AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Er fra stenalderen og i hyllene står CD'er og DVD'er...og til og med noen VHS-videokassetter, ja til og med kassetter til kassettspiller. Jeg har selvsagt PC og Internett men har ikke koblet til ledninger i veggen, har en slik "4G" modem brikke som settes inn på siden i PC så virker som om det er trådløst men ser ikke at det er mulig å koble seg opp flere på den brikken/nettet. Hva behøver jeg for å - og hvordan gjør jeg det - ordner det slik at Internett kobles til PC slik at jeg er på nett når jeg ser TV? Kjøpe film på nett fremfor å kjøpe DVD Æ osv. Hvordan ordner jeg alt? Det virker så komplisert. Jeg har ikke GET-boks eller andre bokser. Ser ikke så mye på TV for tiden og da holder det med de få kanalene jeg har. Hjelp?Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #2 Skrevet 25. januar 2015 Håper noen vet hvor jeg starter?. Tenker det hadde vært kjekt å få det til...Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #3 Skrevet 25. januar 2015 Kanskje dette er noe alle kan..Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
-Jiinxs- Skrevet 25. januar 2015 #4 Skrevet 25. januar 2015 Først må du dele internett tilkoblingen din som du bruker på pcen. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det så kan jeg prøve å hjelpe deg, men trenger å vite om det er en pc eller mac og operativsystemet (Windows 8 / 8.1 ) eller hva nå enn mac bruker... Selv så ville jeg ikke anbefalt å stream hvis du kun har 4g, men om du har mye data inni det abonnementet så er det kanskje ikke så gale.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #5 Skrevet 25. januar 2015 Først må du dele internett tilkoblingen din som du bruker på pcen. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det så kan jeg prøve å hjelpe deg, men trenger å vite om det er en pc eller mac og operativsystemet (Windows 8 / 8.1 ) eller hva nå enn mac bruker... http://youtu.be/RyYaW9wD_TU Selv så ville jeg ikke anbefalt å stream hvis du kun har 4g, men om du har mye data inni det abonnementet så er det kanskje ikke så gale. Takk! PC er en bærbar DELL og den har Windows Vista fra kanskje 2011/12 antar jeg. Når jeg skal på nett setter jeg i 4G-brikken og taster inn en 4-sifret kode, så er jeg på nett. Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
-Jiinxs- Skrevet 25. januar 2015 #6 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Takk! PC er en bærbar DELL og den har Windows Vista fra kanskje 2011/12 antar jeg. Når jeg skal på nett setter jeg i 4G-brikken og taster inn en 4-sifret kode, så er jeg på nett.Anonymous poster hash: 17bfd...fe1 Du får lese litt her da Jeg antar at de fleste nye Smart Tv kommer med mulighet å koble til et wifi. Du får sjekke for å være sikker. Den du kobler til pcen, jeg antar du kobler den til usb porten. Det er jo verd et forsøk å bare plugge den inn i tven selv om jeg ikke er sikker på at det vil fungere. Endret 25. januar 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #7 Skrevet 25. januar 2015 Du får lese litt her da Jeg antar at de fleste nye Smart Tv kommer med mulighet å koble til et wifi. Du får sjekke for å være sikker. Den du kobler til pcen, jeg antar du kobler den til usb porten. Det er jo verd et forsøk å bare plugge den inn i tven selv om jeg ikke er sikker på at det vil fungere. Kjempetakk til deg, vil forsøke i løpet av uken! :-)Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
-Jiinxs- Skrevet 25. januar 2015 #8 Skrevet 25. januar 2015 Kjempetakk til deg, vil forsøke i løpet av uken! :-)Anonymous poster hash: 17bfd...fe1 Bare hyggelig, håper du får det til.
Lutetium 71 Skrevet 25. januar 2015 #9 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Veiledningen Leon linker til skal kunne fungere. Du kan også skaffe deg en 4G ruter og plugge den USB dingsen din inn der. Da deler du ut internetten i huset ditt via WiFi. Da kan både PCen din og TV være på nett samtidig, og uavhengig av hverandre. Men som Leon er jeg skeptisk til videostreaming over mobilnettet. Du bruker fort opp kvota di. Mobilnett er glimrende til enkel bruk, sjekke mail, litt nettaviser, og spesielt bra til mobile dingser/nettbrett siden de som standard henter ned mobilversjonene av nettsidene du surfer på. Video og generell nedlasting av filer går ikke så bra i hop med mobilnett i lengden. Det funker bedre med nettløsninger som ikke har begrensninger, type ADSL, kabelnett (GET), eller fibernett. Endret 25. januar 2015 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #10 Skrevet 26. januar 2015 Takk for svarene! Ja, det har dere rett i..datakvoten brukes jo opp med en gang man ser TV eller film/YouTube etc.på nett! Jobben betaler brikken som heter 4G og jeg kan kjøpe en router som gjør at PC/internett/Smart TV snakker sammen.Anonymous poster hash: 17bfd...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå