Gå til innhold

Åpent brev til min eks-manns nye kjæreste..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

For min del ble dette brevet alt for mye! Hadde jeg mottatt noe sånt fra en eventuell eks, så hadde jeg blitt svært betenkt på vedkommendes motiv og rolle. Det ble så jævlig korrekt, innsmigrende og ikke minst langt at jeg ble uvel.

• Liker 13
Skrevet

For min del ble dette brevet alt for mye! Hadde jeg mottatt noe sånt fra en eventuell eks, så hadde jeg blitt svært betenkt på vedkommendes motiv og rolle. Det ble så jævlig korrekt, innsmigrende og ikke minst langt at jeg ble uvel.

Prøv å lese det i en litt mer generell setting. Det er nok ikke meningen å sende det.

Men mange burde virkelig ha denne innstillingen i stedet for det man kan lese bl.a. på dette forumet.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det ble alt for rosenrødt og klissete, det må da være oversatt fra amerikansk?

• Liker 4
Skrevet

Latterlig skrevet syns jeg.

Anonymous poster hash: 3412b...6e1

Skrevet

Men hvis man ser forbi hvordan det er skrevet - hva med å diskutere poenget? ;)

• Liker 1
Gjest Lykkeliky
Skrevet

Teit og flåsete skrevet, men meningen bak er flott!

Jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til eldstemanns pappa og jeg syntes han er den beste pappaen som finnes. Hans nye har jeg også et kjempegodt forhold til. Vi finner til og med på ting sammen, i sommer var vi alle 4 (eks+samboer og jeg+min mann) på helgetur sammen for å dra på konsert.

Jeg snakker med eksen og dama flere ganger i måneden, enda sønnen nå er 20 år, når han var mindre snakket vi sammen flere ganger i uken.

Vi har ALDRI snakket stygt om hverandre og samarbeidet flott. Syntes det brevet ble "too much", og hadde nok blirr skremt dersom jeg fikk et slikt brev av en eller annen eks.

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til det klissete, teite brevet så synes jeg heller ikke noe om "budskapet".

Bare irriterende....

Mye VI der...

Typisk amerikansk

Anonymous poster hash: d9056...87c

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til det klissete, teite brevet så synes jeg heller ikke noe om "budskapet".

Bare irriterende....

Mye VI der...

Typisk amerikansk

Hva med budskapet mener du er feil da?

Skrevet

Det ble for mye VI ja. Samtidig må det gå andre veien også. Det høres ut som at stemor må tåle at mor og far har et kjempegodt forhold, men hva med mor da? Hun må vel forstå at hun ikke kommer først i den nye familien lenger. Og kan ikke forvente at far stiller opp for henne hver gang hun knipser.

Både jeg og mors kjæreste er med på forestillinger på skolen sammen, men vi fire sitter ikke sammen fordi. Det tror jeg ingen av oss har noe lyst til. Utrolig bra at de som kan være venner med eks og ny kjæreste tilbringer tid sammen. Men dette kan ikke gjøres med/for alle.

Anonymous poster hash: b91c5...019

• Liker 3
Skrevet

Synes dette var fantastisk bra skrevet :tommelsmil:

Skrevet

Brevet var alt for belærende.

• Liker 3
Skrevet

Det ble for mye VI ja. Samtidig må det gå andre veien også. Det høres ut som at stemor må tåle at mor og far har et kjempegodt forhold, men hva med mor da? Hun må vel forstå at hun ikke kommer først i den nye familien lenger. Og kan ikke forvente at far stiller opp for henne hver gang hun knipser.

Både jeg og mors kjæreste er med på forestillinger på skolen sammen, men vi fire sitter ikke sammen fordi. Det tror jeg ingen av oss har noe lyst til. Utrolig bra at de som kan være venner med eks og ny kjæreste tilbringer tid sammen. Men dette kan ikke gjøres med/for alle.

Anonymous poster hash: b91c5...019

Nei, det er nå så. Men så er det også mange mødre som har bestemt seg for at fars nye kjæreste uansett er et hespetre som må utestenges. Og mange stemødre som er fast bestemt på at mannens eks er en bitch.

Så mye bedre det hadde vært for barna om man hadde gått inn i/ut av forholdet med denne innstillingen.

Skrevet

Nei, det er nå så. Men så er det også mange mødre som har bestemt seg for at fars nye kjæreste uansett er et hespetre som må utestenges. Og mange stemødre som er fast bestemt på at mannens eks er en bitch.

Så mye bedre det hadde vært for barna om man hadde gått inn i/ut av forholdet med denne innstillingen.

En belærende, dobbelmoralsk innstilling med Gud i ryggen?

Neitakk.

Skrevet (endret)

En belærende, dobbelmoralsk innstilling med Gud i ryggen?

Neitakk.

:klo:

Hvor i alle dager kommer Gud inn i bildet?!

Endret av Petra75
Skrevet

:klo:

Hvor i alle dager kommer Gud inn i bildet?!

Det oser.

Full av selvhøytidelighet og kliss. Æsj.

• Liker 3
Skrevet

Tanken er god, men det ble litt over the top for meg.

• Liker 1
Skrevet

"De vil være vitne til lykken som blomstrer spenningen, gleden og mystikken som kommer med et nytt forhold. De vil se faren deres stråle av håp. De vil høre ham le (for mye og for høyt, har de fortalt oss) og snakke med en ny sjarm i stemmen."

Nei, dette ble for mye av det gode, rett og slett. Om jeg hadde blitt presentert for dette, så hadde jeg skjønt bedre enn noensinne hvorfor mannen forlot dama.

• Liker 5
Skrevet

"De vil være vitne til lykken som blomstrer spenningen, gleden og mystikken som kommer med et nytt forhold. De vil se faren deres stråle av håp. De vil høre ham le (for mye og for høyt, har de fortalt oss) og snakke med en ny sjarm i stemmen."

Nei, dette ble for mye av det gode, rett og slett. Om jeg hadde blitt presentert for dette, så hadde jeg skjønt bedre enn noensinne hvorfor mannen forlot dama.

Æsj!!!! Ja, for det er slik barn tenker!! NOT.

Ler meg skakk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...