Gå til innhold

Vektoppgang i de forskjellige ukene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har vært gjennom en graviditet. Kan dere skrive ca. vektoppgang i følgende uker?

Uke 12

Uke 20

Uke 24

Uke 28

Uke 32

Uke 36

Uke 38

Uke 40

Anonymous poster hash: a0b11...b69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ferdig med min graviditet, men kan jo dele foreløpig vektoppgang:

Uke 12: 0kg
Uke 20: ca. 1,5kg

Anonymous poster hash: a20f3...320
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12: 0 kg

Uke 20: 0 kg

Uke 24: 1 kg

Anonymous poster hash: 56e99...ce5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10: gått opp ca 3 kg

Uke 26: gått opp Ca 8 kg totalt

Uke 35: ikke gått opp noe mere, fremdeles 8 kg totalt

Uke 39: gått opp 9 kg totalt (fødte uken etter, tror jeg veide ca d samme da

Så jeg la på meg mest første halvdel av graviditeten. I begynnelse måtte jeg småspise for ikke å føle meg uvell. På slutten hadde jeg lite matlyst pga halsbrann og trangt i magen.

Så når man legger på seg varierer ;) Jeg er glad jeg spiste litt ekstra i begynnelsen, for jeg trengte det på slutten. Er ganske tynn til vanlig

Anonymous poster hash: 0b866...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 12: -4kg

Fra uke 12 til 24: +4 kg

Så ca +1 kg i uken fra uke 24. Noen uker mer, andre uker mindre. Endte opp med å gå opp ca 18-19 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12: 2 kg

Uke 20: 9 kg

Uke 30: 19 kg

Uke 40; 29 kg

Jeg hadde mye vann i kroppkroppen. 3 mnd etter jeg fødte veier jeg 8 kg mer enn før jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: 987ec...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 - 0 kg

Uke 20 - 0,5 kg

Uke 24 - 1,5 kg

Uke 28 - 3,5 kg

Uke 32 - 4 kg

Uke 36 - 6 kg

Uke 38 - 7 kg

Uke 40 - 8 kg

Absolutt mest mot slutten :-)

Anonymous poster hash: 96145...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke alle ukene, men jeg har gått opp veldig jevnt i begge svangerskap (altså, jeg syns jeg la på meg mye tidlig, men mindre en gjennomsnittet mot slutten - vekten kom jevnt og trutt fra starten):

Uke 12: ca 2 kg

Uke 20: ca 6-7 kg

Uke 36: 10-11 kg

Uke 40: 12-13 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke gikk opp noe eller gikk ned: hadde dere noe å gå på?

Jeg er nedre del av BMI skala og har nå til uke 13 gått opp 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke gikk opp noe eller gikk ned: hadde dere noe å gå på?

Jeg er nedre del av BMI skala og har nå til uke 13 gått opp 3 kg.

Jeg har litt å gå på ;) etter flere runder med hormoner og ivf så har det blitt noen ekstra kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt å gå på ;) etter flere runder med hormoner og ivf så har det blitt noen ekstra kilo.

Det er bra ellers å hadde det vært litt skummelt å miste så mye vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13 her også, og jeg har gått ned 2kg til nå. Har BMI på 20 til vanlig, så her er det ikke så alt for mye å gå på. Selv er jeg litt bekymra, men legen mente det ikke hadde så mye å si så tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13 her også, og jeg har gått ned 2kg til nå. Har BMI på 20 til vanlig, så her er det ikke så alt for mye å gå på. Selv er jeg litt bekymra, men legen mente det ikke hadde så mye å si så tidlig i svangerskapet.

Neida, det skal ikke være farlig iallefall ikke med så lite nedgang. Men om en allerede har lav BMI og går ned 9-10 kg og ikke noe opp når en er over halvveis da hadde det vært mer bekymringsverdig enn om en er på øvre del av BMI. Da har en reserver å ta av.

Jeg har ikke noe reserver å ta av. Nå skal babyen få det den trenger uansett med mindre en spyr så mye at en bør legges inn. Når jeg ser på vektkurven så er 3 kg + perfekt for meg.

Ble bare litt nysgjerrig på hva BMI folk hadde da de ble gravid for det gir et bedre bilde om hvorfor de går opp, ned eller ligger på null :)

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det skal ikke være farlig iallefall ikke med så lite nedgang. Men om en allerede har lav BMI og går ned 9-10 kg og ikke noe opp når en er over halvveis da hadde det vært mer bekymringsverdig enn om en er på øvre del av BMI. Da har en reserver å ta av.

Jeg har ikke noe reserver å ta av. Nå skal babyen få det den trenger uansett med mindre en spyr så mye at en bør legges inn. Når jeg ser på vektkurven så er 3 kg + perfekt for meg.

Ble bare litt nysgjerrig på hva BMI folk hadde da de ble gravid for det gir et bedre bilde om hvorfor de går opp, ned eller ligger på null :)

Enig!

Jeg vet ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid, da jeg ikke veier meg til vanlig. Men er slank og veltrent. Fra uke 12 og til uke 32 har jeg gått opp 11 kg. Så veies jeg igjen i uke 36 hos legen.

Anonymous poster hash: 0d5e6...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker på vei: 2 kg

20 uker på vei: 3,2 kg

30 uker på vei: 10 kg

36 uker på vei: 14,3 kg

Så gjenstår det å se hvor mye jeg legger på meg på slutten. Forrige svangerskap landet jeg på 24,5 kg. Hadde lagt på meg 20 kg i alle fall ved 36 uker, så tror nok jeg skal klare å holde meg under det denne gangen. :)

Edit: Var helt normaltvektig før svangerskapet, og relativt godt trent.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12: minus 2,5 kg

Uke 22: minus 1 kg (altså snart tilbake til startvekten)

Hadde bmi på 24,9 eller noe sånn før graviditet. Er godt trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...