Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #1 Skrevet 5. august 2004 Jeg har sluttet i en jobb for ikke så lenge siden. Kan jeg kreve å få utbetalt feriepenger som jeg har opptjent i år nå? Jeg vet jeg evt. må betale skatt av dem. Men kan jeg bestemme selv når jeg vil ha dem utbetalt?
Eplegrønn Skrevet 5. august 2004 #2 Skrevet 5. august 2004 Du kan få dem utbetalt i år, men da må du betale skatt av beløpet. Dette slipper du hvis du venter til januar.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Ja - men er arbeidsgiver pliktig til å betale dem ut, eller kan de bestemme at jeg ikke får dem før til neste år?
14062003 Skrevet 6. august 2004 #4 Skrevet 6. august 2004 http://www.lovdata.no./all/hl-19880429-021.html#11 "(3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold) Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden." Altså kan bare arbeidsgiver beholde pengene til neste år dersom det blir avtalt mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå