AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #1 Skrevet 24. januar 2015 Hei, jeg skal si opp leiligheten min i morgen, og i kontrakten står det at det er 3 måneder oppsigelsestid. Jeg lurer på om det er noe måte å få kortere oppsigelse på? Anonymous poster hash: b142f...c9c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #2 Skrevet 24. januar 2015 Du har skrevet under på en kontrakt hvor oppsigelsestiden er 3 måneder. Du kan snakke med utleier, men du må være forberedt på at det som står i kontrakten er det som gjelder. Anonymous poster hash: d3454...150
Gjest extra Skrevet 24. januar 2015 #3 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hei, jeg skal si opp leiligheten min i morgen, og i kontrakten står det at det er 3 måneder oppsigelsestid. Jeg lurer på om det er noe måte å få kortere oppsigelse på? Anonymous poster hash: b142f...c9c En kontrakt er juridisk bindende og du må oppfylle betingelsene. Ta en prat med utleieren og fortell det nye som har skjedd. Om utleier går med på at du kan slippe å betale på leiligheten ut oppsigelsestiden, så er jo alt greit. Men hvis vedkommende ikke går med på det, så må du oppfylle kontraktsbetingelsene. Du kan spørre om det er mulighet for fremleie som innebærer at dersom du finner en ny leietaker, at du kan avslutte kontrakten før. Endret 24. januar 2015 av extra 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #4 Skrevet 24. januar 2015 Rent juridisk skal du betale for de tre månedene. Om du vil bo der er opp til deg, men du er skyldig leie. Eneste vei utenom er å evt. snakke med utleier. Det som normalt skjer er at utleier legger den ut til leie igjen med en gang, og dersom noen andre er interessert kan de ta over boligen tidligere. Dette avhenger selvsagt av om utleier er interessert i dette, har anledning til å bistå og du må også kunne villig åpne boligen for nye potensielle leietakere i mellomtiden. Forbered deg uansett på å betale de tre månedene. Anonymous poster hash: 1fedd...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #5 Skrevet 24. januar 2015 Takk for svar Anonymous poster hash: b142f...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå