AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Vi venter barn. Men familien hans er innen barnevernet. Hans mindre søsken blir kanskje fratatt moren og faren. Vi bor i en annen kommune og er lite hos dem, men er LIVredd for at BV vil kontakte oss pga familien hans Anonymous poster hash: 69f5a...f3c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Mannen min har aldri vært innen barnevernet altså, er kun søsknene hans. TsAnonymous poster hash: 69f5a...f3c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 Jeg jobber i barnevernet og hos oss ville sjangsen vært 0 for at dere skulle blitt kontaktet utfra det lille du forteller. Dere kan ikke stå til ansvar for andre sine valg, feil og "mangler". Dere skal heller ikke lide noen last for situasjoner utenfor deres kontroll. Her jeg jobber jobber vi utfra bekymringsmeldinger. Det er svært sjelden vi tar kontakt kun på eget initiativ. I de tilfeller vi gjør det er det mindreårige som er blitt gravide, brukere som har blitt fratatt barna og som er gravid på ny igjen (merk: ingen automatikk i at man mister det nye barnet), og saker som vi kan gjenåpne etter 6mnd etc. Vi tar aldri kontakt med mennesker vi ikke har hatt i systemet eller som ikke er mindreårige uten at det foreligger en bekymringsmelding. Anonymous poster hash: 15e58...b87 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Jeg jobber i barnevernet og hos oss ville sjangsen vært 0 for at dere skulle blitt kontaktet utfra det lille du forteller. Dere kan ikke stå til ansvar for andre sine valg, feil og "mangler". Dere skal heller ikke lide noen last for situasjoner utenfor deres kontroll. Her jeg jobber jobber vi utfra bekymringsmeldinger. Det er svært sjelden vi tar kontakt kun på eget initiativ. I de tilfeller vi gjør det er det mindreårige som er blitt gravide, brukere som har blitt fratatt barna og som er gravid på ny igjen (merk: ingen automatikk i at man mister det nye barnet), og saker som vi kan gjenåpne etter 6mnd etc. Vi tar aldri kontakt med mennesker vi ikke har hatt i systemet eller som ikke er mindreårige uten at det foreligger en bekymringsmelding. Anonymous poster hash: 15e58...b87 Ok,det hjalp å lese. Tusen takk! Vi er unge, men over 20. Så vi er ikke mindreårige, og han har heller ikke vært innen BV, annet enn at de vet at han også er sønn. Anonymous poster hash: 69f5a...f3c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 Ok,det hjalp å lese. Tusen takk! Vi er unge, men over 20. Så vi er ikke mindreårige, og han har heller ikke vært innen BV, annet enn at de vet at han også er sønn.Anonymous poster hash: 69f5a...f3c Barneverntjenesten melder kun fra til andre kommuner dersom det er en pågående sak der forelde og barn flytter til ny kommune. Da sender vi bekymringsmelding og papirene dit. Dere som foreldre og deres barn har ingen sak i noen kommune og derfor er det ingen grunn til at hans foreldre og søsken sin sak skal angå dere eller bli oversendt deres bostedskommune. Jeg tror du kan slappe helt av. Vi har mer enn nok å gjøre om vi ikke skal begynne å oppsøke mennesker på eget initiativ i tillegg Anonymous poster hash: 15e58...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå