AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Del Skrevet 23. januar 2015 For en stund siden fikk jeg et hovent øyelokk, og kanten nede ved øyevippene kjentes sår ut. Mest sannsynlig sti på øyelokket (innvendig). Hatt det en gang før men da gikk den i stykker av seg selv og det kom væske/puss ut. Nå har det blitt en kul på øyelokket, som ikke er vond eller øm. Lurer på om det har gått over til å bli en Chalazion.. Noen som har erfaring om hvordan man kan bli kvitt denne klumpen?Anonymous poster hash: 99bc9...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Del Skrevet 23. januar 2015 Hvis du skal bruke ord som chalazion, bure du også kunne argumentere for hvorfor det ikke heller er en blefaritt eller hordeolum. Hva begrunner du "diagnosen" din med? Hvis den ikke går tilbake av seg selv, må den dreneres kirurgisk. Det må du gjøre hos øyelege.Anonymous poster hash: 68ab5...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Del Skrevet 23. januar 2015 Hvis du skal bruke ord som chalazion, bure du også kunne argumentere for hvorfor det ikke heller er en blefaritt eller hordeolum. Hva begrunner du "diagnosen" din med? Hvis den ikke går tilbake av seg selv, må den dreneres kirurgisk. Det må du gjøre hos øyelege.Anonymous poster hash: 68ab5...7eb Kanskje fordi jeg har hatt den i over 6 uker, den er ikke vond eller øm, ikke noe smerte, og den ligger på innsiden av øyelokket. Har jeg rett så er brister hordeolum ganske fort etter man har fått den. Anonymous poster hash: 99bc9...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #4 Del Skrevet 23. januar 2015 Kanskje fordi jeg har hatt den i over 6 uker, den er ikke vond eller øm, ikke noe smerte, og den ligger på innsiden av øyelokket. Har jeg rett så er brister hordeolum ganske fort etter man har fått den. Anonymous poster hash: 99bc9...185 Det var for så vidt ikke det som var poenget.... Poenget her, er at du bør oppsøke noen som faktisk kan hjelpe deg. Gjenstridige hordeolae behøver slett ikke å drenere seg selv, og krever ofte kirurgisk intervensjon. Kronisk intern hordeolum kan være svært vanskelig å differensiere fra chalaziae (det er sjeldent). Blefaritter kan over tid utvikle seg mot noe som ligner chalaziae, selv om etiologien er bakteriell. Poenget er at du bør oppsøke lege hvis du har gått med en masse i øyelokket ditt i så lang tid. Er den stor nok, kan den påvirke cornea negativt, selv om dette oftest vil korrigere seg selv etter behandling.Anonymous poster hash: 68ab5...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå