Gå til innhold

Tinder: Hva er greia med å matche uten å ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg meldte meg nylig inn på Tinder for å sjekke what the fuzz was all about :) Fikk en del match, men nesten ingen skriver jo? Jeg skrev ´´Hei :)`` til han ene, og han svarte med ``Hei:)`` men så ble det stilt.. Er ikke poenget å bli kjent? :fnise: Virker veldig vanskelig å holde en samtale gående der inne.

En annen jeg matchet med, hadde jeg litt kontakt med frem og tilbake på Tinder før vi added hverandre på Facebook. Men etter vi addet hverandre på FB har vi ikke pratet noe mer.

Dauer det virkelig så fort ut?

Mulig jeg bare matcher med menn som har haugevis av andre jenter dem prater med da. Det kan jo være en mulighet. :jolie:

Anonymous poster hash: 7814c...1e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte aldri noen, synes bare det var et morsomt tidsfordriv (spesielt i eksamensperioden) og selvtillitsboost å få matcher

Anonymous poster hash: dd63e...c94
  • Liker 2
Skrevet

Jeg svarte aldri noen, synes bare det var et morsomt tidsfordriv (spesielt i eksamensperioden) og selvtillitsboost å få matcher

Anonymous poster hash: dd63e...c94

Er det rart man slettet seg fra Tinder, sier jeg bare. Sånne som deg ødelegger jo for de som faktisk ønsker å møte noen. Hvis du sliter så med selvtilliten, bør du jobbe med det på andre måter enn å jakte matcher på Tinder. Stakkarslig.

Anonymous poster hash: 73707...3f0

• Liker 9
Skrevet

Jeg har matchet med en del men svært få skriver..

Likevel får jeg en del likes på moments, og liker og kommenterer bildene til gutta.

Du må jo sparke i gang en samtale selv og, hvorfor er det bare gutta som skal?

Jeg la ut et bildet med tekst om at jeg ønsket meg en armkrok, og det fikk jeg, for han ene matchen var det en fot innafor:)

Anonymous poster hash: 1b98e...73a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har matchet med en del men svært få skriver..

Likevel får jeg en del likes på moments, og liker og kommenterer bildene til gutta.

Du må jo sparke i gang en samtale selv og, hvorfor er det bare gutta som skal?

Jeg la ut et bildet med tekst om at jeg ønsket meg en armkrok, og det fikk jeg, for han ene matchen var det en fot innafor:)

Jeg skrev jo hei til en gutt først, og så svarte han hei tilbake.. men så ble det stilt.

Hvordan kommenterer man bilder til andre? Har ikke sett noen av disse øyebliksbildene jeg?

ts

Skrevet

Jeg skrev jo hei til en gutt først, og så svarte han hei tilbake.. men så ble det stilt.

ts

Det virker som du mener han skal skrive noe mer enn hei når du selv bare skrev hei. Ser du ikke ironien i det? Hadde jeg vært deg og fått hei tilbake, så hadde jeg skrevet noe mer til han. Det var tross alt du som initierte samtalen, og da kan du følge opp med noe mer enn hei.

Anonymous poster hash: 533a2...546

• Liker 8
Gjest Cartman
Skrevet

Da må du endre taktikk. Skriver heller "HALLLOÆÆÆN, du varrr grådig kjækkk!" Hvis ikke den funker, så er vedkommende en dust og duster kan bare seile sin egen sjø.

Skrevet

Jeg skrev jo hei til en gutt først, og så svarte han hei tilbake.. men så ble det stilt. Hvordan kommenterer man bilder til andre? Har ikke sett noen av disse øyebliksbildene jeg? ts Anonymous poster hash: 7814c...1e5

Du må jo fortsette etter hei ;)

Bildene dukker opp når en match laster det opp.

På den siden hvor du har alle matchene dine så er det et kamera, det kan du ta bildet med og legge ut et moment, kun matcher får sett dette.

Gjest tomasjj
Skrevet

Hvordan kommenterer man bilder til andre? Har ikke sett noen av disse øyebliksbildene jeg?

ts

Han svarte, og så skrev ikke du mer?

• Liker 4
Skrevet

Da må du endre taktikk. Skriver heller "HALLLOÆÆÆN, du varrr grådig kjækkk!" Hvis ikke den funker, så er vedkommende en dust og duster kan bare seile sin egen sjø.

Ja, for man må jo være dust hvis man ikke ønsker å date en høyrøsta skravlebøtte fra Bergen.

• Liker 1
Skrevet

Er det rart man slettet seg fra Tinder, sier jeg bare. Sånne som deg ødelegger jo for de som faktisk ønsker å møte noen. Hvis du sliter så med selvtilliten, bør du jobbe med det på andre måter enn å jakte matcher på Tinder. Stakkarslig.

Hva bør man gjøre da?

Anonymous poster hash: 5a2be...2cb

Skrevet

Altså, du skrev "hei", han skrev "hei", og du svarte ikke? Og dette kaller du en samtale? Jeg har svart på en håndfull sånne meldinger, og blir like oppgitt hver gang, når det viser seg at jeg snakker med folk som aldri skriver mer enn tre stavelser i hver melding. La til en sånn på Facebook for en tid tilbake, og blir like oppgitt hver gang jeg hører fra henne. Det går i "hei", "skjera?", "lol", "ok" og "ikkeno" og ikke stort annet. Fatter ikke hvordan det kan være givende å holde på sånn.

• Liker 3
Skrevet

Hva bør man gjøre da?

Finn din egen verdi, uavhengig av hva ukjente menn på Tinder måtte mene om hvordan du ser ut. Har du ikke andre kvaliteter enn utseendet ditt? Måler du egenverdet ditt ut fra hva fremmede mennesker mener om utseendet ditt? Det er det som gir deg selvtillit?

Det er viktigere å være et godt menneske og bli satt pris på på grunn av det, enn antall matcher på Tinder. Ser du ikke selv hvor stakkarslig det er å måle selvtilliten ut fra det?

Skrevet

Finn din egen verdi, uavhengig av hva ukjente menn på Tinder måtte mene om hvordan du ser ut. 1) Har du ikke andre kvaliteter enn utseendet ditt? 2) Måler du egenverdet ditt ut fra hva fremmede mennesker mener om utseendet ditt? 3) Det er det som gir deg selvtillit?

Det er viktigere å være et godt menneske og bli satt pris på på grunn av det, enn antall matcher på Tinder. 4) Ser du ikke selv hvor stakkarslig det er å måle selvtilliten ut fra det?

1) Jo, men det er jo på akkurat utseende jeg er usikker. Da hjelper det ikke stort å være flink i dart og brodering.

2) Delvis.

3) Ja.

4) Denne hjalp ikke stort på selvtilliten.

Gjest Haaploes
Skrevet

Spør "Er vi kjærester nå?"

Det har vist seg å være en veldig bra startreplikk.

Skrevet

Spør "Er vi kjærester nå?"

Det har vist seg å være en veldig bra startreplikk.

Haha :P

Gjør noen virkelig det?

Gjest Haaploes
Skrevet

Haha :P

Gjør noen virkelig det?

I min veldig korte Tinder-karriere ble den setningen hyppig brukt. En fyr og jeg planla faktisk hele bryllupsreisen vår! Mye morsommere åpningsspørsmål enn "Hei :) Skjer a?", og hadde fyren humor så fulgte han opp. Hadde han ikke humor var jeg uansett ikke interessert i å holde kontakten.

Skrevet

Altså, du skrev "hei", han skrev "hei", og du svarte ikke? Og dette kaller du en samtale? Jeg har svart på en håndfull sånne meldinger, og blir like oppgitt hver gang, når det viser seg at jeg snakker med folk som aldri skriver mer enn tre stavelser i hver melding. La til en sånn på Facebook for en tid tilbake, og blir like oppgitt hver gang jeg hører fra henne. Det går i "hei", "skjera?", "lol", "ok" og "ikkeno" og ikke stort annet. Fatter ikke hvordan det kan være givende å holde på sånn.

jeg kan være litt sånn, men det er hvis jeg egentlig ikke har lyst til å snakke med personen :jolie:

Skrevet

1) Jo, men det er jo på akkurat utseende jeg er usikker. Da hjelper det ikke stort å være flink i dart og brodering.

2) Delvis.

3) Ja.

4) Denne hjalp ikke stort på selvtilliten.

Flink? Jeg snakker om personlige egenskaper, ikke ferdigheter i brodering eller hva det måtte være. Ingen liker vel noen fordi de er flinke til noe, de liker folk fordi de er hyggelige, omtenksomme, morsomme å være med, støttende og fordi de gir deg noe. Ingen liker noen fordi de er pene heller, det handler jo om helhet i et menneske.

Du har nok mye å jobbe med når det gjelder selvtillit, hvis du tror den blir bedre av antall matcher på Tinder. Den største jobben ligger i å se verdien i deg selv, ikke bare i utseendet. Om det kun er utseende som er viktig for deg, vil du bli betraktet som overflatisk og kjedelig.

Skrevet

jeg kan være litt sånn, men det er hvis jeg egentlig ikke har lyst til å snakke med personen :jolie:

Aye, hender vel jeg er det og, selv om jeg egentlig synes det er en fæl uvane. Hun jeg beskriver her (og flere andre) er imidlertid ikke sånn da, for de fortsetter jo å ta kontakt, det er bare det at de aldri evne å si stort mer enn "skjera?" og "hehe".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...