Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Elsk meg mest når jeg minst fortjener det. For da behøver jeg det mest".

Hva tenker du om dette sitatet?

Endret av Berit
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det i mange tilfeller stemmer.

Anonymous poster hash: bd800...ab6

• Liker 5
Skrevet

At det er en prinsessesyndrombefengt ting å si.

Anonymous poster hash: 6b119...881

• Liker 8
Skrevet

harden the fuck up

Anonymous poster hash: ceb6c...03f
  • Liker 1
Skrevet

Folk som er kjipe og slemme mot andre har det ofte ikke særlig godt selv, så sånn sett stemmer det gjerne. Men det gjør det ikke greit å være en dust gjentatte ganger, og er man det må man forvente at folk ikke kommer til å elske en særlig mye.

Anonymous poster hash: e8b7d...5a6

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg vet i hvert fall at "ros meg mest når jeg fortjener de minst", fungerer på meg. Når jeg har fått dårlige resultater har jeg mer behov for ros og oppmuntring enn når det går bra.

Anonymous poster hash: 99466...7c5
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Enig i det men i praksis ser jeg at det dessverre ser ut til å være vanskelig begge veier (han til henne, hun til han).

Skrevet

Tenker at det høres ut som et sånt sitat oppmerksomhetssyke jenter poster på facebooken sin. Slik som "Treat her like a princess because girls are fantastic creatures who deserve everything" bla bla

Anonymous poster hash: d3b4b...486

• Liker 4
Skrevet

Tenker at det høres ut som et sånt sitat oppmerksomhetssyke jenter poster på facebooken sin. Slik som "Treat her like a princess because girls are fantastic creatures who deserve everything" bla bla

:skratte:

Anonymous poster hash: e50f1...510

Skrevet (endret)

Dette sitatet innrammet fikk jeg tilsendt av min mor da jeg var i slutten av tenårene. Det er over 20 år siden. Har det enda hengende på en vegg i mitt hjem.

Hver gang hun såret meg og jeg sa ifra, ble hun veldig lei seg. Hun sa bla dette.

Jeg har alltid tenkt før at dette sitatet er riktig og viktig å tenke på.

Først nå lurer jeg på om det egentlig faktisk er veldig galt når det gjelder mange situasjoner, som flere av dere sier.

Det burde ikke være galt. Jeg mener, det burde aldri være galt å vise kjærlighet. Men tror at å vise kjærlighet til en som egentlig har oppført seg dårlig, kan vedkommende tenke at det er helt ok å oppføre seg dårlig; "da får jeg jo faktisk positiv bekreftelse og at jeg er elsket. Dette kan jeg gjenta?"

Hm, en mellomting, selvsagt. Man skal alltid tilgi. Men har akkurat nå en følelse av å ha sitatet i vrangstrupen, og det skal ned fra veggen og kastes.

Endret av Berit
  • Liker 2
Skrevet

At det er en prinsessesyndrombefengt ting å si.

Anonymous poster hash: 6b119...881

Ja, hi, hi, men egentlig, hva er så galt med det å behandle hverandre som prinsesser/prinser? Det er ment begge veier, og må gå begge veier.

Skrevet

Dette sitatet innrammet fikk jeg tilsendt av min mor da jeg var i slutten av tenårene. Det er over 20 år siden. Har det enda hengende på en vegg i mitt hjem.

Hver gang hun såret meg og jeg sa ifra, ble hun veldig lei seg. Hun sa bla dette.

Først nå lurer jeg på om det egentlig faktisk er veldig galt når det gjelder mange situasjoner, som flere av dere sier.

Det burde ikke være galt. Jeg mener, det burde aldri være galt å vise kjærlighet. Men tror at å vise kjærlighet til en som egentlig har oppført seg dårlig, kan vedkommende tenke at det er helt ok å oppføre seg dårlig; "da får jeg jo faktisk positiv bekreftelse og at jeg er elsket. Dette kan jeg gjenta?"

Hm, en mellomting, selvsagt. Man skal alltid tilgi. Men har akkurat nå en følelse av å ha sitatet i vrangstrupen, og det skal ned fra veggen og kastes.

Det slo meg at det også gjelder en selv, og at i de tilfellene hvor kjærlighet til andre går på bekostning av kjærlighet til en selv, må en selv ha forrang. Kanskje det er der det går galt for mange, for når du 'tilgir' ting som går på bekostning av deg selv, er det bare deg selv det går utover. Den evige balansegangen mellom å ta vare på andre og å sette grenser for og ta vare på seg selv.

Anonymous poster hash: e8b7d...5a6

• Liker 1
Skrevet

Ja, hi, hi, men egentlig, hva er så galt med det å behandle hverandre som prinsesser/prinser? Det er ment begge veier, og må gå begge veier.

Slike jente-sitater går stort sett på hvor fanatiske jenter er og hvor bra jenter skal behandles. At det går begge veier ser jeg sjelden.

Skrevet

*fantastiske

Skrevet

Har jo sett at barn blir som noen lam når de blir rost og sett for de gode de gjør, i stedet for ris og negativ oppmerksomhet på det dårlige de gjør.

Kanskje tenker de at ingen bryr seg uansett, så de kan bare fortsette å være jævlige.

Så ser de at det ikke stemmer, og så blir de faktisk mer genuint snille barn.

Anonymous poster hash: af051...00a
  • Liker 1
Skrevet

Å elske betyr ikke at man skal godta elendig oppførsel, etter min mening. Man kan da fint be personen om å ta seg sammen og slutte å oppføre seg som en komplett idiot, selv om man elsker vedkommende.

• Liker 12
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg har alltid trodd at det handlet om tilgivelse?

Har vært helt borti viddene jeg visst :fnise:

Skrevet

Jeg tenker at det ser ut som en dårlig unnskyldning ;)

Anonymous poster hash: edb6c...c61

Gjest Minesveiper
Skrevet

Kommer vel litt ann på hvilken kontekst det blir sagt i..

Skrevet

Høres ut som en manifulerende mor. Mødre skal ikke såre barna sine.

Anonymous poster hash: e50f1...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...