Gå til innhold

Naboene krangler - hva gjør man egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en selveierlelighet, over meg bor det et samboerpar, de er i slutten av 20 årene, mot tredveårene. Det er noe lytt i blokken, som går helt fint for min del, da jeg ikke bryr meg så mye om lyder osv. Noen ganger kan jeg høre de ha sex, om det er veldig høylydt eller f. eks når de krangler. I går kranglet de veldig høylydt, høres ut som ting blir kastet rundt og jeg kan høre alt de sier og når de skriker. Det varer ikke så lenge kanskje 5-10 minutter, og det plager meg ikke og det har ikke skjedd så mange ganger, kanskje 3 ganger på ett år. Jeg blir likevel litt bekymret, hva om noe skjer? Har jeg rett til å legge meg borti det, eller skal jeg bare fortsette å late som ingenting?

Anonymous poster hash: 0ec6d...934
Videoannonse
Annonse
Gjest HeiHade
Skrevet

Hvis du er bekymret for at noen blir fysisk skadet kan du kontakte politiet. Hvis ikke så ville jeg ikke gjort noe mer, siden du tross alt sier at det ikke sjenerer deg.

Skrevet

Jeg har opplevd dette selv og det var ikke så mange ganger i året de kranglet heller. Jeg kom frem til at det beste var å personlig gjøre de bevisst på at den høylytte kranglingen ble hørt av meg, slik at de fikk mulighet til å innse det. Men det som møtte meg i døra var voldelige forhold, så jeg ringte politiet.

Trenger ikke å bety at det er det samme som foregår hos naboen din, men det er kanskje lurt å kontakte de på et høflig vis før man ringer politiet. Kan jo hende at de skjerper seg i etterkant.

Du kan jo også nevne at du blir bekymret for kasting av gjenstander, og må se deg nødt til å ringe politiet om det skjer igjen.

Anonymous poster hash: 94c9b...a20
Skrevet

Eh, det er vel helt normalt å krangle en gang i blant ???

Anonymous poster hash: 0e762...5fe
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Eh, det er vel helt normalt å krangle en gang i blant ???

Det er det vel, men ikke alle skriker og kaster ting veggimellom. Det vil jeg anse som ikke helt normalt.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet

Det er det vel, men ikke alle skriker og kaster ting veggimellom. Det vil jeg anse som ikke helt normalt.

Tjah, da kjenner jeg mange som ikke er "helt normale"

• Liker 10
Skrevet

Det er ikke unormalt hvis det er en skikkelig krangel.

Vold derimot, det er unormalt.

Anonymous poster hash: 5a4dd...41e

• Liker 3
Skrevet

Er det normalt å kaste ting vegg i mellom når man krangler? Hva om en av dem kaster ting på den andre??

• Liker 4
Skrevet

Jeg har opplevd dette selv og det var ikke så mange ganger i året de kranglet heller. Jeg kom frem til at det beste var å personlig gjøre de bevisst på at den høylytte kranglingen ble hørt av meg, slik at de fikk mulighet til å innse det. Men det som møtte meg i døra var voldelige forhold, så jeg ringte politiet. Trenger ikke å bety at det er det samme som foregår hos naboen din, men det er kanskje lurt å kontakte de på et høflig vis før man ringer politiet. Kan jo hende at de skjerper seg i etterkant. Du kan jo også nevne at du blir bekymret for kasting av gjenstander, og må se deg nødt til å ringe politiet om det skjer igjen. Anonymous poster hash: 94c9b...a20

Hvordan så du i døra at forholdet var voldelig? Ble veldig nysgjerrig. I voldelige forhold jeg har hørt om har se skjult det godt begge to, og den som har vært utsatt for vold har ikke villet innrømme det før hun har kommet seg ut av forholdet.

Skrevet

Er i omtrent i samme situasjon her, men naboen over meg har barn. Har laget en "hemmelig" avtale med det eldste barnet om at h*n skal ta med søsken og komme ned til meg hvis h*n føler seg utrygg, så vurderer vi hva vi skal gjøre videre. Mannen min går opp og snakker med dem, men jeg tør ikke det hvis han ikke er hjemme. Da ringer jeg heller politiet.

Her blir det veltet store møbler, skriking osv. Da jeg jobbet i posten visste jeg nøyaktig når det kom til å skje, pakke fra Vinmonopolet til naboen over = bråk om kvelden. Her kan det være rolig i lange perioder, men så er det plutselig bråk nesten daglig.

Anonymous poster hash: d88e1...561

Skrevet

Er det normalt å kaste ting vegg i mellom når man krangler? Hva om en av dem kaster ting på den andre??

Da får de trene på å dukke fort!

Neida, men det er da vel helt normalt at det kan bli litt høylytt og at det blir dunking og smelling med ting og dører. Hvis ikke er det ikke en krangel, men en diskusjon :P

Anonymous poster hash: 515ea...e9e

• Liker 4
Skrevet

Hvordan så du i døra at forholdet var voldelig? Ble veldig nysgjerrig. I voldelige forhold jeg har hørt om har se skjult det godt begge to, og den som har vært utsatt for vold har ikke villet innrømme det før hun har kommet seg ut av forholdet.

Det var noe som gjorde at jeg havnet inn i gangen deres og der så jeg stua og kjøkkenet fra gangen. Så sa jeg til han at jeg ikke kom til å gå ut fra leiligheten før jeg hadde fått en titt på samboeren hans, som satt inne på badet med lukket dør og gråt. Stuemøbler var veltet helt over ende, dører hadde hull i seg, lamper var knust, klarte ikke å få med meg alt sammen for det var helt vanvittig. Jeg ringte politiet når jeg kom opp i leiligheten min.

Anonymous poster hash: 94c9b...a20

• Liker 3
Skrevet (endret)

Neida, men det er da vel helt normalt at det kan bli litt høylytt og at det blir dunking og smelling med ting og dører. Hvis ikke er det ikke en krangel, men en diskusjon :P

Mener du det? Da har jeg aldri kranglet med noen etter at jeg fylte 17 år :P Endret av Vevila
Skrevet

Mener du det? Da har jeg aldri kranglet med noen etter at jeg fylte 17 år :P

Ikke jeg heller. :P

Skrevet

Jeg tror jeg har ikke noensinne kranglet med noen i såfall! :fnise:

Skrevet

Folk er forskjellig tenker jeg, har blitt passe sint på samboeren min, to ganger ca, jeg har aldri kastet eller knust noe, men jeg har smelt igjen døra på soverommet å satt meg der for å furte. Han derimot har slått i murveggen en gang han klikket skikkelig, men den ble ikke hull i for å si det sånn, vi har betong i alle vegger, så litt vanskelig å slå hull :fnise: Vi har jo skreket til hverandre i sinnets hete, men aldri noe mer enn rundt 5 minutter før vi innser hvor teite vi begge er. Nå har vi begge høyt temperament, så tror det er vanlig å skrike litt til hverandre en gang i blant, vil ikke si det er unormalt. I hvert fall ikke ut i fra hva jeg har hørt fra venninner. Det beste er nok å ta alt på en rolig måte, men for oss så går det ikke alltid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kastet litt forskjellig. Notatblokker, kulepenner, sugerør, snusbokser.. Det som ligger for hånden. Det skjer kanskje 1-2 ganger i året de årene det skjer, noen år skjer det ikke. Har aldri følt at det var så unormalt. Kaster selvfølgelig ikke ting PÅ han. Bare sånn frustrasjon. Godt å få det ut :)

• Liker 1
Skrevet

Mener du det? Da har jeg aldri kranglet med noen etter at jeg fylte 17 år :P

Ikke jeg heller tydeligvis.

Jeg tror aldri jeg har skreket eller kastet ting på samboeren min. Eller den første samboeren min for den saks skyld, til tross for at det var et ganske turbulent forhold.

Kunne aldri vært sammen med noen som oppfører seg sånn.

Anonymous poster hash: feeec...2b1

• Liker 1
Skrevet

Ikke jeg heller tydeligvis.

Jeg tror aldri jeg har skreket eller kastet ting på samboeren min. Eller den første samboeren min for den saks skyld, til tross for at det var et ganske turbulent forhold.

Kunne aldri vært sammen med noen som oppfører seg sånn.

Anonymous poster hash: feeec...2b1

Jeg kunne til gjengjeld ikke vært sammen med en som ikke kan bli sint. Føler dere er sånne tikkende bomber som plutselig eksploderer på helt merkelige måter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kastet litt forskjellig. Notatblokker, kulepenner, sugerør, snusbokser.. Det som ligger for hånden. Det skjer kanskje 1-2 ganger i året de årene det skjer, noen år skjer det ikke. Har aldri følt at det var så unormalt. Kaster selvfølgelig ikke ting PÅ han. Bare sånn frustrasjon. Godt å få det ut :)

Det må ha hatt en skikkelig skremmende og sterk effekt i krangelen.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...