Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til å få håret til å vokse raskere? :)

Jeg tar ølgjær og b-vitaminer hver dag.

Jeg unngår rettetangen, (med mindre det er en spesiell anledning) men jeg føner håret ca annenhver dag. Valget mitt står mellom å bruke rettetang eller hårføner, håret mitt ser ikke ut om jeg lufftørker det.

Prøver å sove med håret i flette, hvertfall noen ganger i uka

Bruker naturbørste

Bruker Redken sin anti snap etter hver vask

Bruker Redken cat protein ca. hver 4-5 hårvask

Har en dårlig vane at jeg tar meg mye i håret, sliter det?

Jeg pleier også å gre håret litt for å finne skillen før jeg føner det, dette sliter vel også?

Noen andre tips som kan få håret til å vokse? :laugh:

Anonymous poster hash: 492f1...2f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik holder jeg håret mitt langt og sunt;

- har et relativt sunt kosthold (proteiner er viktige).

- bruker hårolje etter vask

- når jeg føner håret passer jeg på å ikke "svi" håret, holder føneren på avstand og passer på at jeg ikke føner lenge på ett punkt om du skjønner.

- bruker hårkur en gang i blant ( 1 - 3 ganger i mnd.)

- farger ikke håret

- stusser håret maks 2 ganger i året

Jeg prøver å ikke gjøre så mye med håret da jeg tror det er det beste for å holde det sunt og sterkt. Bruker ikke hårspray o.l.

Anonymous poster hash: accb5...a1e

Skrevet

Glemte å legge til at når jeg vasker håret masserer jeg hodebunnen. Har hørt det er bra da det får igang blodsirkulasjonen. Bruker naturbørste, jeg også :)

Ang. det å gre håret når det er vått så er det bedre å bruke en kam (noe ala denne http://static.freepik.com/vrije-photo/houten-kam_21194317.jpg), da det sliter mindre.

Anonymous poster hash: accb5...a1e

• 2 uker senere...
Skrevet

Her tror jeg at du kan få noen råd av meg!

Hadde hår til navlen, men hadde ikke klipt det eller tatt vare på det så klippet det til rett under skuldrene for det så ikke ut.

Hadde så vondt av å la det gå at jeg gikk bananas med vitaminpiller og ølgjær. Har tatt ølgjær i ca en mnd, og b-vitaminer, ta-da allerede vokst 3 cm på EN mnd! Hørte på helsekostbutikken og hun sa det kommer til å vokse enda fortere fordi nå har ølgjæren og bvitaminene begynt å virke (tar litt tid før det funker, funker jo ikke fra dag 1)

Ellers masserer jeg hodebunnen HVER dag, gjør det hele tiden når jeg ikke gjør noe annet (er jo ganske deilig også da) og jeg grer det ALDRI vått.

Har også bestilt den hairbell shampoen, har bare hørt positive ting så må jo teste den ut.

Bare fortsett med ølgjæren og bvitaminene og vær tålmodig i starten, så skal du se hvor fort det går!

Anonymous poster hash: 9006d...100
Skrevet

Kjøp Panto-3 tabletter!

Anonymous poster hash: 847b6...787
Skrevet

Ja, Panto 3!

-Massèr hodebunnen

-Prøv castorolje i hodebunnen, det har eg nettopp begynt med :)

-Hugs varmebeskyttande olje/spray el.

-Olje eller serum i tuppan

-Bruk protein- og fuktkur

-Og framfor alt: et sunt :)

Og ja- det sliter på håret om du tar mykje i det. Luggen min blei slitt nettopp pga. det, hehe.

Skrevet

Gjør ingenting spesielt. Mitt vokser som ugress. Nå er det ned til korsryggen, var midt på ryggen for 6 mnd siden.

Jeg spiser normalt, drikker normalt. Vasker det kun med sjampoo ca annenhver dag, lufttørker alltid. Dusjer som regel på kvelden og legger meg når det er halvtørt

Tror folk blir overhysteriske og prøver altfor mye humbug som ikke har noe effekt, men koster masse penger

Anonymous poster hash: cf5b5...528
Skrevet

Gjør ingenting spesielt. Mitt vokser som ugress. Nå er det ned til korsryggen, var midt på ryggen for 6 mnd siden.

Jeg spiser normalt, drikker normalt. Vasker det kun med sjampoo ca annenhver dag, lufttørker alltid. Dusjer som regel på kvelden og legger meg når det er halvtørt

Tror folk blir overhysteriske og prøver altfor mye humbug som ikke har noe effekt, men koster masse penger

Anonymous poster hash: cf5b5...528

Har litt den teorien at enten så har man hår som vokser som ugress eller så har man ikke.

Mitt vokser ganske mye, men så merker jeg det fordi det er kort (det øver seg på å bli langt). Samme greia med neglene mine også, de bare vokser som ugress :)

Tror ikke man kan gjøre så mye mer enn å la det gå sin gang og holde det sundt :)

• Liker 1
Skrevet

Tester for tiden hairfinity, får se hvordan det er om en måned eller to :) Men har prøvd meg på både ølgjær og b-vitamin uten at jeg merket noen effekt. Noen som har testet hairfinity?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...