Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er da noen her eller kjenne dokke noen så har erfaring med fjerning av vorter?

Har hatt vorte i over ca. 3 år på peke fingen men begynne å få endå en vorte.
Har prøvd frysning men funket ikkje så eg vudere og la den fjerne kirugisk når eg er i oslo i mars. :)

Håper noen vil dele erfaringene sine. ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Jeg har veldig god erfaring med vortefjerning med et svært enkelt hjelpemiddel; usaltet flesk!! :)

Datteren min hadde en vorte under hver fot i fjor. Vi prøvde alt; først verucid (tror jeg det heter, pensling fra apoteket), ingen effekt, til tross for at jeg gjentok flere runder. så kjøpte jeg wartner frysebehandling fra apoteket. De sa at det var det beste de hadde mot gjenstridige vorter. jeg prøvde frysing 1 gang: ingen effekt. ventet noen uker, ny runde: ingen effekt. Til slutt prøvde jeg en 3. runde: ingen effekt..

Jeg ga opp og var i ferd ed å undersøke kirurgisk fjerning selv, inntil jeg googlet litt og leste om at det er et kjerringråd å legge på flesk på vorta om natten, tape godt igjen og fjerne på morgenen. Da kom jeg på at mine foreldre pleide gjøre dette da jeg og min søster hadde vorter på hendene som små. Jeg husket det som helt magisk, at vortene plutselig var borte å morgenen så jeg var spent på effekten nå.

Kjøpte meg en liten bit usaltet flesk på en slaktebutikk. så la jeg på vortene om kvelden og tapet godt rundt med sånn hvit legetape. Skal være tett. gjentok dette 3 netter, tror jeg. Plutselig ble vorta svart og etter en dag eller to falt den av... og under var det hel, frisk hud! Synes dette er helt utrolig, men det funker altså. Og det var ingen senreaksjon etter tidligere behand el.l for detvar ingen endring på vortene etter alle behandlingene hun fikk her, og det gikk flere mnd før jeg startet med flesk. Og spontant ble den forandret av flesket.

ville testet det før jeg gjorde noe kirurgisk i alle fall! :) Og oppdater gjerne når du har prøvd:)

Anonymous poster hash: bc2b2...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...