AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Hei, jeg lurer på hvordan forbruket deres har vært denne måneden? Jeg sitter her med utrolig dårlig samvittighet. Jeg har sløst vekk altfor mye denne måneden, og den er enda ikke over! -Jeg har tatt drosje to ganger denne måneden dette kostet meg 600 kr til sammen. Dette var fordi jeg forsov meg til jobb, så jeg rakk ikke bussen, måtte derfor ta drosje for å rekke jobb. - Grunnet sykdom i nær familie har jeg tatt permisjon uten lønn i tre dager. Dette er ikke noe jeg regner som sløsing, men likevel er det en utgift da jeg blir trukket i lønn. - I tillegg til dette har jeg brukt rundt 1000 kr på Narvesen, kafé, og mat andre steder som følge av dårlig planlegging. Dette kunne jeg ha unngått hvis jeg tok med matpakke og spiste frokost. Dette kommer i tillegg til mat jeg spiser hjemme. - Jeg klarte å miste månedskortet mitt to uker etter at jeg kjøpte det. 350 kr rett i vasken. - Har kjøpt tøy på nett som ikke passer/ ser grelt ut i virkeligheten. Det svidde jeg av 600 kr på. Jeg som skulle starte ett nytt og bedre liv, der mest mulig skulle spares. Jeg har et sterkt ønske om å få kjøpe meg en leilighet i løpet av året, jeg mangler 100 000 kr. Med nåværende inntekt burde jeg spare 15 000 kr i måneden for å greie dette. Her sitter jeg og angrer som en hund. ...Anonymous poster hash: e782b...615
Gjest BonBon Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har brukt altfor mye penger på mat. Har brukt opp budsjettet før halve måneden har gått. Heldigvis så sparte jeg litt på matposten i Desember så skal nok få det te
Chizue Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 ca 1500kr...Denne måneden x) Burde kanskje droppet snop og snacks... kunne spart ett par hundre kroner
Wonderbitch Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Jeg er skikkelig surpromp fordi bilen skal eugodkjennes og har krevd 4000 jeg egentlig ikke har allerede. Privatisteksamen har blitt dobbelt så dyrt, så det er også irriterende. Ellers har jeg brukt ca 400 på sminke og hårprodukter, men dette er ting jeg bruker over ett år (ikke impulskjøp) så samvittigheten er ganske bra. Har brukt en del på mat i det siste, da for det meste ulike typer fisk, men totalen har ikke blitt høyere siden jeg har sluttet med godis. Jeg håperogså å komme igang med sparing til egenkapital, men først i køen står gjeld, gravsten(!) og en del uforutsette utgifter. Men håper jeg i det minste kan spare fra sommeren av!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Fått meg ny jobb og 120000 mer i året Men har brukt en god del ekstra denne måneden, spesielt på (jobb)klær. Denne uka har vært innspurten på salget da, så har KUN kjøpt klær på 50-70% salg. Blir NESTEN shopstop resten av året nå. Anonymous poster hash: 1e61e...d06
Anglofil Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Har kun brukt penger på de vanlige regningene (lisens, boliglån, fellesutgifter osv) og mat. Sparer mest mulig til vi skal til London i februar. Mvh Yvonne
Miss moneypenny Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Hei, jeg lurer på hvordan forbruket deres har vært denne måneden? Jeg sitter her med utrolig dårlig samvittighet. Jeg har sløst vekk altfor mye denne måneden, og den er enda ikke over! -Jeg har tatt drosje to ganger denne måneden dette kostet meg 600 kr til sammen. Dette var fordi jeg forsov meg til jobb, så jeg rakk ikke bussen, måtte derfor ta drosje for å rekke jobb. - Grunnet sykdom i nær familie har jeg tatt permisjon uten lønn i tre dager. Dette er ikke noe jeg regner som sløsing, men likevel er det en utgift da jeg blir trukket i lønn. - I tillegg til dette har jeg brukt rundt 1000 kr på Narvesen, kafé, og mat andre steder som følge av dårlig planlegging. Dette kunne jeg ha unngått hvis jeg tok med matpakke og spiste frokost. Dette kommer i tillegg til mat jeg spiser hjemme. - Jeg klarte å miste månedskortet mitt to uker etter at jeg kjøpte det. 350 kr rett i vasken. - Har kjøpt tøy på nett som ikke passer/ ser grelt ut i virkeligheten. Det svidde jeg av 600 kr på. Jeg som skulle starte ett nytt og bedre liv, der mest mulig skulle spares. Jeg har et sterkt ønske om å få kjøpe meg en leilighet i løpet av året, jeg mangler 100 000 kr. Med nåværende inntekt burde jeg spare 15 000 kr i måneden for å greie dette. Her sitter jeg og angrer som en hund. ...Anonymous poster hash: e782b...615 Sånn kan du ikke tenke. Du har hatt en mnd der du har vært uheldig med mye, og tydeligvis litt sliten siden du har forsovet deg to ganger. En dårlig mnd med andre ord. Du kan snu det nå, være sparsommelig resten av måneden, og begynne februar med blanke ark 😊 6
Gjest Wei Wei Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Har mistet 200 kr sedel ute denne mnd. I tillegg her jeg bestilt en flybilett og så i ettertid et skjult forsikring som jeg ikke valgte "nei" og betalte derfor 1000 kr ekstra. Dette er de pengene jeg "sløste bort". Ellers er jeg fornøyd med måneden. Ble ingen januarsalg på meg. Har ikke vært på kjøpesenteret i 2015. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Denne måneden har jeg brukt ca 8.000 inkludert ALT, dvs. bolig, mat, lisensen kom, lån til lånekassen, strøm, også har jeg til og med shoppet, så er veldig fornøyd. MEN til uken må jeg kjøpe årskort hos ruter, det blir nesten 7.000 det :/ Anonymous poster hash: 551d1...702
Puny Skrevet 25. januar 2015 #10 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Sånn kan du ikke tenke. Du har hatt en mnd der du har vært uheldig med mye, og tydeligvis litt sliten siden du har forsovet deg to ganger. En dårlig mnd med andre ord. Du kan snu det nå, være sparsommelig resten av måneden, og begynne februar med blanke ark 😊 Dette! Det er viktig å ikke tenke at nå har hele januar gått til helvete. Det er som folk som slanker seg, og så ryker på en sjokolade, og tenker at nå er jo denne dagen ødelagt da kan jeg liksågodt spise hva som helst. Det er fremdeles noen dager igjen av januar å være flink på. som miss moneypenny sa du har vært litt uheldig, men ikke tenk mer på det nå, se fremover. Kanskje 100 000 er for stort og langt mål? Sett opp delmål, det kan være veldig motiverende. Jeg har sånn nogen lunde holdt meg til budsjettet denne mnd, en uplanlagt taxitur, men heldigvis bare til 200 kr. Har også ny bolig som sparemål, men vi får se når det blir... Endret 25. januar 2015 av Zereta 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #11 Skrevet 25. januar 2015 Denne mnd skulle jeg være flink, og har latt være å kjøpe masse ting jeg har hatt lyst på, og skrevet opp alt jeg har kjøpt. Allikevel har jeg klart å bruke ca 7000 på shopping ville gjettet 3-4000, men summerte alt jeg hadde skrevet opp og fikk litt sjokk... Har god økonomi, og sparer allerede mye, men ble ganske overrasket, for jeg syns jeg hadde styret meg ganske ofte, og følte meg flink! Har kjøpt: kommode, speil, bilde, ekstra bilsete til barn (finn.no), barneklær, bursdagsgave, innflytningsgave, sminke, tapet, gardiner, planter, blomsterpotter, og en god del mer....Anonymous poster hash: 34289...920
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #12 Skrevet 25. januar 2015 - Jeg klarte å miste månedskortet mitt to uker etter at jeg kjøpte det. 350 kr rett i vasken.Anonymous poster hash: e782b...615 Det er ikke elektronisk kort du kan få igjen for, da? Jeg kjøper helårskort i januar til 6800, hadde ikke turt å gå rundt med det hvis det var uregistrert Hva angår forbruk i januar, tja. Jeg har økt budsjettposten min for privat forbruk fra 7000-10000 i mnd, likevel har jeg nå klart å komme snublende nær den summen - med en uke igjen av mnd. Men i februar skal det blir andre boller, så klart. Forsvarer mine handlinger med at jeg alt har kjøpt og betalt høstferien Anonymous poster hash: a73d9...de5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #13 Skrevet 25. januar 2015 Dette! Det er viktig å ikke tenke at nå har hele januar gått til helvete. Det er som folk som slanker seg, og så ryker på en sjokolade, og tenker at nå er jo denne dagen ødelagt da kan jeg liksågodt spise hva som helst. Det er fremdeles noen dager igjen av januar å være flink på. som miss moneypenny sa du har vært litt uheldig, men ikke tenk mer på det nå, se fremover. Kanskje 100 000 er for stort og langt mål? Sett opp delmål, det kan være veldig motiverende. Jeg har sånn nogen lunde holdt meg til budsjettet denne mnd, en uplanlagt taxitur, men heldigvis bare til 200 kr. Har også ny bolig som sparemål, men vi får se når det blir... Jeg skal skjerpe meg, og spare penger resten av måneden. 100 000 kr var målet mitt, med nåværende inntekt klarer jeg fint å spare 15000 kr, 18000 kr hvis jeg strammer inn ekstra. Men dessverre har ekstra utgifter ødelagt for sparingen denne måneden Anonymous poster hash: e782b...615
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #14 Skrevet 25. januar 2015 Det er ikke elektronisk kort du kan få igjen for, da? Jeg kjøper helårskort i januar til 6800, hadde ikke turt å gå rundt med det hvis det var uregistrert Hva angår forbruk i januar, tja. Jeg har økt budsjettposten min for privat forbruk fra 7000-10000 i mnd, likevel har jeg nå klart å komme snublende nær den summen - med en uke igjen av mnd. Men i februar skal det blir andre boller, så klart. Forsvarer mine handlinger med at jeg alt har kjøpt og betalt høstferien Anonymous poster hash: a73d9...de5 Finnes det ruterkort man kan få igjen for? Det har jeg ikke fått med meg, mitt var helt vanlig kort, så der måtte jeg bare kjøpe nytt Anonymous poster hash: e782b...615
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #15 Skrevet 25. januar 2015 Sløst bort utrolig mye jeg også. Noe jeg ikke burde i og med at jeg skal til USA i april. Jeg må skjerpe meg med å dra kortet generelt, for jeg har ikke kontroll! Er likevel flink til å spare, men etter at jeg har lagt over til sparing, så sløser jeg resten bort. Anonymous poster hash: e211d...3c8
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 25. januar 2015 #16 Skrevet 25. januar 2015 Har ikke råd til å skeie ut så mye som enkelte andre her. Prioriterte 2 nett med Babybel (ost) og 1 kryssordblad. Fikk penger i julegave som skulle gå til en spesifikk ting jeg virkelig trengte hjemme, men siden jeg fikk den tingen litt billigere enn den vanligvis selges for, så brukte jeg resten på en genser
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #17 Skrevet 25. januar 2015 Mitt forbruk denne måneden - Regninger for 14000, 1000 til psykolog(3 ganger), handla litt basisvarer = blakk. ( lønn 15700.) herlig!! Anonymous poster hash: 06197...f10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #19 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har egentlig shoppe-stop 2015 men kjøpt en del ting jeg trengt. -Interiør (gardiner, lys, håndklær, enda mere lys, lampe) ca 3000kr -Høyhelte skor på salg. 800kr -Mat har jeg ikke anelse om, men vet jeg brukt mindre enn jeg pleier og har heller ikke kjøpt mat på jobben flere ganger enn tre denne måneden. Anonymous poster hash: de5c2...abc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #20 Skrevet 25. januar 2015 Altfor mye! Jeg skulle være så flink og handle på salg. Endte med å kjøpe sko, klær og veske på ordinære priser. Vesken alene kostet 18000kr. Også betalte jeg for to storbyferier. Skal bli flinkere fom 1.februar.Anonymous poster hash: cef09...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå