Gjest Lea Skrevet 5. august 2004 #1 Skrevet 5. august 2004 Jeg har en gammel, arvet rosettring som mangler en diamant. Lurer nå på om jeg skal erstatte diamenten. Men jeg har jo ikke peiling på slike steiner og lurer på om jeg kan få gjort dette hos en vanlig gullsmed. Diamantene i ringen er ganske små og ringen er nok minst 60 år gammel.
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2004 #2 Skrevet 5. august 2004 Ja, ihvertfall vet jeg mamma har gjort dette hos Thune eller Andersen eller noe sånt.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2004 #3 Skrevet 5. august 2004 Takk! Det er egentlig bare å ta med seg ringen og spørre da, men jeg kommer aldri på å ta den med meg. Jeg har forresten en alliansering som mangler en diamant også. Gir gullsmeder rabatt om man leverer inn flere ting på en gang eller? :oops:
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2004 #4 Skrevet 5. august 2004 Gir gullsmeder rabatt om man leverer inn flere ting på en gang eller? :oops: Ikke hvis det er så få ting tror jeg. Kan du ikke ringe og høre først. Så er det bare å stikke innom en annen gang.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2004 #5 Skrevet 5. august 2004 Jo, det kan jeg jo. Hvis jeg husker det da
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2004 #6 Skrevet 7. august 2004 Du kan alltid spørre om rabatt. Det er avhengig av gullsmeden og dagsformen. Prisen er for øvrig avhengig av størrelsene på diamtantene og om det må lages nye klør (=de små gulltaggene som holder diamantene fast). Men jeg vet at her jeg bor tar gullsmedbutikkene imot slike ting, men sender de videre til kvalifiserte gullsmeder. Spesielt når det er snakk om diamantinnsetning er det viktig å få det gjort av fagmann (ikke bare gullsmed, men diamantekspert). Blir det ikke gjort riktig kan nemlig diamanten sprette ut igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå