Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

These terrorists never stop thinking about finding new ways of harming our country, and neither do we

Fritt etter hukommelsen, utdrag fra George W Bush sin tale til amerikanske generaler i Pentagon i går.

Og vi klager på at kronprinsen har taleskrivere med middelmådige geografikunnskaper...

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler::ler: Hvor hørte du det?
Gjest Anonymous
Skrevet
:ler::ler: Hvor hørte du det?

NRK Dagsnytt, så Valhalla vil sikkert nekte å tro på det...

:wink:

Skrevet

Hehe ja spørs det ;)

Skrevet
These terrorists never stop thinking about finding new ways of harming our country' date= and neither do we

Fritt etter hukommelsen, utdrag fra George W Bush sin tale til amerikanske generaler i Pentagon i går.

Og vi klager på at kronprinsen har taleskrivere med middelmådige geografikunnskaper...

:ler:

Den er jo for god til å være sann..

Skrevet

Her er det nøyaktige sitatet hans:

Our enemies are innovative and resourceful, and so are we," Bush said. "They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we."

Link her og her

Skrevet

Så utdraget på Kveldsnytt på NRK i går kveld. Utrolig men sant. Men overraskende nok var det ingen i salen som reagerte på det(!) Gleder meg til å se David Letterman bruke dette klippet for alt det er verdt og enda litt til.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvordan vet du om de ikke reagerte på det? Du hopper ikke opp under presidentens tale for å påpeke at han gjorde en artig feil.

Skrevet
Hvordan vet du om de ikke reagerte på det? Du hopper ikke opp under presidentens tale for å påpeke at han gjorde en artig feil.

Ok....de reagerte ikke der og da ihvertfall. Det viste TV-bildene. De filmet nemlig publikum akkurat når han sa det. Så det så.

Gjest Valhalla
Skrevet

Tar litt tid før sånn slår deg vet du,det skjer ikke nødvendigvis i samme sekund.

Gjest Anonymous
Skrevet
Tar litt tid før sånn slår deg vet du' date='det skjer ikke nødvendigvis i samme sekund.[/quote']

Snakk for deg selv...

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Her er det nøyaktige sitatet hans:

Our enemies are innovative and resourceful, and so are we," Bush said. "They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we."

Til å være hentet fra en skurrete bilradio var ikke mitt åpningssitat så heidundrende galt, da (bare ganske galt)

Hvem vet, kanskje jeg kan bli researcher i SD-kuriren?

:sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet

Er det sånn at enten så er man mot USA og hele dets vesen, eller så er man for?

Synes det virker litt sånn jeg, med Trøffel, TomKrus og Valhalla.

Jeg synes Bush er en farlig idiot, farlig på grunn av sin mangel på intelligens, og jeg synes mye av det de står for kan være ille, men det er mye som er bra også, og det finnes veldig mange hyggelig amerikanere.

Jeg ville ikke hatt USA's politiske system her, men at det er mulighetenes land for de som er ressurssterke og virkelig vil noe er det ingen tvil om. I motsetning til vårt lille land som slår i hjel ett hvert tilløp til tiltakslyst...

Bare noen tanker jeg fikk sånn i forbifarten..

man kan ikke si verken at USa er topp på alle punkter eller bånn i bøtta på alle punkter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mysan; jeg kopierer her litt fra et innlegg jeg i all min genialitet skrev under anti-amerikanismetråden:

Når det gjelder Baby Bush, er han sikkert en OK person.

Men jeg blir blant annet litt skremt når jeg ser hvordan både politikken han fører og ordbruken hans medfører at USA får et image av fordummende kristenfundamentalisme og kristenimperialisme.

Du skjønner det, valhall, at de aller fleste nordmenn er faktisk veldig glad i USA.

Både fordi landet gjennom mange år har vært vår viktigste allierte, fordi USA åpnet grensene og tok imot norske lykkejegere i hundretusentall for noen generasjoner siden, fordi veldig mye av våre kulturinntrykk er enten amerikanske eller amerikanskinspirerte, fordi vi oppfatter USA som en spennende smeltedigel av ulike folk... -rett og slett fordi summen av alle "smågrunnene" medfører at USA alltid vil være en av våre aller viktigste samarbeidspartnere.

Men, som andre som er glad i noen, så reagerer vi også negativt når vi ser at vår kjære er på vei ut på skråplanet. Når vi mener at den politikken som føres innebærer at USA får et stadig mer fortjent versting-stempel hva angår menneskerettigheter, sosialpolitikk og sosial politikk, så sier vi ifra om dét.

Det er slett ikke antiamerikanisme, å hevde dét er i beste fall språkforvirring. Vi elsker Amerika, men det blir gradvis mer ulykkelig kjærlighet.

Mulig det er optimistisk å forklare dette hvis du allerede har bestemt begrepsoppfatningen din; det vil vise seg i dine neste innlegg.

Se, og døm selv. Jeg tror vi er rimelig enige!

:)

Gjest Valhalla
Skrevet

Trøffel jeg er ikke sikker på at du hadde plukket det opp sånn umiddelbart hvis du satt å hørte på presidenten i stedet for å få det presentert skriftlig og gjort oppmerksom på feilen først. Det kan fort ta noen sekunder

Skrevet

Vel - for å ta Bush litt i forsvar, så er det ikkje uvanleg å prøva å tenkja i same baner som motstandaren for å finna ut kva det beste mottrekket er. Sånn sett er det ikkje dumt å tenkja på måtar å øydeleggja landet på.

Beklagar om eg øydela noko no...

Gjest TomKrus
Skrevet
Vel - for å ta Bush litt i forsvar, så er det ikkje uvanleg å prøva å tenkja i same baner som motstandaren for å finna ut kva det beste mottrekket er. Sånn sett er det ikkje dumt å tenkja på måtar å øydeleggja landet på.

Beklagar om eg øydela noko no...

Det var vel min tanke og, og det er slik man jobber innen risk management.

Gjest gjest1
Skrevet

Trøffel - du fikk nå heltestatus på min wall of fame...

Du er sannsynligvis akkurat så genial som du gir inntrykk av - er det ikke deilig? :kysse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...