Gå til innhold

Hjemmelaget pizza - kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget pizza i kveld, og jeg prøver å passe litt på hva og hvor mye jeg spiser da jeg prøver å gå ned i vekt. Jeg skal kose meg i kveld, men vil allikevel ikke ta helt av sånn at hele uka med underskudd går i dass.. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å regne ut ca hvor mye kalorier det blir i pizzaen, per pizzastk? Setter pris på hjelp :)

Vi skal bruke:

Toro pizzabunn 370 g (vet det er best å lage egen, men det ble den i dag. Ikke familiepakke)

Toro pizzafyll mexican 60 g

Karbonadedeig 400 g

Norvegia lett ost 200 g

Også noe grønnsaker da, men gidder ikke telle det

Den blir da laget i vanlig langpanne. Blir vel ca 20 stk eller noe? 25 kanskje

Anonymous poster hash: fef0b...08f

Skrevet

Bare les bakpå pakningen og regn ut selv!

Anonymous poster hash: 90a40...3d5
  • Liker 3
Skrevet

Kaloriene står vel i pr/100g, så da tar du bare og ganger med:

pizzabunn x 3,7

pizzafyll x 0,4

karbonadedeig x 4

ost x 2

Summer antall kalorier per enhet, og du får samlet mengde kalorier i hele pizzaen. deretter dividerer du det på antall pizzastykker, og du får kalorier pr pizzabit. Til slutt ganger du det med antall pizzastykker, så vet du hva du har fått i deg.

Anonymous poster hash: 90a40...3d5
  • Liker 4
Skrevet

Kaloriene står vel i pr/100g, så da tar du bare og ganger med: pizzabunn x 3,7pizzafyll x 0,4karbonadedeig x 4ost x 2 Summer antall kalorier per enhet, og du får samlet mengde kalorier i hele pizzaen. deretter dividerer du det på antall pizzastykker, og du får kalorier pr pizzabit. Til slutt ganger du det med antall pizzastykker, så vet du hva du har fått i deg. Anonymous poster hash: 90a40...3d5

Tusen takk! Regnet det ut nå, og da ble det virkelig ikke så gale likevel. Liker lørdagskos med god samvittighet! :)

TS

• Liker 2
Gjest Ennasus
Skrevet

Toro pizzabunn 370 g = 1000
Toro pizzafyll mexican 60 g = 40 kalorier
Karbonadedeig 400 g = 480 kalorier
Norvegia lett ost 200 g = 544 kalorier

tilsammen: 2064 kalorier/20stk=103

103 kalorier per stykke :)

Skrevet

Toro pizzabunn 370 g = 1000Toro pizzafyll mexican 60 g = 40 kalorierKarbonadedeig 400 g = 480 kalorierNorvegia lett ost 200 g = 544 kalorier

tilsammen: 2064 kalorier/20stk=103

103 kalorier per stykke :)

Tusen takk for hjelpen! :)

Skrevet

Hvordan klarer du å beregne at du får 20-25 stykker av en pizzabunn som er beregnet til 8 porsjoner?

Anonymous poster hash: 01353...5dd
  • Liker 6
Skrevet

Hjemmelaget pizza er noe av det kjedeligste å kaloritelle.. og vanskeligste.

Forøvrig enig med den over - 20-25 pizzastykker av èn pizza?? De stykkene må være veeldig små..

Anonymous poster hash: 02700...464
  • Liker 4
Skrevet

Jeg får max 12 stykker ut av en pizzabunn, så at du får 25 stykker skjønner jeg ikke. :P

Anonymous poster hash: a2e1e...907
  • Liker 1
Skrevet

Min hjemmelagde pizza inneholder omtrent akkurat det samme som din utenom lettost og jeg deler den i 24 biter og får da ca 115 kcl per bit :) synes bitene har passe størrelse. Spiser stort sett alltid 4 stk med en god salat ved siden av :)

Skrevet

Min hjemmelagde pizza inneholder omtrent akkurat det samme som din utenom lettost og jeg deler den i 24 biter og får da ca 115 kcl per bit :) synes bitene har passe størrelse. Spiser stort sett alltid 4 stk med en god salat ved siden av :)

24 biter av en langpanne? ;o Oi

Anonymous poster hash: 6af4e...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...