Gå til innhold

Bør en selge huset med tre eller fire soverom?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Vi har et hus med 3 soverom, samt 1 disponibelt rom på ca 6m2, som vi lenge har brukt som barnerom. Nå vurderer vi å gjøre kjøkkenet større ved å slå ned veggen mot dette disponible rommet.

MEN; Vi kommer muligens til å selge innen få år. Vil vi gå glipp av mange kjøpere om vi selger et hus med 3 kontra 4 mulige soverom? Kjøkkenet har ok størrelse og utforming i dag (ca 10 m2, med sitteplass på kjøkkenet), men om vi slår ned veggen vil vi få et flott gjennomlys, større kjøkkeninnredning, og et større spisebord.

Vi har også en uinnredet kjeller med stort potensiale, så kjøperen kan jo evt få dekket soveromsbehovet sitt gjennom å innrede her.

Vanskelig å bestemme seg! Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke rørt veggen om dere vet dere skal selge.

Anonymous poster hash: 8c395...6ed
  • Liker 4
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Vanskelig å si. Her er stort kjøkken hovedprioritet, og vi kjøpte nylig et hus der det du beskriver var blitt gjort.

Et soverom på 6m2 er jo såpass lite at om man har behov for 4 soverom vil man gjerne se etter noe annet.

Men umulig å si. Det lureste er nok å gjøre slik dere selv har behov for.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det kan være lønnsomt å lage et wow-element som det høres ut som kjøkkenet deres kan bli. Kjøpere vil kanskje være mer villige til å inngå kompromisser (færre soverom), og se mulighetene for resten av huset (kjelleren), hvis de har forelsket seg i kjøkkenet..

Anonymous poster hash: 97639...dd5

Skrevet (endret)

Vanskelig å si.

En del kjøpere ønsker fire soverom, mens for andre vil et stort, flott kjøkken bety mer. Jeg tror det er hipp som happ hva som lønner seg.

Angående soverom i kjelleren må det være rømningsvei for å kunne bruke det som soverom. Det er ikke sikkert kjøper er villig til å gjøre store forandringer for å få det til.

Endret av Grønt blad
Skrevet

6 kvm er knøttlite for soverom, så det hadde uansett vært uaktuelt for meg om kravet var 4 soverom. Hadde glatt latt det inngå i kjøkkenet så lenge det øker kvaliteten og romfølelse for kjøkkenet. Og hvis kjellerarealet er relativt enkelt å bygge om, så hadde jeg ihvertfall ikke nølt. Heller trives der jeg bor enn å henge meg opp i ev fremtidig salg...

Anonymous poster hash: 5fd3d...f56
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...