AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #1 Skrevet 25. januar 2015 Heisann:) vi har blitt invitert til bryllups fest til ei som jeg har kjendt for mange år siden. Vi bodde ilag ca 1 år i oslo når vi gikk på skole. Etter det året så flyttet jeg hjem og mistet kontakten med hun, for ca 4 år siden så fikk vi litt kontakt igjenn men ikke mye. Så kontakten har vært sann hei og hå på facebook en sjeldent gang. synst det var koselig å bli invitert men så skriver dei at dem ønsker seg penger til bryllups gave og helt seriøst så vet ikke jeg hvor mye vi skal gi? Er ikke grådig men jeg synst at 500 kr er kjempe mye siden vi ikke har noe med hverandre å gjør sann sett men alikevell så vil jeg ikke være kjip. Det som er litt teit i situasjonen er at jeg og samboer skal gifte oss om 1 år og vi er på sparemodus delux siden vi skal gifte oss i utlande og jeg har ikke penger nok til å gi så mye heller, det jeg tenkte var å kansje kjøpe en brødrister eller noe slikt til kanskje 300 kr:P og så må vi ligge på hotell ei natt. men er redd for at hun skal bli sur for hun får en kjip gave:P og fra da jeg kjendte hun før så var hun lett for å kviskre litt blant andre for å være ei bitch men kan vær at hun har forandret seg:)Anonymous poster hash: b6536...b84
geene Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Hvis det svir sånn i lommeboka hadde jeg faktisk heller latt være å gå, så sparer dere 1000 kr på hotell og reise, så kan dere gi 500 kr i gave i stedet, hvis du føler deg bedre av å gi 500 kr. Det er ikke vits i å kjøpe noe hun ikke har ønsket seg og håpe at hun ikke merker at det var "billig", for hun kommer nok til å bytte det uansett og da får hun jo vite prisen, hvis det er det du er redd for
Nikkou Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Hva med å forklare situasjonen? At du gjerne vil gå, men du har ikke masse penger for tiden, så gaven blir ikke så stor?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 mellomlegget mellom 500 kroner og en brødrister for 300 kroner er ikke akkurat så stort. tror ikke det er det som velter bryllupet deres. det er jo bare t cover på byen, eller to øl, eller en liten middag på restaurant for en person. hvis du har veldig lyst å gå og er redd for at hun synes gaven er for kjip så mener jeg du bør gi for 500 kroner. dere er jo to stykk som kommer i bryllupet og spiser sikkert mat osv:) hvis det er ekstremt spare-modus kan dere vurdere å droppe hotell og reise og heller bare gi gave? men skjønner dere synes det er kjipt hvis du har lyst å dra:) Anonymous poster hash: fb243...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå