AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Er det virkelig sånn at dere småbarnsforeldre har så enormt behov for charterferie i ungens første par leveår at dere MÅ dra med den stakkars babyen på et fly? Hint: når ungen skriker hele veien betyr det at den ikke har det spesielt bra. Jeg irriterer meg GRENSELØST over egoistiske småbarnsforeldre med 1,5-åringer som forsøpler alle andre flypassasjerers øreganger med barneskrik. HVORFOR? Kan dere VÆR SÅ SNILL og holde dere hjemme? Eller i det minste legge feriene de første to årene til steder som kan nås uten å fly? Det kommer SELVFØLGELIG til å være en eller annen støtt forelder som skriver en avhandling om at noen MÅ faktisk fly, som i situasjoner der familiemedlemmer i andre land er syke etc. Jeg er ikke hjerteløs. Full forståelse til dere som er i en slik situasjon. Det må være enormt stressende. Men ikke få meg til å tro at dere skal besøke den syke onkelen til poden i Gran Canaria. Anonymous poster hash: 71d45...856 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Jeg tenker at hvis det skjer så er sikkert foreldrene superstresset og flaue over å være sånn til bry for alle. Sånt kan man vell ikke vite uten å prøve. Vi valgte å reise på natten. Med ett barn med smokk og veldig godt sovehjerte så gikk det strålende, heldigvis. Anonymous poster hash: 10b3b...525
Chromium Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Jeg hater unger som skriker på fly. Syns det er helt forferdelig,
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Jeg beklager at vi kommer til å plage deg om du skal ut å fly i september til orlando, da drar nemlig dit med sønnen vår som da vil være 6 mnder. Hvorfor skal vi droppe å reise fordi vi har barn? Vi kommer iallefall ikke til å gjøre det. Første flyturen til mini vil være til sunnmøre i mai, for å besøke farfaren sin, fordi de ikke skal sitte så lenge i bilstol omgangen. Som sagt, vi kommer til å reise som normalt, selv etter vi får barn
Chizue Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Ikke så gøy å være liten å få vondt i ørene heller.. Og ikke helt forstå hvorfor det gjør vondt eller tygge det vekk.. Helt ærlig hver eneste gang jeg flyr så får jeg kraftige smerter i ørene... Tetter seg helt opp og flere timer etter flyreisen kan det hende det smeller i ørene og "dotten" forsvinner, men inn til da er det ett smerte *****! Småbarns familier har like mye rett å fly som dere, de har tross alt betalt for billetten sin. Om det irriterer deg så kraftig, kjøp deg BOSE headsett for å stenge ute støy og gjerne sett en sang såpass høyt på at du ikke hører noe annet.. Det er bare en flyreise..Man må kunne tåle sånt Edit: Mest irriterende jeg vet om, er når sidemannen har fått i seg ett par glass for mye på turen..Da vil jeg heller ha ett par skrikeunger ved siden av meg Endret 24. januar 2015 av The Tardis 1
Ruby_Tuesday Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 Vi har flydd med en 2 mnd gammel baby, og skal ut og fly igjen når han er rundt 6 mnd. Det er ikke fordi vi trenger en charterferie (hadde aldri dratt på charterferie uansett..), men fordi vi skal besøke familie. Man kan da ikke gå i dvale hjemme bare fordi man har fått en baby. Bare sånn i tillegg: Babyen min sov igjennom absolutt hele flyturen, og det kom ikke et pip ut av han. Det er ikke alle babyer som gråter og hyler heller..
skruf Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Heller en unge som griner enn en gjeng charterturister som begynner å drikke kl 7 om morgenen på flyplassen for så å bøtte nedpå i løpet av flyturen. Seriøst, klarer de ikke å la være å drikke på 5 timer?? Kan de ikke heller holde seg til mineralvann? Skulle vært forbudt, ja til promilletesting ved gate! 4
Askmeagain89 Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Som flere andre sier: mye heller barn enn fulle folk. Det er ikke alle som vet eller kan vite hvordan barn reagerer og flyet kan ikke bare snu. Hjem igjen må man og. De aller fleste barn er rolige på fly. Jeg har aldri opplevd forsinket fly, uro i kabinen, trakassering av kabinansatte eller aggressiv oppførsel pga barn, fulle folk derimot har sørget for dette. Jeg er flyr mye og har vært mange steder i både inn- og utland, korte og lange flyturer, og barn har kun vært irriterende en gang ettersom mor ikke satt noen grenser. Jeg sa i fra selv og da var det rolig resten av den turen. Ja takk til barn, nei takk til fulle og høylytte voksne. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 Jeg har selv flydd med min baby til Amsterdam, han gråt ikke. Men flydde selv fra Budapest til Oslo der det var høylytt skriking i setet foran meg, og JA det var irriterende, siden jeg gjerne ville sove. Samtidig syntes jeg veldig synd på foreldrene. Og tenkte at jeg var svært heldig den gangen jeg flydde med sønnen min. De og babyen har like mye rett til å fly som meg, og hverken de eller babyen gjorde dette for å plage andre. Men jeg lærte at neste gang jeg skal ut å fly tar jeg med meg "sov i ro". Anonymous poster hash: bb40a...04e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #10 Skrevet 25. januar 2015 Er det virkelig sånn at dere småbarnsforeldre har så enormt behov for charterferie i ungens første par leveår at dere MÅ dra med den stakkars babyen på et fly? Hint: når ungen skriker hele veien betyr det at den ikke har det spesielt bra. Jeg irriterer meg GRENSELØST over egoistiske småbarnsforeldre med 1,5-åringer som forsøpler alle andre flypassasjerers øreganger med barneskrik. HVORFOR? Kan dere VÆR SÅ SNILL og holde dere hjemme? Eller i det minste legge feriene de første to årene til steder som kan nås uten å fly? Det kommer SELVFØLGELIG til å være en eller annen støtt forelder som skriver en avhandling om at noen MÅ faktisk fly, som i situasjoner der familiemedlemmer i andre land er syke etc. Jeg er ikke hjerteløs. Full forståelse til dere som er i en slik situasjon. Det må være enormt stressende. Men ikke få meg til å tro at dere skal besøke den syke onkelen til poden i Gran Canaria. Anonymous poster hash: 71d45...856 Stakkars, du må ha problemer i livet! Da min datter var 8 mnd reiste vi helt til Australia, jepp, vi tok fly hele veien! utrolig eller hva? Og vet du hva, hun skreik ikke en gang! Men vet du hvem som skreik og lagde bråk på flyene? DET VAR FULLE FOLK!!! Anonymous poster hash: 5da4c...f31
Mafalda Skrevet 25. januar 2015 #11 Skrevet 25. januar 2015 Er det virkelig sånn at dere småbarnsforeldre har så enormt behov for charterferie i ungens første par leveår at dere MÅ dra med den stakkars babyen på et fly? Hint: når ungen skriker hele veien betyr det at den ikke har det spesielt bra. Jeg irriterer meg GRENSELØST over egoistiske småbarnsforeldre med 1,5-åringer som forsøpler alle andre flypassasjerers øreganger med barneskrik. HVORFOR? Kan dere VÆR SÅ SNILL og holde dere hjemme? Eller i det minste legge feriene de første to årene til steder som kan nås uten å fly? Anonymous poster hash: 71d45...856 Jeg skal ikke skrive noen avhandling, men lurer på hvordan du har tenkt at man skal gjøre det med søsken? Skal hele familien vente til yngste er 3-4 år for å være helt sikker på å slippe skriking? Eller kanskje familien kan dele seg, sånn at far drar på ferie med de eldste og mor blir hjemme med de minste? Bare lurer, for de fleste familier synes jo det er hyggelig å reise på ferie sammen. Sånn ellers slutter jeg meg til mange av betraktningene over. De fleste småbarn klarer seg greit på fly (og med greit mener jeg at 10 minutters rabalder av en fire timers flytur er til å leve med for de fleste. Ofte føles det lenger enn det faktisk er. Se på klokka neste gang. Det hender sikkert at noen skriker fra A til Å, men jeg vil tro at det mye oftere er snakk om korte perioder- som bare føles lenge). Selv er jeg heller ikke glad i babyskrik på tur, men først og fremst synes jeg synd på foreldrene. De er nok veldig klar over at de er flyets minst populære. Det ødelegger heller ikke ferien min på noen måte at flyturen ikke er perfekt. Så fort flyet har landet er man kvitt bråkmakerne. Min verste opplevelse på fly handler ikke om andres ungeskrik, men om to gutter i 6-8-årsalderen der mor og far hadde stappet dem fulle av godteri før avreise. Ungene var spinnville og løp opp og ned midtgangen, før en av dem ble kvalm og spydde sjokolade nedover faren min. SÅ hvis vi skal være sikker på å ikke irritere andre passasjerer burde kanskje de fleste holde seg hjemme, rett og slett? 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 25. januar 2015 #12 Skrevet 25. januar 2015 Nei, vi MÅ ikke, men vi har lyst. Og vi har like nye rett på å være på det flyet som alle andre. Vi vil gjøre vårt beste for å ta hensyn til andre selvfølgelig, det gjør vi alltid. 1
Silfen Skrevet 25. januar 2015 #13 Skrevet 25. januar 2015 Syns menn burde slutte med charter. De gangene jeg har blitt plaget på fly så har det vært av fulle og støyende menn. Derfor burde ingen menn få lov til å være med. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #14 Skrevet 25. januar 2015 Jeg tenkte som TS helt til jeg skulle ta flyet til Krakow i sommer kl 0700 på morgenen og flyet til Mallorca gikk samtidig. Folk var beruset allerede kl 0600 og balet med hvilket partycruise de skulle på. Smugdrakk tax-free vin og klistret på seg nikotinplaster. Musikken strømmet ut fra mobiltelefonene. Øldunsten krøp inn i nesen. Crewet som skulle ha Mallorcaflyet hadde desperate blikk. Aldri i mitt liv har jeg vært så glad for å sitte på det flyet med den grinete ungen. Syns vi heller burde forby alle mellom 18 og 25 å fly uten foreldrene sine. Anonymous poster hash: 17b75...24a 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 25. januar 2015 #15 Skrevet 25. januar 2015 Jeg tenkte som TS helt til jeg skulle ta flyet til Krakow i sommer kl 0700 på morgenen og flyet til Mallorca gikk samtidig. Folk var beruset allerede kl 0600 og balet med hvilket partycruise de skulle på. Smugdrakk tax-free vin og klistret på seg nikotinplaster. Musikken strømmet ut fra mobiltelefonene. Øldunsten krøp inn i nesen. Crewet som skulle ha Mallorcaflyet hadde desperate blikk. Aldri i mitt liv har jeg vært så glad for å sitte på det flyet med den grinete ungen. Syns vi heller burde forby alle mellom 18 og 25 å fly uten foreldrene sine.Anonymous poster hash: 17b75...24a Delvis enig med deg, men ville heller hatt promille kontroll ved gaten, har flydd mye alene mellom 18-25, har aldri rørt en dråpe alkohol i den forbinnelse.
ViljaH Skrevet 25. januar 2015 #16 Skrevet 25. januar 2015 Man vet jo ikke hvordan egen unge takler å fly. De aller fleste småbarn takler det helt fint. Før vi dro på lengre tur, tok vi en "test-tur" innenlands på 50 min. Det gikk strålende. Så dro vi på lengre tur, som også gikk veldig fint. Jeg har to barn som tåler veldig fint å fly, så vi drar på tur iblandt. Jeg har faktisk også sjeldent hørt barn illskrike på fly! At de sutrer litt et kvarter i sovetiden, det må være akseptabelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå