AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Hei Noen som har greie på kosthold her inne? Jeg er ikke så flink med mat, men trenger sårt forslag til hva jeg kan spist i et såkalt "rent" kosthold. Vil gå ned i fettprosent, men ikke i muskelmasse.. Jeg drikker Herbalife shake til frokost og lunsj, da dette er veldig lettvint og funker utrolig bra på meg. Men trenger forslag til middag og evt kveldsmat :-) Håper det er noen som har greie på kosthold her inne som kan hjelpe meg litt, da jeg vil gå ned noen kilo før sommeren. Anonymous poster hash: 14220...324
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Kutt ut Herbalife og spis skikkelig mat er første pri, ellers vil du gå opp i vekt med en gang du begynner å spise vanlig. Dropp dietter og legg heller om kosthold og livsstil til noe sunt. Anonymous poster hash: b1133...4e8 6
123jente20 Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Endret 25. januar 2015 av 123jente20
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Kutt ut Herbalife og spis skikkelig mat er første pri, ellers vil du gå opp i vekt med en gang du begynner å spise vanlig. Dropp dietter og legg heller om kosthold og livsstil til noe sunt. Anonymous poster hash: b1133...4e8 Takk for fornuftig svar! Men hva er skikkelig mat? Trenger lit inspirasjon til mat som får vekk fettet, og beholder/bygger muskler. Prøvde en tid å spise kylling/fisk med grønnsaker hver dag, ble ganske lei.. holdt ikke ut! Trenger litt mer variasjon, men vet ikke om noe mer som kan spises til middag uten om fisk/kylling og grønnsaker Anonymous poster hash: 14220...324
2shy Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Kutt ut Herbalife og spis skikkelig mat er første pri, ellers vil du gå opp i vekt med en gang du begynner å spise vanlig. Dropp dietter og legg heller om kosthold og livsstil til noe sunt. Anonymous poster hash: b1133...4e8 Enig, sånne pulvermåltid er noe av det verste jeg ser. Kylling og fisk er jo en basis mange bruker i middager, og det finnes ekstremt mange oppskrifter. Ovnsbakte grønnsaker (squash, gulrot, asparges) er utrolig godt. Lag en god tomatsaus e.l, og ha sammen med fisk. Bruk google, det er et hav av oppskrifter der ute.. Jeg er fan av smoothie, lett å lage, veldig næringsrikt, og lett for fordøyelsen. Eks ca 1 glass vann, 100 gram frossne skogsbær, 50 gram frossen mango eller 1 frossen banan i biter, spinat, avokado. Næringsbombe, flott som kveldsmat og frokost. Speltknekkebrød/hjemmelagd knekkebrød med f.eks hummus med agurk, eller hjemmelagd guakamole er veldig godt og sunt. Sunt fett (fett må du ha i deg) og smaker godt. Skal du ha vekk fett må du belage deg på å trene styrke og kondisjon.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Sjekk Carb Lovers Diet. Det hjalp meg å kvitte meg med hele 25 kg på ett år. Enkelt å følge, og veldig enkelt å vedlikeholde. Ikke nødvendig å kutte ut ting som er godt, bare en sørger for balanse og riktige kilder til fett, karbohydrater, og proteiner Anonymous poster hash: 94d7e...1d9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Enig, sånne pulvermåltid er noe av det verste jeg ser. Kylling og fisk er jo en basis mange bruker i middager, og det finnes ekstremt mange oppskrifter. Ovnsbakte grønnsaker (squash, gulrot, asparges) er utrolig godt. Lag en god tomatsaus e.l, og ha sammen med fisk. Bruk google, det er et hav av oppskrifter der ute.. Jeg er fan av smoothie, lett å lage, veldig næringsrikt, og lett for fordøyelsen. Eks ca 1 glass vann, 100 gram frossne skogsbær, 50 gram frossen mango eller 1 frossen banan i biter, spinat, avokado. Næringsbombe, flott som kveldsmat og frokost. Speltknekkebrød/hjemmelagd knekkebrød med f.eks hummus med agurk, eller hjemmelagd guakamole er veldig godt og sunt. Sunt fett (fett må du ha i deg) og smaker godt. Skal du ha vekk fett må du belage deg på å trene styrke og kondisjon. Tusen takk for gore tips Skal søke på litt oppskrifter på google, finner nok noen gode oppskrifter der Skal prøve smoothie også, hørtes fint ut som kveldsmat Anonymous poster hash: 14220...324
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Sjekk Carb Lovers Diet. Det hjalp meg å kvitte meg med hele 25 kg på ett år. Enkelt å følge, og veldig enkelt å vedlikeholde. Ikke nødvendig å kutte ut ting som er godt, bare en sørger for balanse og riktige kilder til fett, karbohydrater, og proteiner Anonymous poster hash: 94d7e...1d9 Takk, denne må jeg sjekke :-D Anonymous poster hash: 14220...324 1
Helsefreak Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Hei! Jeg vil anbefale deg å sjekke ut bloggen Fitfocuse! http://fitfocuse.blogg.no/1420755192_08012015.html Her finner du et 30-dagers gratis opplegg med både kosthold og trening. Dette er mye bedre - og ikke minst billigere enn Herbalife Shakes! Masse lykke til! :-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #10 Skrevet 25. januar 2015 Hei! Jeg vil anbefale deg å sjekke ut bloggen Fitfocuse! http://fitfocuse.blogg.no/1420755192_08012015.html Her finner du et 30-dagers gratis opplegg med både kosthold og trening. Dette er mye bedre - og ikke minst billigere enn Herbalife Shakes! Masse lykke til! :-) Tusen takk for godt tips! Denne hørtes spennende ut, må prøves Anonymous poster hash: 14220...324
Rumle Skrevet 25. januar 2015 #11 Skrevet 25. januar 2015 Jeg ville begynt med å lage en oversikt over alt sunt og "rent" du liker, og startet der. Det hjalp i alle fall meg veldig og gjør det mye mer overkommelig
Gjest Runforit Skrevet 26. januar 2015 #12 Skrevet 26. januar 2015 For det første må du finne et kosthold du trives med. Kylling og grønnsaker er ikke noe en kan leve på med mindre man aldri vil oppleve smaker og god appetitt igjen....ever. Hadde dødd om jeg skulle levd på det. Det er så utrolig mye god mat der ute og du kan kose deg og ha fantastiske smaksopplevelse hver eneste dag OG gå ned i fettprosent. Nå aner jeg ikke verken alder, høyde eller vekt, men nøkkelen er uansett et moderat underskudd kombinert med en livsstil med gode og sunne råvarer og mer hverdagsaktivitet og gjerne trening 3 ganger i uka. Jeg finner mye inspirasjon på diverse matblogger til god mat. F.eks lavkarbogjortenkelt.net. Når jeg har funnet inspirasjon til ukas middager så handler jeg inn for en uke om gangen. Da er det også lettere å ikke impulshandle dårlig mat/godteri/junk. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #13 Skrevet 26. januar 2015 Jeg ville begynt med å lage en oversikt over alt sunt og "rent" du liker, og startet der. Det hjalp i alle fall meg veldig og gjør det mye mer overkommelig Oi, så lurt!! Det burde jeg prøve å gjøre :-) Takk for tipset Anonymous poster hash: 14220...324
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #14 Skrevet 26. januar 2015 For det første må du finne et kosthold du trives med. Kylling og grønnsaker er ikke noe en kan leve på med mindre man aldri vil oppleve smaker og god appetitt igjen....ever. Hadde dødd om jeg skulle levd på det. Det er så utrolig mye god mat der ute og du kan kose deg og ha fantastiske smaksopplevelse hver eneste dag OG gå ned i fettprosent. Nå aner jeg ikke verken alder, høyde eller vekt, men nøkkelen er uansett et moderat underskudd kombinert med en livsstil med gode og sunne råvarer og mer hverdagsaktivitet og gjerne trening 3 ganger i uka. Jeg finner mye inspirasjon på diverse matblogger til god mat. F.eks lavkarbogjortenkelt.net. Når jeg har funnet inspirasjon til ukas middager så handler jeg inn for en uke om gangen. Da er det også lettere å ikke impulshandle dårlig mat/godteri/junk. Tusen takk for et godt tips! Anonymous poster hash: 14220...324
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2015 #15 Skrevet 27. januar 2015 Sjekk det siste programmet av Puls (26.01) om småspising og overspising. Noen gode tips der.http://tv.nrk.no/serie/puls Anonymous poster hash: b1133...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå