AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 hadde time hos legen kl 2 og kom inn kvart på 4. Jeg regner med dette gir gratis legetime? Har lest dette skal gjelde hvis man sitter over 1 time og venter på legekontoret.. Stemmer dette? tenkte å kontakte fylkeslegen imorgen om jeg ikke får svar her!Anonymous poster hash: ec46a...dc9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 For 200 kroner? Hjelpes. Anonymous poster hash: a23c6...ee7
Silfen Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Har jeg aldri hørt om, men det burde gjerne vært slik.
HvittHus Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Gjelder på sykehus, men ikke hos fastlege.
Silfen Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Gjelder på sykehus, men ikke hos fastlege. Gjør det? Har du noen aning om hvor det i så fall står?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 hadde time hos legen kl 2 og kom inn kvart på 4. Jeg regner med dette gir gratis legetime? Har lest dette skal gjelde hvis man sitter over 1 time og venter på legekontoret.. Stemmer dette? tenkte å kontakte fylkeslegen imorgen om jeg ikke får svar her!Anonymous poster hash: ec46a...dc9 Denne reglen gjaldt på sykehuspoliklinikker, ikke i allmennpraksis. Anonymous poster hash: a06e1...ef1 1
HvittHus Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Gjør det? Har du noen aning om hvor det i så fall står? Merknad 2c https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-06-25-766
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Jeg mener at dette gjelder ved polikliniske avtaler på Haukeland Sykehus i Bergen, men har aldri opplevd at det er blitt etterlevd. Fant dette på nettet :http://www.fastlegen.no/hjem/forsinkelser-p%C3%A5-legekontoret. Typisk nok er det ikke legens skyld at det blir forsinkelser, men akutt pasienter, pasienter so trenger/krever mer enn sine tildelte 20 minutter, og myndighetene som tildeler for få hjemler. Dette er sikkert til en viss grad riktig, men en fastlege som har kjent en pasient i en del år, bør også kunne vurdere om denne pasienten bør tildeles en dobbelttime (unngå forsinkelser fordi det går lengre tid), det bør være satt av timer til øyeblikkelig hjelp hos en av legene (rullerende ordning som jeg kjenner til ved mitt legekontor), og en fastlege må ikke påta seg flere pasienter enn han/hun overkommer. Så blir det jo ganske tydelig for myndighetene hvis det ikke er nok leger. Men å få pengen igjen for tiden du sitter å kaste bort, det tviler jeg på kommer til å skje. Vil nok bare koste deg enda mer bortkastet tid å forfølge dette. Neste gang hadde jeg heller gått i luken etter 20 minutt og sagt at denne forsinkelsen er ikke din feil, at du har ikke mulighet til å vente og kreve ny time, og selvsagt at du ikke skal betale for den timen du da ikke benytter. Anonymous poster hash: 53f19...b66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå