AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Hei Jeg er både Coop og Trumf medlem, og får stadig mailer om muligheten til å skaffe meg kredittkort gjennom medlemsskapet. Det ser jo for så vidt greit ut - får ekstra bonus på det jeg handler, og i og med at det blir en del penger på mat iløpet av et år, så er det ikke å forrakte med et lite ekstra innskudd. Er det noen saom har et eller begge ? Er dere fornøyd ? Hva utgjør denne "bonusen" iløpet av et år ? Noen drawbacks (bortsett fra å ikke betale tilbake i tide selvsagt, men det gjør jeg, er helt hystrisk på gjeld). Eller andre kredittkort ? Kan legge til at jeg ikke har utgifter til bensin, så et slikt kort nytter ikke (ser at det er mange kredittkort som har rabatter på dette som en fordel) Har for øvrig Norwegian sitt kredittkort, men det begynner å bli et stressmoment at fordelen utgjør cashpoints og at det fordrer at jeg reiser. Anskaffet det da det er gunstig i bruk på selve reisen (minibakuttak osv).Fordelen er at jeg får 1% bonus uansett hvor jeg handler, mens jeg med Coop og Trumf sitt kun får i deres butikker. Anonymous poster hash: 4cff8...3ca
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har trumfvisa, får vel et par tusen i året i bonus på det. Fint at man kan ta ut bonus så ofte man vil, eller spare opp en større sum. Anonymous poster hash: 2d8e2...50d
Faina Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Jeg har coop mastercard. Det halve året jeg brukte det og stort sett kun handlet på Obs og Extra, det er det dyreste halvåret hva mat angår. Jeg har aldri brukt så masse penger på mat som de 6 månedene. Og jeg handlet ikke mer eller annerledes enn når jeg handlet på rema og brukte vanlig bankkort. Ikke fikk jeg mye igjen for det heller. De påsto totalt 3%, men jeg fikk bare 2%. Jeg har nå handlet på Rema i 8 måneder og er tilbake til det normale forbrukte. Prosentene kan de stikke opp bak. Anbefales ikke! Endret 25. januar 2015 av Faina
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har coop mastercard. Det halve året jeg brukte det og stort sett kun handlet på Obs og Extra, det er det dyreste halvåret hva mat angår. Jeg har aldri brukt så masse penger på mat som de 6 månedene. Og jeg handlet ikke mer eller annerledes enn når jeg handlet på rema og brukte vanlig bankkort. Ikke fikk jeg mye igjen for det heller. De påsto totalt 3%, men jeg fikk bare 2%. Jeg har nå handlet på Rema i 8 måneder og er tilbake til det normale forbrukte. Prosentene kan de stikke opp bak. Anbefales ikke! Hvis man bytter handlevaner og handler i en dyrere butikk for å få bonus, lønner det seg selvsagt ikke. Men hvis ens nærbutikk er coop eller en butikk i trumfordningen så er det jo bare dumt å ikke ta med seg bonusen derfra. Jeg handler også iblant på Rema, da bruker jeg Norwegiankortet og får 1% bonus der. Anonymous poster hash: 2d8e2...50d 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Hvis man bytter handlevaner og handler i en dyrere butikk for å få bonus, lønner det seg selvsagt ikke. Men hvis ens nærbutikk er coop eller en butikk i trumfordningen så er det jo bare dumt å ikke ta med seg bonusen derfra. Jeg handler også iblant på Rema, da bruker jeg Norwegiankortet og får 1% bonus der. Anonymous poster hash: 2d8e2...50d Ja, det var en ide, ha tre kort : Trumf for Kiwi, Meny , Joker og Spar , Coop for Coop sine, og Bank Norwegian for "konkurrenter" som de to øvrige ikke gir bonus for. Da er det jo bare å shoppe rundt der det er rimeligst (er hos oss er absolutt alle butikker tilstede, helt utrolig at de overlever), og få bonus underveis. Håper bare det er mulig å få fakturaforfall til samme dato på alle, ellers blir det mye å holde styr på.... Og samme pinkode .... Anonymous poster hash: 4cff8...3ca 1
Maddy25 Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Skaff deg Ikano Visa, da får du 1% i alle matbutikker uansett kjede og 1% på drivstoff uansett stasjon. I tillegg har de ekstra månedsrabatter på forskjellig. Du kan dra både trumf og coop medlemskort før du betaler med dette, så får du totalt 2%.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Jeg handler bare på Coop, Meny og Kiwi. Tørrvarer på Kiwi, og fisk og kjøtt på de to andre. "Tjener" noen hundrelapper i året. Bruker også Flexi visa når jeg handler klær og sko, elektriske varer og sportsutstyr. Det er fire prosent. Må bytte kategori måneden før, men det gjør ikke meg noe da jeg uansett aldri kjøper noe på impuls. På nettet bruker jeg Kickback. Anonymous poster hash: 48a47...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå