AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har slanka meg mange gabger før, og da har jeg ligget på ca 1200 kcal pr dag, pluss minus, uavhengig om jeg trente den dagen eller ikke, og trente i hovedsak kardio (3-4 gabger i uka, 15-25 min), men med noen styrkeøkter i uka. Ikke spesielt tunge økter da jeg kun har brukt min egen kroppsvekt og et kettlebell på 10kg. Nå er jeg på en 45 min lang spinnigtime hver mandag, onsdag og fredag. Etter timen er jeg med på styrketime 30 min i sal med instruktør. Det bruker vi kettlebell på 8 og 12 kg, pluss en del øvelser kun med kroppsvekt. Men det er utrolig tungt og jeg vet jeg tar i og gir mer enn da jeg trente for meg selv tidligere. Etter denne timen trener jeg hip thrust til rumpa skriker av smerte med 20kg kettlebell på hofta, så mange push ups jeg klarer x3, leggtreningsmaskin 100kg, og knebøy i maskin. Jeg bruker appen "lifesum", boliger rundt 1200-1400 kcal de dagene jeg ikke trener, og rundt 1700-2000kcal de dagene jeg trener. I tillegg er jeg ganske påpasselig med å få i meg nok proteiner da jeg ikke har lyst til å miste muskelmassen, har lyst å bygge, men samtidig bli kvitt masse fett! Jeg føler jeg bruker mer energi på trening nå og er mye mer sliten etter trening nå enn før da jeg trente hjemme. Likevel greier jeg ikke gå ned i nærheten like kjapt som ifjor. (Er et år siden jeg trente hjemme, har hatt pause og har nå flyttet til nytt sted og er medlem på senter). Før raste jeg ned i fettprosent, så fremgang fra uke til uke og ble utrolig motivert av meg selv. Tok bilder hver uke. Nå derimot syns jeg det går så utrolig treigt at jeg begynner å miste motet helt. Vekta har stått på stedet hvil i 3 uker nå, har ikke gått ned i fettprosent, ifølge vekta mi. Hva gjør jeg feil?? Jeg begynner å lure på om jeg må gå ned til 1500 kcal pr dag igjen, men la en god andel av inntaket inneholde proteiner. At jeg er ekstra påpasselig og får i meg nok proteiner, men at det totale ikke overstiger grensen på 1200? Kan noen hjelpe meg? Noe må iallefall gjøres. Anonymous poster hash: 3c55d...686
mandel92 Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Du skriver ikke hva du veier eller hvor høy du er, men at du gikk ned mye i fjor. Kan det tenkes at vekta di er passe i forhold til høyden din? Det er lettere for de som er overvektige å gå ned i vekt enn ford de som har normal/lav kroppsvekt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Du skriver ikke hva du veier eller hvor høy du er, men at du gikk ned mye i fjor. Kan det tenkes at vekta di er passe i forhold til høyden din? Det er lettere for de som er overvektige å gå ned i vekt enn ford de som har normal/lav kroppsvekt. Hei, jeg er ca lik størrelse nå som da jeg begynte å trene ifjor og jeg gikk ned kjapt. Men jeg er 173 cm høy og veier 71,5 kg. Anonymous poster hash: 3c55d...686
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Du trener hard styrke, og det vil føre til at du får mer muskler. Muskler veier mer enn fett og du kan derfor risekere at du går opp i vekt samtidig som du blir slankere. Du tror ikke det er noe av den effekten du opplever? Du kan prøve å se på to bilder, helst tatt fra samme vinkel og samme lysforhold, og se om du har blitt slankere. Anonymous poster hash: 4618b...de6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 Du trener hard styrke, og det vil føre til at du får mer muskler. Muskler veier mer enn fett og du kan derfor risekere at du går opp i vekt samtidig som du blir slankere. Du tror ikke det er noe av den effekten du opplever? Du kan prøve å se på to bilder, helst tatt fra samme vinkel og samme lysforhold, og se om du har blitt slankere.Anonymous poster hash: 4618b...de6 Ja men det er egentlig ikke vekten jeg reagerer på. Men at jeg ikke ser noen forskjell i speilet. Det gjorde jeg før. Så forskjell nesten fra dag til dag. Nå synes jeg det går alt for treigt. Mister motivasjonen. Så hvis jeg blir bødt til å legge på meg fett for å få muskler så orker jeg ikke. Er fettet jeg i hovedsak vil ha vekk. Selv om det hadde vært topp å fått i pose og sekk:P Hilsen Ts Anonymous poster hash: 3c55d...686
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #6 Skrevet 24. januar 2015 Du trener hard styrke, og det vil føre til at du får mer muskler. Muskler veier mer enn fett og du kan derfor risekere at du går opp i vekt samtidig som du blir slankere. Du tror ikke det er noe av den effekten du opplever? Du kan prøve å se på to bilder, helst tatt fra samme vinkel og samme lysforhold, og se om du har blitt slankere.Anonymous poster hash: 4618b...de6 Men ja, skal begynne å ta bilder hver uke. Og måle med målebånd. Ser jeg fremgang der så vet jeg jo at jeg gjør noe riktig iallefall:) Anonymous poster hash: 3c55d...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå