Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #1 Del Skrevet 5. august 2004 Holder på å renovere hele badet, og nå skal vi begynne flisleggingen. Istedenfor å skru fast ett stort speil (1m x 60 cm) utenpå flisene over vasken på badet skal vi felle det inn i flisene. Spørsmålet er da hvordan vi får fine kanter rundt speilet. Har bare sett eksempler med silikon, og det var ikke ensartet vellykket. Noen som har alternative erfaringer/tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #2 Del Skrevet 5. august 2004 Har sett noen som har satt fast ramme rundt speilet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #3 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg hadde dette på mitt forrige bad. Så nesten ut som om det var flislagt på vanlig måte...var bare fuge imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. august 2004 #4 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg ville brukt dekorfliser rundt. Det finnes slike fliser som kan settes litt på skrå, slik at de dekker kanten på speilet. Men det er kanskje litt for sent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #5 Del Skrevet 5. august 2004 Vi skal flislegge imorgen, så det er ennå (litt) tid. Må det ikke være silikon mellom dekorflisene og speilet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. august 2004 #6 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg er ikke sikker, men jeg ville i alle fall lagt en silikonstripe for å avslutte flisene. Hvis du spør der du kjøper fliser, så får du sikkert et svar du kan stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 5. august 2004 #7 Del Skrevet 5. august 2004 Pass bare på å lime speilet fast med lim/silikon som er beregnet for bruk bak speil. Bør det være noen form for lufting bak speilet, slik at det ikke dannes kondens? Kanskje et idiotisk og forvirrende spørsmål fra meg, men jeg tanken slo meg plutselig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 6. august 2004 #8 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg hadde slikt speil før, det var skåret til og lagt inn i flisene, så det hadde bredde og høyde som x antall fliser. Jeg hadde det i et hjørne for å forstørre badet og det var kjempelekkert! Vet ikke hva de gjorde med lufting etc. men jeg tror ikke det var noe mer der enn bak flisene for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. august 2004 #9 Del Skrevet 6. august 2004 Høres kjempefint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 6. august 2004 #10 Del Skrevet 6. august 2004 Hva gjør man hvis speilet knuser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sala Skrevet 6. august 2004 #11 Del Skrevet 6. august 2004 Speilet kan for å vidt betraktes som en stor flis, dersom det gjør tankegangen enklere. Altså ingen behov for lufting, speilet er et like dødt materiale som flisene. Derfor skulle det heller ikke være noen grunn til å bruke silikonfuge, bare vanlig fugemasse. Man kan legge varmekabeler (elektriske, lavtbyggende) på baksiden dersom man vil unnå dugg på speilet. Men det er vel ikke veldig vanlig, i alle fall ikke dersom badet er godt ventilert (avtrekk i taket, med eller uten vifte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sala Skrevet 6. august 2004 #12 Del Skrevet 6. august 2004 Dersom speilet knuser gjør man det samme som dersom en flis knuser. Skifter det ut. Men farene for at det skal skje, når speilt er limt direkte på vegg, er vel ikke så store. Jeg synes det er en kjempefin løsning, og kommer til å bruke det selv når jeg pusser opp badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2004 #13 Del Skrevet 6. august 2004 Vi har akkurat gjort dette selv. Limte det på med fliselim og fuget rundt med vanlig fugemasse. Det ble kjempeflott!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 6. august 2004 #14 Del Skrevet 6. august 2004 Vi har akkurat gjort dette selv. Limte det på med fliselim og fuget rundt med vanlig fugemasse. Det ble kjempeflott!! Hvor stort er deres speil? Vårt er ca 1m høyt og 60 bredt. Har dere fliser mellom vask og speil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 18. august 2004 #15 Del Skrevet 18. august 2004 Vi har akkurat gjort dette selv. Limte det på med fliselim og fuget rundt med vanlig fugemasse. Det ble kjempeflott!! Det sies at dette ikke er lurt - idet vanlig fliselim på sikt kan "tære" på baksiden av speilet, og på sikt gjøre det stygt (metallfilmen som gjør speilet til speil ligger jo på baksiden). Det finnes derfor spesiallim til nettopp dette. Som jeg brukte for å gjøre nettopp en slik montering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wynn Skrevet 19. august 2004 #16 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har et slikt speil limt inn ved flisene og det har fått ødelagt speilflaten av det som er brukt på baksiden. Dessverre er det ikke jeg som har satt det opp, så jeg vet ikke hva som er brukt bak, men speilet er i alle fall ødelagt. Det er store, grå felter over hele flaten, og vi må bytte det på et vis. Derfor er det nok viktig å bruke riktig festemateriale som Arnie sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. august 2004 #17 Del Skrevet 19. august 2004 En flott ide som jeg skal huske på til vi skal pusse opp neste bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 20. august 2004 #18 Del Skrevet 20. august 2004 Vi har to slike speil på badet vårt. Et over vasken og ett på veggen ved dusjen. Det i dusjen går fra gulv til tak. Ingen av speilene er blitt ødelagt, men jeg vet ikke hva de er festet med, da det var den forrige eieren som pusset opp. Rundt speilet er det i alle fall kun vanlig fugemasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. august 2004 #19 Del Skrevet 22. august 2004 Sånn vil jeg også ha! Så det i ett hus vi var på visning i for noen uker siden, og det var så lekkert! (Bare synd at badet var det eneste som var lekkert i det huset...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 23. august 2004 #20 Del Skrevet 23. august 2004 Vi har ein speil inni sammen med flisane våre. Vi har den ikkje over vasken, men ved eine veggen ved glassbyggersteinen i dusjen, for å gjere badet større. Kjempe fint resultat! Har faktisk ikkje tenkt på at eg kan knuse det, får håpe det ikkje skjer. Veit om fleire som også har gjort dette, og dei har ingen problem enno.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå