AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Noen med erfaring? Hvordan foregår familieterapi? Vi er uenige om hvor i landet vi skal bo, og jeg tror vi trenger hjelp. Barna er små (hhv snart 3 år, og snart 7 mnd), og blir vi ikke enige, kan vi i verste fall ende opp med å bo over 50 km fra hverandre. Ikke en ønskelig situasjon. Vil en familierådgiver komme med noen innspill - si sin mening, hva som høres ut som best løsning etc? Eller bare hjelper han oss å snakke sammen selv? Jeg er redd vi ikke klarer å bli enige ... Anonymous poster hash: 3ec04...32e Anonymous poster hash: 3ec04...32e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Noen med erfaring? Hvordan foregår familieterapi? Vi er uenige om hvor i landet vi skal bo, og jeg tror vi trenger hjelp. Barna er små (hhv snart 3 år, og snart 7 mnd), og blir vi ikke enige, kan vi i verste fall ende opp med å bo over 50 km fra hverandre. Ikke en ønskelig situasjon. Vil en familierådgiver komme med noen innspill - si sin mening, hva som høres ut som best løsning etc? Eller bare hjelper han oss å snakke sammen selv? Jeg er redd vi ikke klarer å bli enige ...Anonymous poster hash: 3ec04...32e Anonymous poster hash: 3ec04...32e Dere er skilt? Det er mandag i morgen. Ring de og spør. Men om dere skal flytte langt fra hverandre heter det vel kanskje barnefordelingssak...Anonymous poster hash: c51f2...8d8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Vi er ikke skilt, og ønsker i utgangspunktet å bo sammen. Men det ser ikke ut som vi greier å bli enige om hvor. Og da er jeg redd det kan ødelegge forholdet. Det er derfor vi nå ønsker å få litt hjelp. Anonymous poster hash: 3ec04...32e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Da må dere i familieterapi evt. Ikke nødvendig med familievernskontoret. Det vil være rent misbruk. Dere finner familieterapeuter på 1881.no. Bare å velge og vrake.Anonymous poster hash: c51f2...8d8 1
Nuttapia Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Vi fikk avtale med familievernkontoret, og da fikk vi time en mnd etterpå. Neste time ble arrangert mnd etter. De har ikke kapasitet til å hjelpe til raskere eller oftere. Iallfall her i området, Drammen. Dette var par-terapi. Håper det løsner seg for dere. Synd å måtte gi slipp på familielivet pga det. Er det pga jobbtilbud, familie eller noe slikt, eller er det kun "der vil jeg bo fordi jeg synes det er fint.."?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #6 Skrevet 26. januar 2015 Da må dere i familieterapi evt. Ikke nødvendig med familievernskontoret. Det vil være rent misbruk. Dere finner familieterapeuter på 1881.no. Bare å velge og vrake.Anonymous poster hash: c51f2...8d8 Familievernkontoret har gått ut i media og sagt at de skulle ønske folk oppsøkte dem FØR det blir brudd, sånn at forholdet kanskje kan reddes. Det antar jeg innebærer slike folk som TS, som nå er usikker på hvor lenge forholdet vil holde. Anonymous poster hash: 7a8df...f40
listefyll Skrevet 26. januar 2015 #7 Skrevet 26. januar 2015 Da må dere i familieterapi evt. Ikke nødvendig med familievernskontoret. Det vil være rent misbruk. Dere finner familieterapeuter på 1881.no. Bare å velge og vrake.Anonymous poster hash: c51f2...8d8 Ikke snakk om ting du ikke kan!! Familievernkontoret er et tilbud for alle, uavhengig av problemet. Det er et lavterskeltilbud som blant annet har som mål å drive forebyggende arbeid. Her er bufetat sin side hvor du kan se at ts slett ikke misbruker familievernkontoret og at familieterapi er et av tilbudene http://www.bufetat.no/familievernkontor/
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #8 Skrevet 26. januar 2015 Ikke snakk om ting du ikke kan!! Familievernkontoret er et tilbud for alle, uavhengig av problemet. Det er et lavterskeltilbud som blant annet har som mål å drive forebyggende arbeid. Her er bufetat sin side hvor du kan se at ts slett ikke misbruker familievernkontoret og at familieterapi er et av tilbudene http://www.bufetat.no/familievernkontor/ Rolig nå...behold sokkene... Anonymous poster hash: c51f2...8d8
Engel Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Da må dere i familieterapi evt. Ikke nødvendig med familievernskontoret. Det vil være rent misbruk. Dere finner familieterapeuter på 1881.no. Bare å velge og vrake.Anonymous poster hash: c51f2...8d8 Dette er helt feil! Familievernkontoret ønsker å drive forebygging heller enn å måtte hjelpe til etter at forholdene er oppløst. Vi har selv gått til samtaler der en periode hvor forholdet skrantet, og hadde utrolig godt utbytte av det. Så jeg vil anbefale det på det varmeste! Det kan dog være litt ventetid for å få time, så ta kontakt først som sist!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Vi fikk avtale med familievernkontoret, og da fikk vi time en mnd etterpå. Neste time ble arrangert mnd etter. De har ikke kapasitet til å hjelpe til raskere eller oftere. Iallfall her i området, Drammen. Dette var par-terapi. Håper det løsner seg for dere. Synd å måtte gi slipp på familielivet pga det. Er det pga jobbtilbud, familie eller noe slikt, eller er det kun "der vil jeg bo fordi jeg synes det er fint.."? Det er litt komplekst. Vi er begge fra Stavanger, hvor jeg vil bo, og har familie og venner der. Vi har begge noe familie også her på østlandet, men jeg har ingen venner her (etter å ha bodd her i 12 år), kun min søster, og ellers noen bekjente som jeg har lite kontakt med. Mine tre beste venner bor i Stavanger. (Jeg har ikke lett for å få nye venner med min introverte personlighetstype, selv om jeg gjerne ønsker. Greide ikke få venner i studietiden, og sliter med å få venner på jobben). Ang jobb: vi ønsker i grunnen å bytte jobb begge to. Og begge har drømt om en jobb i Stavanger (jeg fordi jeg hadde drømmejobben da jeg bodde der et år som pendler i 2010, og han fordi det er et bra firma der han kunne tenkt seg inn i). Men han har plutselig snudd, og sier nå at han har gitt opp den jobben pga oppsigelser der. Han har plutselig satt seg helt på bakbeina etter å ha latt meg tro i et års tid nå at vi skal flytte til Stavanger. Han snudde etter å ha snakket med en kompis som sa at det var så kjipt vær i Stavanger for tiden ... Det satte hjernen hans i aktivitet, og plutselig så han mange fordeler med å bli her. Vi ønsker begge å flytte fra her vi bor nå, men han vil bare flytte litt nærmere Oslo, mens jeg altså vil til Stavanger. /ts Anonymous poster hash: 3ec04...32e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #11 Skrevet 26. januar 2015 Han vil til Oslo, og du til Stavanger. Hvis dere utelukker begge byene, hvor ender dere da? Altså hvis dere ikke blir enige om en av de to plassene (-som er deres høyeste ønske), hva er nr 2 på lista? Legg frem forslaget, og se hva han svarer. Været er forresten helt ok i Stavanger, i tilfelle dere har glemt det. Selv om det er storm innimellom så er temperaturen ganske mild i forhold til østlandet om vinteren. Forstår godt at du vil flytte tilbake hit, jeg som er innflytter stortrives her :-)Anonymous poster hash: 9b903...65a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 Vel, han ser helst for seg Asker nå, men hovedgreia hans er å bli her på Østlandet, nær eller i Oslo. Møtes på halvveien? Kristiansand? Nei, det er ikke noen andre alternativer der ute. Vi har ikke noe tilhørighet til andre steder og ingen ønsker om andre steder. Og huff, ja. Vinteren på Østlandet ... Nå har de siste to årene ikke vært de verste (med global oppvarming og sånn), men vanligvis er det jo et halvt år med snø. Nei, gi meg heller litt regn og vind! Anonymous poster hash: 3ec04...32e
Arianna Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Jeg og foreldrene gikk i familieterapi en periode. Helt andre grunner, men for oss var det veldig greit å få inn en tredjepart som var nøytral. Det kan i alle fall ikke skade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå