Tusenfryd Skrevet 6. august 2004 #1 Skrevet 6. august 2004 Vi ovnsbaker av og til ørret og har middag i flere dager. Jeg pleier da å varme opp biter i mikro dagen etter. Og det smeller! Det smeller om jeg varmer direkte på tallerken, da eksploderer det nesten og jeg må skrubbe fiskerester fra taket inni mikroen. Med lokk i dertil egnet form, smeller det også. Noen som vet hvorfor?
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2004 #2 Skrevet 6. august 2004 Terror-ørret?? Jeg veit egentlig ikke, men det kan jo ha noe med det høye fettinnholdet i ørreten å gjøre...?? Varmt fett kombinert med vann både spruter og smeller!!
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2004 #3 Skrevet 6. august 2004 Hvis det er ørret med ryggbeinet fortsatt i, er det ikke noe rart at det smeller, mellom ryggvirvlene er det en slags puter som utvides i microen og det fører til eksplosjon, omtrent som å koke et helt egg med skallet i microen. Mitt råd til deg, fjern ryggbeinet, før du varmer fisken i microen.
Tusenfryd Skrevet 8. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2004 Fettinnholdet er jo ganske høyt ja. Ryggbenet er nok ute, for når jeg varmer opp igjen så bruker jeg den i porsjonsbiter. Men jeg kan i hvert fall ta ut de største bena. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå