Gå til innhold

Persona og for lang syklus?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ved 2 tilfeller i løpet av det siste året hatt sykluser på henholdsvis 37 og 39 dager, gjør dette at jeg ikke vil kunne bruke persona? Syklusene mine er også generelt ustabile. (Den korteste jeg har hatt var på 25 dager)

Er det noen som vet hvorfor det ikke er mulig å bruke persona om man har sykluser over 35 dager?

(Bruksområdet det her er snakk om er prevansjon)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen er at Persona "lærer seg" syklusen din og korrigering med hormonmålinger. Sykluser som er lengre enn 35 dager eller kortere enn 21 (?) regnes som uregelmessige, og da kan de ikke garantere at eggløsingsprediksjonen er akseptabelt sikker.

Når det er sagt, så bør du kun bruke Persona hvis du er i et såpass stabilt forhold at det ikke er noen krise om du blir gravid. Den er altså ikke så sikker som hormonpreparater. Jeg syntes den var et greit alternativ fordi jeg blir deppa av p-piller og er i fast forhold, (øh... gift, faktisk...), men fikk ikke så mange "grønne dager" pr syklus selv etter 8 mnd. Jeg begynte med Persona da jeg jobbet langt hjemmefra, slik at ikke innkjøringen skulle bli altfor smertefull :wink: , og da jeg kom hjem etter å ha avsluttet den jobben, ble jeg gravid på grønn dag faktisk samme dag som jeg flyttet hjem for godt! Og jeg vet om endel andre folk som har blitt gravide på grønne dager når de har brukt en sånn computer.

Er veldig glad for det barnet, men slik er det jo ikke for alle som blir uplanlagt gravide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...