Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei..

Har et lite problem som jeg gjerne vil høre deres synspunkt på..

Har en kjæreste. Vi har vært sammen vel ett år, men vi bor ikke sammen, og i sommer skulle vi ha ferien sammen for første gang, jeg han og barna. Jeg har en fra før, og han har to.

Vi ble enige om at jeg skulle ordne billettene, da jeg er mer inne på å søke på nettet. Fant billetter, og la inn kredittkortnr. mitt for å få de billigst mulig..

Sa til han før vi reiste at jeg var høvelig blakk. Feriepengene hadde gått til uforutsette utgifer som oppsto. Det er ingen problemer sier han, jeg har jo penger..

OK. Vi reiser på ferie.. Når vi kommer hjem sier jeg at jeg må få penger hos ham så jeg har nok til å betale regning for fly og hotell fra kredittkortselskapet..

Dette er nå 14 dager siden.. Tror dere han bare har glemt det, eller har han valgt å glemme det??

Snakka frempå i går, men fikk ingen respons.. Føler meg nå som en idiot når jeg føler jeg må tigge meg til penger for det jeg har lagt ut.. Det er snakk om flere tusen, vi var jo tross alt 5 stykker på tur.. Og jeg er jo ikke interessert i å sitte her skinnblakk fordi jeg må betale ferien for hans unger..

Synes dette burde være så unødvendig. Så lenge vi begge har hus og faste utgifter som skal betales hver for oss, så kan han da ikke forvente at jeg skal betale ferie for hans barn.. Sliter selv med å få endene til å møtes enkelte ganger..

Hva mener dere?? Skal jeg gi ham kontonr. og beløpet og be ham overføre til min konto, eller er jeg smålig og bør glemme hele greia.. Har ikke lyst til det, skulle pusse opp litt i leiligheta, og nå er jo pengene gått til ferie uten at det var tenkt slik..

Liker ikke at det ble slik.. Trodde det var en selvfølge at han overførte penger til meg, synes det er unødvendig at jeg i det hele tatt må be om at han gjør det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han skal betale. Sett deg ned med han og forklar alvorlig at du må ha pengene. Dersom han ikke følger opp bør du vurdere hele forholdet.....

Skrevet
Klart han skal betale. Sett deg ned med han og forklar alvorlig at du må ha pengene. Dersom han ikke følger opp bør du vurdere hele forholdet.....

:enig_animasjon:

Skrevet

Gi ham kontonr. og hva hans "andel" av ferien kostet, og be ham overføre pengene.

Skulle vel bare mangle at at betaler for seg og sine barn!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei..

Snakka frempå i går, men fikk ingen respons.. Føler meg nå som en idiot når jeg føler jeg må tigge meg til penger for det jeg har lagt ut..

Ikke " ymt frempå" - det er dine penger, det var jo det som var avtalen. Si til han at nå må du ha pengene du la ut for ferien og gi han kontonummeret og summen. Legg til at det er kjekt om du kan få de i løpet av uka/før tirsdag eller noe slikt så setter du en frist.

Er ikke pengene på konto innen tidsfristen du har satt så sier du (ikke "ymter frempå" at du har visst glemt å overføre de pengene for ferien og jeg må ha de nå.

Det er ikke "tigging" - det er etter avtale og det er dine penger.

Ikke lag noe scene eller vær sint/sur/usikker: Menn har en lei tendens til å utsette alt mulig til senere uten at det behøver ligge noe bak i det hele tatt. Ordner seg sikkert :)

Skrevet

Gi ham kontonummer og beløp og en dato for når du må ha det på kontoen din!!

Min ex lånte penger av meg to ganger, jeg måtte hver gang mase maaaaange ganger for å få dem tilbake, noe som gjorde at jeg følte meg gnien...

så lenge dere ikke har felles økonomi, du har sagt ifra i forkant at du har dårlig råd og vet ikke om du har råd i utgangspunktet, så må han da betale sin del!!

Betalte han alt der nede? og hvor mye var evt det i forhold? kanskje han mener han betalte sin del ved å betale alt der nede for alle?

Gjest Anonymous
Skrevet

Under selve ferien betalte vi noe hver.. Tror nok egentlig jeg betalte mer enn ham der også.. Hadde ungene med på bytur 3 ganger uten at han sendte penger med dem.. Der spiste vi, drakk brus, i tillegg til at de fikk 200 hver å handle for alle 3 gangene. Ungene er fra 11 til 15 år.. Går ut fra at han forsto at de ikke kunne vise på det de hadde kjøpt seg, uten at jeg hadde gitt dem penger..

Reagerte faktisk en dag vi dro til shoppingsenter alle 5 etter mine byturer alene med ungene.. Da ga han sine 2 penger, og stakk resten i lomma.. Da måtte jeg opp med penger for å gi min gutt.

Men det vi brukte der nede bryr jeg meg ikke så mye om. Umulig å få det helt likt.. En betaler her og en betaler der.. Det gjevner seg nå ut etterhvert. Det jeg reagerer på er de billettene og hotellet..

Får si det til ham en gang til, og se om det skjer noe..

Skrevet

og si det med rene ord, ikke hint. mannfolk er dårlige på slikt.

Gjest gjest1
Skrevet

Synes det høres ut som du har fått deg en gnier jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...