Gå til innhold

Vaske sofaputer??


diddi

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg skal ta sjansen og vaske sofaputetrekkene på finvask i maskinen. Er det noen som har prøvd det? Synes dere det er en litt stor risk å ta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du finner ingen vaskeanvisning inni puten da som kan si noe om krymping?

Jeg pleier å være litt "dristig" :wink: , så jeg hadde nok kommet til å prøvd. I hvert fall dersom jeg hadde følt at stoffet ville klare det.

Det kan nok hende at stoffet krymper litt, men dersom puteinnmaten er litt fast i formen, vil nok stoffet strekke seg på plass igjen. Det skjedde i hvert fall med overmadrassen vår når den hadde vært på rens og trekket hadde krympet. Med litt makt fikk vi det på igjen, og nå passer det fint.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg vasket et par av de løse pynteputene. Tror de er samme stoffet, og der kan man ikke se forskjell på de to som er vasket og de som ikke er. Jeg tror jeg prøver meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det kan du godt gjøre, trikset er å tre de på innerputen mens de fortsatt er våte, og la de tørke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Ikea sofa i kjellerstua med bomullstrekk som

ifølge merkingen bare kan renses. I forrige uke puttet jeg alt i vaskemaskinen på finvask 30 grader, OMO og tøymykner. Tok på trekkene mens de ennå var litt fuktige (ikke våte!) og det fungerte utmerket. Ingen krymping, rene pene trekk og ingen avfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vasket sofaputetrekkene min ved 30 grader, jeg tok de på i fuktig tilstand - redd for at de skulle krympe da de tørket. Og det gikk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...