Gå til innhold

Brudekjoleprøving- når

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå:-)

Nå er det enda halvannet år til jeg skal gifte meg, men jeg må jo innrømme at jeg allerede har nettsett endel på kjoler.

Har sett meg ut en type kjole som jeg tror passer meg perfekt, men kan jo ikke være helt sikker. Andre type kjoler (foreksempel stroppeløs) har jeg ikke sett på i det heletatt, enda jeg vet at det finnes mange nyyydelige der også.

Derfor sitter jeg å tenker på hvor tidlig jeg evt bør ha en kjoleprøving? Hva om den typen jeg har sett meg ut ikke kler meg i det hele tatt, mens de jeg har oversett kanskje er helt perfekte?

Hvor tidlig/ når bør man ha kjoleprøving?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har lest er fra 1 år til 6 mnd før. Du får prøve deg fram, prøv en kjole i de ulike former så ser du hvilke som passer deg. Det er ikke alltid at det som er pent på modeller er pent på en selv... Jeg ville ha stor ballkjole, kjøpte det brukt.. prøvde den flere gange rog ble mer og mer misfornøyd.. Endte opp med en helt annen type, en kroppsnær blondekjole. Hadde aldri trodd den så bra ut på meg! Så bare prøv, ikke stress og kos deg! De som jobber på slike steder er ofte veldig flinke!

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min et og et halvt år før.

Skrevet

Det er bare å begynne :biggrin: Det kan godt ta mye mer tid enn man tror. Jeg prøvde vel omlag 40 kjoler... Hadde jeg aldri trodd om meg selv!

Skrevet

Jeg gifter meg 11.juli. Har ikke prøvd noe enda, men skal prøve søsteren til en venninne sin i helgen og har bestilt tid om to uker i en brudesalong.. Regner med at jeg klarer å finne noe selv om jeg ikke aaaner hva jeg vil ha enda. Sikkert best å prøve mye forskjellig :)

Skrevet

Jeg ville begynt 10-12 mnd før.

Det kan ta 4-6 mnd å bestille kjolen du ønsker til salong, så tar det en stund for du skal jo få den sydd til deg og så må de jo sjekke at det ble bra og hvis ikke må den jo evt justeres igjen.

Jeg ville også gått i litt flere salonger og prøvd litt flere enn bare de du har tenkt deg, så da er det greit å ha litt god tid. Jeg ville ikke bestilt den jeg skulle ha kortere enn 8 mnd før minst.

(Jeg kjøpte faktisk kjole 1 år og 3 mnd før bryllupet selv)

Anonymous poster hash: cc643...d08
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg prøvde første gang omtrent 10 måneder før. Fant ikke kjolen, men visste hva jeg var ute etter.

Jeg fant kjolen jeg kjøpte 6 måneder før. Det er litt på nippet om du gifter deg på sommeren, men jeg giftet meg utenfor sesongen, så det gikk veldig bra. Hentet den fra skredderen fem dager før, akkurat det var litt stress, men det var min egen feil som ikke sendte den rett til skredder når butikken fikk den inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...