Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangsprøver og kuttet ut pillene (Diane) i august 2014. Siden dess har jeg kun hatt den vanlige bortfallsblødningen og 40 dager etter normal mens. Dette er nå over 120 dager siden sist, og jeg har enda ikke hatt eggløsning/mens (syklus 2).

Jeg var superheldig som sist mandag (12.01.15) ble henvist av lege, til gyno på sykehuset. Allerede to dager etter ringte sykehuset og spurte om jeg ville komme i morgen (torsdag sist uke) pga en avbestilling. Skulle egentlig til dem i mars.

Hos gyno fikk jeg bekrefte det mistenkede, jeg har PCO (uten S). Superkjedelig, men samtidig greit å vite at det faktisk er noe galt ..

Jeg skal tilbake i april, og dersom syklusen ikke har stabilisert seg til da, skal jeg begynne på medisiner.

Noen andre her inne som har PCO?

Føler jeg ikke vet så voldsomt mye om det, det er mye mer fokus på PCOS.

Vil dere som har dette - dele deres positive/negative erfaringer med å ha PCO?😊

Takker for alle evt tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.

jeg har påvist pco og har fryktelig mange follikler i eggstokkene..

har prøvd med pergotime for å få el og bli gravid uten å lykkes.. på 3 år har vi hatt tilsammen 9 kurer, både enkle, dobble og tripple..

i fjor tok jeg kikkhullsoperasjon, dobbeltsjekket eggledere og endometriose, der såg alt bra ut :)

så drillet de hull i eggstokkene for å få bedre gjennomstrømming og skal bedre eggstokkene som er fulle av follikler.

vi ble da henvist til ivf.. skal snart i gang med første forsøk :)

håper de gir deg pergotime eller femar og at dette går deres vei før ivf :)

Anonymous poster hash: fc8f1...18e
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har pcos. Sluttet på Diane i november 2014, men fortsatt ikke blitt gravid. Har prøvd en enkel kur med pergo, fikk ikke EL, men gynekologen min er veldig positiv. Bekymrer meg egentlig lite. Vil også tro det hjelper å gå ned et par kg. Er normalvektig, men det kan hjelpe noe. Eneste kjedelige med å slutte på Diane er økt hårvekst igjen. Bortsett fra det opplever jeg lite plager. Håper du får pergo fort😃

Skrevet

Jeg har også pco uten s, men syklus og alt fungerer som normalt. Eneste problem er at jeg ikke blir gravid, og ikke beholdt da jeg ble gravid på ivf nr 2. Jeg har ikke tatt omveien via pergo siden jeg har eggløsninger og fungerende syklus, problemet mitt er dårlig kvalitet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har også fått påvist PCO, og hadde ikke eggløsning på 7 måneder etter p-pilleslutt. Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg "oppdaget" plutselig at jeg hadde eggløsning, og ble dermed gravid på første forsøk. Er nå 23 uker på vei, og venter ei lita jente. :) Altså; ingen grunn til å ta noe som helst av sorger på forskudd!! Masse lykke til!

:blomst:

Skrevet

Hei!

Jeg har også fått påvist PCO, og hadde ikke eggløsning på 7 måneder etter p-pilleslutt. Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg "oppdaget" plutselig at jeg hadde eggløsning, og ble dermed gravid på første forsøk. Er nå 23 uker på vei, og venter ei lita jente. :) Altså; ingen grunn til å ta noe som helst av sorger på forskudd!! Masse lykke til!

:blomst:

Er PCO(S) noe veldig mange får av p-pillebruk? Får liksom litt inntrykk av det her inne...

Anonymous poster hash: 5cfef...804

• Liker 1
Skrevet

Er PCO(S) noe veldig mange får av p-pillebruk? Får liksom litt inntrykk av det her inne...

Anonymous poster hash: 5cfef...804

Jeg har ikke funnet noen forskning som tyder på at det stemmer. Spesiaisten jeg går til, har heller ikke nevnt noe. Og jeg ble ikke frarådet å starte på p-piller igjen etter fødsel. Men noen p-piller er bedre enn andre, for oss med PCO/PCOS.

Anonymous poster hash: f60f9...249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...