Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ikke en prøver, men usikker på hvor jeg skulle poste dette. Dere har kanskje erfaring.

I forbindelse med at jeg sluttet på ppiller skjedde det et uhell, og jeg og mannen hadde sex uten prevensjon (jeg vet egentlig ikke hva jeg tenkte på, men var sikker på at jeg var trygg). Det skjedde for to uker og to dager siden. Kan legge til at jeg har to barn, begge ble til på første pp.

Uansett har jeg hatt graviditetsfølelse i kroppen, uggen/kvalm, mensensmerter i mer enn en uke. Tok en graviditetstest på morgenen i går og fikk umiddelbart opp en veldig sterk positiv teststrek. Kontrollstreken var der, men den var endel svakere enn teststreken. Brukte a1 sin test.

Jeg fikk panikk. Vil ikke ha barn nå, og mannen min var ikke så veldig gira han heller. Tok en digital test i dag tidlig og den viste ikke gravid. Jeg ble så glad! Men nå tenker jeg at det er litt rart at den i går var positiv. Men kanskje kontrollstreken var litt svak og at den var feil?

Jeg skal kjøpe en ny test, men om den er negativ da kan jeg vel stole på at jeg ikke er gravid? Det er jo 2+2 uker siden samleie, så hvis eggløsning var rundt den tiden burde det vel vises på tester nå?

Jeg håper så veldig på at jeg ikke er gravid..

Anonymous poster hash: f1491...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med meg.... Tok først en vanlig test som viste to streker, tok cb digital dagen etter som viste ikke gravid. Mensen dukka jo ikke opp og så hadde jeg gravidsymptomer akkurat som sist. Endte opp med at jeg tok 6 billigstrimmeltester over flere dager og de var positive alle sammen.

Jeg er med andre ord gravid. Vi fikk litt panikk i starten siden det ikke var planlagt, men nå gleder vi oss masse.

Anonymous poster hash: 3ffa6...cb4

Skrevet

En test er aldri falsk positiv. Den fra clearblue kan kanskje ikke teste et så lavt hcg nivå enn den andre testen, derfor ble den negativ. Du er nok gravid. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d2594...0b7
Skrevet

Nå tok jeg akkurat enda en test (rsfu, tidligtest) og den viste ikke antydning til positiv. Jeg tror faktisk jeg fikk en falsk positiv (eller at det ble feil), selv så sjeldent det er.

Men får vel vente noen dager og håpe at mensen kommer snart, kanskje den er litt på tur etter at jeg sluttet med ppiller☺️

Skrevet

Det kan også være kjemisk graviditet. Man får ikke positiv med mindre kroppen skiller ut hcg og det får man ikke med mindre et egg er befruktet.

Anonymous poster hash: 98ac9...4af

Skrevet

Takk for svar! Vel, håper det var en kjemisk graviditet da nå skal jeg i allefall ikke teste mer på noen dager, så får jeg håpe at mensen kommer snart.

Skrevet

Det samme skjedde med meg.... Tok først en vanlig test som viste to streker, tok cb digital dagen etter som viste ikke gravid. Mensen dukka jo ikke opp og så hadde jeg gravidsymptomer akkurat som sist. Endte opp med at jeg tok 6 billigstrimmeltester over flere dager og de var positive alle sammen.

Jeg er med andre ord gravid. Vi fikk litt panikk i starten siden det ikke var planlagt, men nå gleder vi oss masse. Anonymous poster hash: 3ffa6...cb4

Takk for svar og gratulerer til dere! Håper virkelig ikke jeg er gravid denne gangen, selv om det er hyggelig med barn... Passer bare veldig, veldig dårlig!

Skrevet

Har skjedd meg, da var det såkalt kjemisk graviditet :) Om jeg ikke husker feil så tok det 9 dager fra positiv test til mensen kom, i mellomtiden da var alle andre tester negative.

Anonymous poster hash: acb4e...845
  • Liker 1
Skrevet

Har skjedd meg, da var det såkalt kjemisk graviditet :) Om jeg ikke husker feil så tok det 9 dager fra positiv test til mensen kom, i mellomtiden da var alle andre tester negative.

Anonymous poster hash: acb4e...845

Hva er en kjemisk graviditet? Og er det større sannsynlighet for det om man går på p-piller (men at man glemmer en dag eller sånn)....?

Jeg har fått positiv test nå, men går egentlig på piller. Og litt som trådstarter - vil egentlig ikke ha barn nå. Men falsk positiv er ikke utenkelig altså?

Anonymous poster hash: 300fd...c86

Skrevet

Hva er en kjemisk graviditet? Og er det større sannsynlighet for det om man går på p-piller (men at man glemmer en dag eller sånn)....?

Jeg har fått positiv test nå, men går egentlig på piller. Og litt som trådstarter - vil egentlig ikke ha barn nå. Men falsk positiv er ikke utenkelig altså?

Anonymous poster hash: 300fd...c86

Man kan ikke få falsk positiv.

Kjemisk graviditet er når egget streifer innom livmor uten å feste seg. Dette fører til utskilling av hcg og kroppen tror den er gravid (altså den er ikke falsk positiv). Når kroppen finner ut at egget ikke er der lengre så får du mensen.

Anonymous poster hash: 98ac9...4af

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk det samme med a1 sin test! Svak kontrollstrek og tydelig strek på teststreken. Tok en i samme urin. Negativ. Tok dagen etter. Negativ. Så kom mensen på riktig dag. Så jeg tror at hvis kontrollstreken ikke er ordentlig, er det noe galt med testen...

Skrevet

Jeg fikk det samme med a1 sin test! Svak kontrollstrek og tydelig strek på teststreken. Tok en i samme urin. Negativ. Tok dagen etter. Negativ. Så kom mensen på riktig dag. Så jeg tror at hvis kontrollstreken ikke er ordentlig, er det noe galt med testen...

Det er akkurat det jeg har på følelsen. At det var en feil med testen altså. Var helt klart to streker der, men kontrollstreken var mye svakere enn teststreken.

Jeg er ikke sikker på når jeg skal ha mensen, men før jeg startet på ppiller hadde jeg ca 22 dagers sykluser, så da skulle jeg hatt mensen omtrent nå. Antar at syklusen er litt rotete etter at jeg gikk på ppiller i to måneder og sluttet ☺️

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Opplever det samme her....

Anonymous poster hash: c424a...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...