Gå til innhold

Hvorfor er folk så slem her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alltid hyggelig mot folk selv om det er på internett. Untaket er om noen gjør meg sint med frekkheten sin. Men selv om jeg er hyggelig og selv kommer med saklige innlegg, så får jeg ofte slemme kommentarer. :(

Dette er ikke er tråd om såret følelser eller noe, jeg bare ignorerer det, men jeg skjønner ikke hvorfor folk må være så frekke med hverandre. Bare fordi du sitter bak en dataskjerm i dit eget hjem og ingen kan se deg, så trenger du ikke være så stygg mot andre.

Anonymous poster hash: f215a...72c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er dessverre litt snarere med å svare uhøflig og på en frekk måte når de kan være anonyme :( Prøv å hev deg over det, det er heldigvis en del seriøse svar her inne og :)

:hug:

Anonymous poster hash: af4b2...939
  • Liker 2
Skrevet

Desverre er det en av ondene med internett, men det er ikke nødvendigvis at det alltid er med intensjon. Ironi og sarkasme kommer ikke alltid frem i skriftlig form.

Men på forum generelt så finner man alltid noen som klarer å lage kvalme og andre lugubre oppstøt.

Hang in there, det finnes noen trivelige mellom alle de andre :)

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Vet du, akkurat det samme har jeg lurt på

Ble medlem her for bare kort tid siden, og jeg er helt sjokkert over hvor slemme mennesker er mot hverandre her inne.

Opplever at det er de som er direkte slemme som da får innleggene slettet dersom moderatorene ser det, men så har jeg sett de som gjemmer seg bak "perfekt språk" og en formulering som gjør at moderatorene ikke ser på det som slemt nok, men som likevel er skrevet for å heve seg over og tråkke ned på visse personer. Typ hersketeknikk.

Jeg lærte meg iallefall fort at visse emner skal jeg holde meg unna, da det garantert går fra diskusjon til personangrep på 2 sekunder

• Liker 2
Skrevet

Vet du, akkurat det samme har jeg lurt på

Ble medlem her for bare kort tid siden, og jeg er helt sjokkert over hvor slemme mennesker er mot hverandre her inne.

Opplever at det er de som er direkte slemme som da får innleggene slettet dersom moderatorene ser det, men så har jeg sett de som gjemmer seg bak "perfekt språk" og en formulering som gjør at moderatorene ikke ser på det som slemt nok, men som likevel er skrevet for å heve seg over og tråkke ned på visse personer. Typ hersketeknikk.

Jeg lærte meg iallefall fort at visse emner skal jeg holde meg unna, da det garantert går fra diskusjon til personangrep på 2 sekunder

Det er definitivt enkelte tråder man bare kan la pent pasere merker jeg også. Men jeg føler litt at enkelte som lager tråder også kanskje burde tenkt en eller to ganger før de la det ut.

Mulig det bare er jeg som tenker sånn.

Skrevet (endret)

Jeg er alltid hyggelig mot folk selv om det er på internett. Untaket er om noen gjør meg sint med frekkheten sin. Men selv om jeg er hyggelig og selv kommer med saklige innlegg, så får jeg ofte slemme kommentarer. :(

Dette er ikke er tråd om såret følelser eller noe, jeg bare ignorerer det, men jeg skjønner ikke hvorfor folk må være så frekke med hverandre. Bare fordi du sitter bak en dataskjerm i dit eget hjem og ingen kan se deg, så trenger du ikke være så stygg mot andre.

Ja, det er en del svar på som er på kanten her inne :-(

Endret av Tonja
  • Liker 1
Skrevet

Er man i overkant sart så finnes det kosemoseforum for slike.

• Liker 3
Skrevet

Det blir også lagt ut rene provokasjonstråder.

Anonymous poster hash: b9ed6...fc3
  • Liker 1
Skrevet

Tenk deg å komme ny inn i en etablert skoleklasse på ungdomsskolen. Da lærer du deg etterhvert hvilke medelever du trives sammen med og kan diskutere og snakke med om temaer og hverdagslige saker og snus.

På samme måten er det å komme ramlende uplanlagt inn på KG.

Ligg unna folk og temaer du ikke trives med eller som bare er opphav til krangling. Noen troller så godt at folk ser ikke trollene for bare skog, så ta på passende briller når du leser, særlig i barnevernstråder.

Anonymous poster hash: d7883...26e

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Tenk deg å komme ny inn i en etablert skoleklasse på ungdomsskolen. Da lærer du deg etterhvert hvilke medelever du trives sammen med og kan diskutere og snakke med om temaer og hverdagslige saker og snus.

På samme måten er det å komme ramlende uplanlagt inn på KG.

Ligg unna folk og temaer du ikke trives med eller som bare er opphav til krangling. Noen troller så godt at folk ser ikke trollene for bare skog, så ta på passende briller når du leser, særlig i barnevernstråder.

Anonymous poster hash: d7883...26e

Men det er litt vanskelig når man elsker å diskutere visse temaer, men det alltid er noen som skal dra det for langt og ødelegge trådene.

Det blir jo bare kjedelig å diskutere i en tråd hvor alle er enige, men det virker som at en stor del her inne ikke klarer å diskutere saklig dersom man er uenige.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette er et av de mest skinnhellige og politisk korrekte forum jeg har lest på for generell debatt. Gå til misc, /b/ eller /r9k/ for å se virkelig slemme forum

Anonymous poster hash: 5a374...243
Skrevet

Tastaturtøff kaller jeg det. De samme menneskene som svarer stygt her inne, juger, tøffer seg, troller eller hva det måtte være, hadde ikke turt å gjort det samme ansikt til ansikt. Overse dem.

Skrevet

Noen mener at jeg ikke er slem. Men jeg vet at jeg svarer litt krassere på enkelte saker her inne enn i RL. Det er fordi jeg er tastaturtøff. I følge meg selv. Jeg ser at mange svarer direkte ufint og går på person. Det gjør ikke jeg. Men jeg er skarpere i kantene enn i RL.

Anonymous poster hash: 84abb...f03
Gjest Cartman
Skrevet

Jeg kan være litt sarkastisk, og jeg liker svart humor. Håper ingen tar seg nær av det. Min intensjon er aldri å såre mennesker (vell bortsett fra de som mobber og plager andre).

Gjest Cartman
Skrevet

Noen mener at jeg ikke er slem. Men jeg vet at jeg svarer litt krassere på enkelte saker her inne enn i RL. Det er fordi jeg er tastaturtøff. I følge meg selv. Jeg ser at mange svarer direkte ufint og går på person. Det gjør ikke jeg. Men jeg er skarpere i kantene enn i RL.

Anonymous poster hash: 84abb...f03

Du er deg selv her inne. I samfunnet tørr du ikke å være deg selv.

Skrevet

Å være tastaturtøff eller et troll, er da vidt forskjellig. Lett å la seg rive med i debatter, og å kanskje svare litt kvassere enn nødvendig.Greit og også da be om unnskyldning, om man har tråkket over streken.

Troll er bare ute etter kvalm og bråk. Det finner du gjerne menneskene som er minst fornøyd med livet sitt og som har et slags hevnbehov som de får utløp for på nettet, helst ved å provosere og stigmatisere grupper i samfunnet som er "enkle" å ta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...