Gå til innhold

Har det vi trenger, hva skal vi ønske oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og forloveden min har bodd sammen i 5 år og har alt vi trenger. Det vi ønsker oss mest er penger, men ønsker allikevel å gi gjestene et alternativ. Er litt ukomfortable med bare å ønske oss penger, men kommer liksom ikke på noe. Er det andre som er i samme situasjon? Hvordan har dere løst dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hederligste da er å be folk om å ikke gi gaver.

Anonymous poster hash: c2429...ab3

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tror at i stedet for penger kan dere kanskje heller ønske bidrag til bryllupsreisen? Jeg gir heller det enn kontanter :)

Skrevet

Forbruksvarer/tjenester?:) Spa, massasje, manikyr/pedikyr, bilkjøring på bane, billetter hjem på besøk, toalettsaker, god mat, barne/dyrevakt osv. Kommer jo selvsagt an på hva budsjettet er da. Kan jo også ønske seg hjemmelagde greier. En venninne ønsket seg "noe hjemmelaget" til jul, så jeg lagde henne en stor runde rundstykker blant annet, og det ble stor suksess:)

Anonymous poster hash: 08195...7fa
Skrevet

Jeg og forloveden min har bodd sammen i 5 år og har alt vi trenger. Det vi ønsker oss mest er penger, men ønsker allikevel å gi gjestene et alternativ. Er litt ukomfortable med bare å ønske oss penger, men kommer liksom ikke på noe. Er det andre som er i samme situasjon? Hvordan har dere løst dette?

Ønsk dere penger, men ikke ta en sånn "har alt vi trenger, her er kontonr vårt"....

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg hadde sett etter noen fine, litt større glassfat/glasspynt hos Glasmagasinet. De har mye flott!

Ellers er det jo en mulighet å sette opp en veldedig organisasjon eller to som dere kan ønske penger til.

Kan gavekort på kino, eller teater være noe?

Skrevet

Vi pleier alltid å ønske oss opplevelser som teaterbilletter og slikt av hverandre til jul og bursdag så vi hadde blitt kjempeglad for opplevelsesgaver. Det trenger jo ikke være veldig dyre ting.

Ellers er det jo det at vi har et hus som vi sparer og sparer for å få pusset opp, så det er bare det at vi ikke ønsker oss ting som bare blir plassert i kjelleren og aldri brukt. Det er jo ikke hyggelig for hverken oss eller den som gir gaven.

Jeg er glad for det meste, og setter pris på gesten uansett, men vet liksom ikke helt hvordan man skriver slike ting på en gaveliste. Syns sånne ting er litt kleint.

Skrevet

Man MÅ jo faktisk ikke ønske seg bare servise og bestikk og sånt. :) Har dere ikke noen hobbyer/interesser dere kan ønske dere noe til (fotoutstyr? Campingting? Bøker? etc)?

Vi ønsket oss til en veldedighet og håpet at flest ville gi til den (resten av ønskelista var ikke så lang). Satt den øverst, men det var fortsatt bare 2 av 50 gjester som donerte noe. Så skal dere går for det ville jeg vurdert å skrive noe sånt som "vi har alt vi trenger, og det vi ønsker mest er at det gis en donasjon til [sak]". Tror mange føler det ikke er en "ordentlig" gave og heller vil gi noe fysisk, så man risikerer å ende opp med at folk bare kjøper noe.

Anonymous poster hash: 61450...9b1
  • Liker 1
Skrevet

Ønsk dere penger, men ikke ta en sånn "har alt vi trenger, her er kontonr vårt"....

Nei, det er akkurat det vi vil unngå. Har fått noen slike invitasjoner selv. Synes det er greit nok, men ikke noe jeg er komfortabel med.

Skrevet

Jeg synes det er helt innafor å ønske seg penger, om dere sparer til noe spesielt går det jo ann å skrive det :)

Forslag til andre ting;

-Album til byllupsbildene

-Sengetøy, håndklær, duker, sengeteppe(da får dere jo gjerne noe litt eksklusivt)

-Gavekort på feks IKEA

-Maleri eller lignende fra en kunstner dere liker.

-Personlig dørskilt

Anonymous poster hash: 7c0f8...58f

Skrevet

TS, hvordan ca vil du formulere ønskelisten? Trenger litt inspirasjon :)

Skrevet

Tror mange føler det ikke er en "ordentlig" gave og heller vil gi noe fysisk, så man risikerer å ende opp med at folk bare kjøper noe. Anonymous poster hash: 61450...9b1

Det er akkurat de kjøpt for å kjøpe gavene vi helst vil unngå. Det er en del i foreldregenerasjonen vår som foretrekker å gi fysiske gaver, så jeg vil gjerne gi dem noen alternativer. De må gjerne kjøpe noe annet, men da får de jo et hint om hva vi liker i det minste.

Skrevet

TS, hvordan ca vil du formulere ønskelisten? Trenger litt inspirasjon :)Anonymous poster hash: 7c0f8...58f

Det er akkurat det jeg sliter med.

Skrevet

Nei, det er akkurat det vi vil unngå. Har fått noen slike invitasjoner selv. Synes det er greit nok, men ikke noe jeg er komfortabel med.

Skjønner jeg godt.

Skrevet

Siden dere har et hus som skal pusses opp, så er det helt innafor, tenker jeg, å skrive det, og så ønske seg bidrag til dette, gavekort på nærmeste byggmarked, verktøy og forbruksmateriell til dette osv. Vi hadde et vennepar som gjorde det slik. De fikk mye gavekort til maling og tapet, gardiner og møbler, og annet praktisk. For min egen del, så synes jeg det er mye greiere å gi et gavekort et sted til noe spesifikt enn bare penger. Det er på en måte greit å gi penger til forbruk til tenåringer som har bursdag, men til voksne mennesker som gifter seg, så er det greit om det går til noe konkret.

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat det jeg sliter med.

Da så ;)

Hvis noen har forslag er det bare å komme med det :D

Jeg tenkte bare å gjøre det enkelt ca slik, eks;

Ønskeliste

Penger til terrasse.

Gavekort på IKEA

Hardangerbestikk

Vinglass

Osv osv..

Er det vanlig å skrive dette i invitasjonen?

Eller venter man til de spørr hva man ønsker seg?

(Beklager hvis jeg kupper tråden TS ;) )

Skrevet

Er det bare meg som synes at ønskeliste når man inviterer til bryllup er litt usjarmerende? Hvis folk spør direkte hva brudeparet ønsker seg, så stiller det seg litt annerledes. Jeg sendte ikke ut ønskeliste da vi giftet oss. Og har vært i mange bryllup hvor dette heller ikke har blitt gjort. Men folk kommer jo med gaver likevel.

Ønskeliste var noe jeg leverte til nissen da jeg var liten.

Anonymous poster hash: 6c348...386

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig i at det er rart med ønskeliste, men ser at det har blitt ganske vanlig. Jeg var litt usikker på om vi skulle gjøre det. Men etter at vi sendte ut save-the-date kort fikk vi tilbakemelding på at flere av gjestene ønsket det. Da tenkte jeg det var greit.

MEN, tviler på at jeg skal formulere det som ønskeliste. Vi skal lage hjemmeside og tenkte heller å legge det ut som tips om ting vi trenger.

Skrevet

Da så ;)

(Beklager hvis jeg kupper tråden TS ;) )Anonymous poster hash: 7c0f8...58f

Det går helt fint :-D

Skrevet

Man trenger ikke noe, og derfor må man vri hjernen og også spørre fremmede for å finne på noe å ønske seg. Er det mulig?

Anonymous poster hash: 149e0...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...