AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Denne videoen på Aftenposten sier noe om ulike metoder for pensjonsparing. Problemet er at jeg ikke forstår den. Eksempel nummer to i filmen viser en person som i tillegg til folketygden og arbeidsgivers 2%-ordning, setter av 1000,- i måneden. Dette er dette siste jeg ikke forstår. Hvor plasseres denne tusenlappen? Menes det bare å spare den på sin egen bankkonto på vanlig vis, eller er det noe annet? I så fall hva? http://www.aftenposten.no/webtv/Gratulerer-med-ny-jobb---Har-du-tenkt-pa-pensjon-7869677.html Anonymous poster hash: b8a3a...75f
Maddy25 Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Jeg sparer ekstra til pensjon i Storebrand. Der heter det ekstrapensjon og det er en konto du oppretter selv. Du velger hvilket beløp du vil sette av hver måned og det trekkes med avtalegiro. Pengene kan plasseres i fond, de har mange fond å velge blandt. Det tryggeste og enkleste er å velge et indeksfond. Du kan i prakis spare til pensjon på egenhånd hvordan du vil. Bank eller fond/aksjer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 I eksempel to regner jeg med det settes av ekstra penger enten på høyrentekonto eller aller helst i aksjefond. Siden det er snakk om pensjonsparing, er langsiktig sparing i aksjefond det lureste.Anonymous poster hash: 3c2ca...0fe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Hva er fond og hva er aksjer? Hilsen en som lurer. Anonymous poster hash: ab001...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå