Gå til innhold

Hvor mye bør en 2-åring legge på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe som fylte 2 år i oktober. Var på hs en uke etterpå og de vitale mål ble 92 cm og 12.4 kg. Hun har Vært lang og tynn på målinger siden 3 mnd alder. Forholdet mellom vekt og lengde har vært innenfor normalen sier hs.

Så til spm mitt. Hvor mye bør er barn på hennes alder legge på seg? Hun har samme vekt i dag som på 2-års kontroll. Bør vi gi henne mer fett i maten? Spiser alt,er vel ingen stor spiser. Hun får lett melk og bredmyk på brødskiven. Når ble jeg evnt kontakte hs for hjelp?

Hun er aktiv og oppegående.Har normale verdier av jern.

Anonymous poster hash: 81dfa...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg over det :-) synes det høres ut som om jenta di er helt normal, bare bruk fornuft og gi henne sunn og variert mat (som jeg antar du gjør fra før :)) har selv ei jente som ble 2 i november, hun er 92 cm og ca 14 kg, men har i mange mange måneder variert opp og ned mellom 13,5 og 14 kg. Så tror de har nådd en alder der vekten kan stagnere en god stund :) så lenge hun følger kurven sin, er det nok ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Har ei snuppe som fylte 2 år i oktober. Var på hs en uke etterpå og de vitale mål ble 92 cm og 12.4 kg. Hun har Vært lang og tynn på målinger siden 3 mnd alder. Forholdet mellom vekt og lengde har vært innenfor normalen sier hs.

Så til spm mitt. Hvor mye bør er barn på hennes alder legge på seg? Hun har samme vekt i dag som på 2-års kontroll. Bør vi gi henne mer fett i maten? Spiser alt,er vel ingen stor spiser. Hun får lett melk og bredmyk på brødskiven. Når ble jeg evnt kontakte hs for hjelp?

Hun er aktiv og oppegående.Har normale verdier av jern.

Anonymous poster hash: 81dfa...a86

Vår datter ble 2 år i august og veier fortsatt det samme som da, 11 kg (90 cm lang). Vekten vil ikke øke like hyppig som den har gjort tidligere og helsesøster sa at så lenge hun spiser variert og sundt så går det sin naturlige gang. Tror ikke du behøver å gjøre noe spesielt om hun spiser normalt.

Anonymous poster hash: 24c9f...aab

Skrevet

Gutten vår blir 3 i mai, og har gått opp ca en kilo siden han var 2. Har også hele tiden fått høre at han er litt slankere og høyere enn gjennomsnittet, men at vekstkurven har vært normal hele veien Pluss at han slekter på foreldrene sine.

De vokser så ekstremt mye i starten, så man har lett for å bli bekymra når det stagnerer litt. Tror det er helt normalt 😊

Skrevet

Jeg har en som ble 2 i september, og han har helt siden i sommer ligget på rundt 15 kg. Han har strekt seg bittelitt på lengden siden i sommer, og er nå 97 cm lang. Men ellers har det ikke skjedd så mye med vekt/lengde det siste halvåret. Tror det er helt normalt :)

Anonymous poster hash: a907d...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...