større sjanse for å få tvillinger om en bruker medisiner for å modne egg og få eggløsning. De fleste får bare satt inn ett egg ved ivf.Anonymous poster hash: 8c496...cc8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Jeg vill gjerne ha tvilliner. For jeg har hatt en sykdom som er en veldig kjelden sykdom. Er bare rundt 10 i norge som har hatt den, de behandler ikke den type sykdom i norge engang. De har aldri hørt om noen som hat fått barn med sykdom i norge, eller gått gjennom prøverør som jeg skal begynne med snart. Så man vet ikke om jeg kan bli gravid enda en gang, Isåfall blir jeg den første i norge. Jeg har ikke mange nokk egg, så jeg skal starte med hormon behandlinger om noen få uker. Jeg vill gjerne ha to barn, hvis jeg klarer å bli gravid. Så vill gjerne ha tvillinger, siden jeg ikke vet om jeg kan bli gravid mer en en gang. Ts Anonymous poster hash: 675ec...304
Ferny Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Jeg vill gjerne ha tvilliner. For jeg har hatt en sykdom som er en veldig kjelden sykdom. Er bare rundt 10 i norge som har hatt den, de behandler ikke den type sykdom i norge engang. De har aldri hørt om noen som hat fått barn med sykdom i norge, eller gått gjennom prøverør som jeg skal begynne med snart. Så man vet ikke om jeg kan bli gravid enda en gang, Isåfall blir jeg den første i norge. Jeg har ikke mange nokk egg, så jeg skal starte med hormon behandlinger om noen få uker. Jeg vill gjerne ha to barn, hvis jeg klarer å bli gravid. Så vill gjerne ha tvillinger, siden jeg ikke vet om jeg kan bli gravid mer en en gang. Ts Anonymous poster hash: 675ec...304 Jeg tenker at ingen som tar prøverørsbehansdling har en garanti for at de kan bli gravide mer enn den ene gangen - samtidig som flerlingsvangerskap er forbundet med høyere risiko. Sånn sett tror jeg ikke du blir stilt i en særstiling der. Altså, jeg tror ikke de vil sette inn flere egg på en gang bare fordi du ønsker tvillinger. Likevel - om du blir gravid nå, så tyder det jo på at sykdommen din ikke hindrer deg i å bli gravid. Og da kan du jo evt. prøve på enda et barn senere.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Det er ikke økt risiko for en-eggete tvillinger ved IVF. Statistisk fødes det høyere andel tvillinger fra IVF graviditeter enn vanlige, dette er pga tilbakeplassering av 2 egg. I utgangspunktet får man ikke to egg tilbake i det offentlige, men det gjøres individuelle vurderinger ut fra helse/fysiske forutsetninger samt kvalitet på egg. Somregel er to egg tilbake ikke noe bra tegn, da de da vurderer eggene som noe dårligere kvalitet og setter inn to for å kompenesere for kvalitet. mener også det er slik at dersom man oppnår gravidiet (ca 35% sannsynliget) ender 20% av disse med tvillinger i det tilfellet to egg settes tilbake. Så selv med to egg er det altså mest sannsynlig at man får en baby (eller mest ingen da..). Lykke til med forsøket;) Anonymous poster hash: 06bc6...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå